Golf 3 GTI 8v -94/-95 ADY Nykii!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

Golf 3 GTI 8v -94/-95 ADY Nykii!!

ViestiKirjoittaja piiSami » 8.11.2006 23:08

Nyt alkaa menemään herneet nenään. Eli golffi nykii alakierroksilla kun alle 2t kierroksilta painaa kaasun pohjaan niin auto nykii eikä oikein jaksa kiihtyä. Moottorijarrutuksessa auto nykii alhaisilla kierroksilla todella voimakkaasti. Alkaa tässä ideat loppumaan. Auto tekee myös sellaista, että ei lähde kylmänä käyntiin ilman kaasua eikä käy kylmänä tyhjäkäyntiä, tämä vika paikannettiin ruiskun läppäkoteloon joka vaihdettiin. Käyntivika ei kuitenkaan läppäkotelon vaihdolla tullut kuntoon.

Vikakoodit on luettu: Ilmoitti vikaa moottorinohjaukseen/lämpötilatunnistimeen? Se on kokeiltu uudella, ei vaikutusta. Ilmoitti vikaa myös nakutustunnistimeen. Voisiko nykiminen johtua tästä? Huohotusputket on tarkastettu silmämääräisesti. Ja sitten tämä ruiskun läppäkotelo (280e laakkoselta) on vaihdettu. Auto katsastettu pari viikkoa sitten, päästöt oli kohdallaan. Eli mitä muuta vielä vois kokeilla? Kohta on korjaukseen upotettu puolet auton hinnasta.

Nyt apuja kiitos!

Tais osua mulle se maanantai kappale.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.11.2006 21:05

mulla samankaltaista vikaa 2E moottorissa ja vikakoodiksi ilmeni myös nakutustunnistin jonka vaihdoin ja ainakin nykiminen loppu. Oli tarkoitus itelläkin perustaa threadi tuota mun vika hommaa varten, mutta ei kiireiltä ehtinyt, joten meneehän se tässäkin.

Mul teki auto siten että käynnistyy kyllä hyvin, mutta kierokset heittelee siinä 1000 ja 1200 sekä välillä käy normissa n.800rpm. Sitten pitemmän ajon aikana (noin 30km, ilma +0) yleensä pysähtymisen jälkeen alkaa armoton nykiminen ja rykiminen, autolle pitää antaa kunnolla leipää ennenkuin risteyksestäkään pääsee liikkeelle, kiihdytyksessä tuntuu silloin nykimistä, ja tasakaasulla myös siinä määrin että pitää pysähtyä, auto ei kuitenkaan sammunut missään vaiheessa.

Auto seis, jätin sen kuitenkin käymään ja vilkaisu konehuoneeseen, vähä pientä kolistelua ja ei auta. Kuitenkin tämä vika parantui nyt tuon nakutustunnistimen vaihdon, sekä ECU:n ja muiden antureiden liittimien putsauksella ja myös kaasuläppäkotelon kävin läpi putsaamalla.

Tuo kierrosten levoton oireilu jatkuu yhä, imuilmavuotoa veikkaan... tai sitten joku helvetin kallis anturi... kulutus normaali...

Muuten, kuuluuko imusarjan olla "kylmä" ajon jälkeen kokeiltuna, näillä keleillä???

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 9.11.2006 21:35

Mulla on myös kulutus aika korkea (n. 9,5-10l) normaaliajossa, alle 8l pääsee ku oikeen kyttää kulutusta. Vaikuttiko sulla nakutustunnistimen vaihto kulutukseen?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 9.11.2006 22:01

kyl tuo kulutus tipahti noin 0,2 - 0,3 litraa satkul (luottaen ajotietokoneen antamiin tietohin ennen ja jälkeen), mutta tuohon voi vaikutta myös nuo muut mitä touhusin siinä, esim. kaasuläppäkotelo...


Sitte muuten siitä nykimisestä, täällä on ollu puhe jo aikaisemmin tuollaisesta nykimisestä, siinä kylläkin oli puhe 2E koneesta, mutta voi vaikuttaa myös tohon.
Eli se Hall-Anturi vois olla hyvä kokeilla vaihtaa.

nii ja muutenkin sytytyspuolen tarkastus. kansi,pyörijä,tulpat ymsyms...

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 11.11.2006 16:50

Osaako joku sanoa minkälainen homma tuon hall anturin vaihto on?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 11.11.2006 17:10

virranjakaja käteen, muutamat ruuvit kyljistä irti (jotka pitää hall-anturin metallikehikkoa kiinni) sitten törmäät muutamaan lukkoprikkaan jotka on vittumainen irroittaa huonoilla pihdeillä :) sitten tasasesti nostamalla sitä hall-anturin metallikehikkoa meisselillä alkaa homma valottua paremmin....

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 12.11.2006 18:56

Ylitjo sanoi:

mulla samankaltaista vikaa 2E moottorissa ja vikakoodiksi ilmeni myös nakutustunnistin jonka vaihdoin ja ainakin nykiminen loppu.

Oliko nakutusanturin vaihtaminen helppoa? Mitä olen lukenut niin oikea kiristysmomentti olisi hyvinkin oleellinen tätä vaihdettaessa, jotta anturi tunnistaisi vain ne oleelliset koneen värähtelyt. Käytitkö momenttiavainta vai kiristitkö anturin ihan käsituntumalla sopivaksi?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 12.11.2006 21:42

siiihen tempasin melko hellällä kädellä "oho" mitotuksella kiinni... mutta mielessä on tuon osan momentin tarpeen tarkastus, että jos tarvii nii sitten tehdään...

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 16.11.2006 17:49

Nyt se ei lähe käyntiin enään ollenkaan. (avautuminen poistettu) :)
Viimeksi muokannut piiSami, 18.1.2007 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 16.11.2006 21:36

sitte pitää vetää 4 kertaa syvää henkeä ja aloittaa tarkistelu...

Bensan saanti (pumpun toiminta, mahdolliset vuodot yms.)

Sytytysjärjestelmä (aloita tulpista <-- kipunoiko?)

Jos kipinä tulee, niin sitten vaan ruiskun (bensan) puolelle asioita klaaraamaan

Ja korjausopas on tässä vaiheessa kätevä käydä vaikka lainaamassa....

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 17.11.2006 22:27

Vika paikannettu ja korjattu: Sytytyksen ohjausyksikkö rikki. Mittasin puolan, näytti 3.2k ohmia vaik ois pitäny näyttää ääretöntä ja eiku uus puola, ei toiminu silläkään vaik puola näytti ääretöntä ku mittasin. Sit mittasin puolan uudestaa ku oli se ohjausyksikkö kiinni ja sit näytti 3.2k ohmia taas ja ei muutakun motonet vaihtaan puola ohjausyksikköön, joka vanhaan puolaan kiinni ni sillähän se pelitti.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.11.2006 23:02

entäs vikakoodit? vieläkö herjaa nakutustunnistinta?
oliko kallis tuo sytytys-ohjaus-nämä-kaikki-on-henkimaailman-asioita yksikkö?

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 18.11.2006 16:31

Sytytyksen ohjausyksikkö oli motonetissä vähä reilu 30euroa. Vikakoodeja en ole nyt lukenut, mutta silloin se nakutustunnistimen vikakoodi ilmeisesti lähti pois. On herännyt vahva epäily että tämä nykiminen ja käyntiongelmat johtuu siitä että: n. 2kk sitten autoni oli korjauksessa jossa vaihdettiin mm. venttiilivarren kumit, tämän korjauksen yhteydessä ilmeisesti ruiskun läppäkotelon sähköliitin on irroitettu josta seurasi että läppäkotelon "pää meni sekaisin" eli se olisi pitänyt käydä sopeuttamassa merkkihuollossa jollain diagnostiikka ohjelmalla. Eli todennäköisesti turhaan ostin uuden läppäkotelon. Ens viikolla pitäis saada auto sopeutukseen ja toivotaan että se nyt tulisi sillä kuntoon.
Viimeksi muokannut piiSami, 20.11.2006 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.11.2006 19:02

tästä herääkin kysymys että pitäisikö 2E GTi:ssä myöskin suorittaa tuo kaasuläpän sopeuttaminen, mikäli sitä on rassaillu???

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 20.11.2006 10:21

Luulisin että 2e ei ole niin tarkka kaasuläpän sopeuttamisesta ja sehän on erilainen kuin ADY moottorissa. Kannattaa soittaa merkkihuoltoon ja kysyä sieltä. Itse vein autoni sinne sopeutukseen, totesivat vain että kyseiseen autoon on turha vaihtaa muuta kuin öljyjä ja bensatankin korkkia ilman että käyttää auton sopeutuksessa :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.11.2006 14:30

toi 2e ei vaadi sopeuttamista...

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 20.11.2006 16:49

Auto tuli sopeutuksesta ja hyvin tuntuu nyt toimivan, tosin kylmästä en sitä vielä ole käynnistänyt. Nykiminen ainakin loppu ja auto käy muutenkin hyvin ja mielestäni kulutuskin pudonnut normaaliin. Eli huollossa sopeuttivat kaasuläppäkotelon ja säätivät kaasuvaijeria. (Operaation hinta ~75euroa)

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 21.11.2006 21:43

Itsekkin vasta vaihdoin venttiilinvarren kumet ja samoja ongelmia on ollut. Pitihän siinä johtoja käyttää irti. Auto tosin on vr6. Tuo 75€ on kyllä kallis noin pikku hommasta, mutta sehän tiedetään että merkkiliikkeessä raha kelpaa aina.. :)

piiSami
-
Viestit: 59
Liittynyt: 16.9.2006 12:41

ViestiKirjoittaja piiSami » 30.11.2006 20:21

Onhan se aika suolanen hinta kyllä, mutta ei siinä vaan voi muuta tehdä ku maksaa :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa