1.8 kr ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jykke
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.1.2004 22:10

1.8 kr ongelma

ViestiKirjoittaja jykke » 29.10.2006 13:26

Autossani on neljä pikkuvikaa. Ajattelin että täältä löytyisi kokemusperäistä tietoa näistä vioista.

1.) Puolilämpimänä lähtee joskus kolmella tai jopa kahdella pytyllä käyntiin. (tulppaa, suodatinta, virranjakajaa vaihdettu..)
2.) Pientä nykimistä koko ajan maantievauhdissa (lähes huomaamatonta)
3.) Lämpöviisari toimii vain todella harvoin. (antura vaihdettu)
4.) Tyhjäkäynti n.1200rpm. Tyhjäkäyntiruuvista loppuu säätövara. (päästöt ok)

Sanokaa heti jos tämä on normaalia, niin ei tarvi päätä vaivata enää. Viat eivät ajoa sinänsä haittaa. Lähinnä häiritsevät henkisesti. Mutta jos on korjausehdotuksia niin olisi hienoa!
Autoa on käytetty paikallisessa VW-huollossa, mutta eivät "osanneet" tehdä näille violle mitään.
Autolla on ajettu jo 390tkm, olisiko siinä osasyytä. Ei syö nestettä, hieman öljyä.
Auto siis on vm. -89 1.8 gti 16v kr.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 29.10.2006 17:53

Tähän topikkiin voisin lisätä gti jetassani esiintyvän ongelman. Moottori on muuten samanlainen, mutta PL. Haittaa käyttöä hieman enemmän kuin edellisen kirjoittajan viat. Eli määränjakajan oikealla puolella on jonkinnäköinen paineensäädin tai vastaava. Siihen menee 2-napainen johto. Kun johto on kiinni, auto ei kierrä kun 1400 ja jää siihen heittelemään kierroksia yläsalas... kun johto on irti, auto toimii normaalisti (seokset hieman pielessä) mutta tehoa on kuin 1.3 sessa.....

Eli siis: mikä osa on rikki se musta mötikkä määränjakajan kyljessä vai joku muu, mikä?
Kiitokset avusta jo etukäteen..

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 29.10.2006 18:51

jykke: neloskohdan kannalta itse irroittaisin kaasuläpän kumiputken ja katsoisin meneekö se varmasti kokonaan sulki (kaasuvaijeri voi olla liian tiukalla tai jotain muuta säädöissä vikana). Samaten ne bensasuuttimien tiivisteet vois vaihtaa uusiin, jos vaikka sieltä vuotaa ilmaa: http://ffp-motorsport.com/tuning/kjetring.php

jykke ja alexf: noi KR- ja PL-moottorien määräjakajat ja ilmamäärämittarit ei maksa käytännössä mitään käytettynä ja saatavuuttakin pitäisi olla, joten etsikää sellaiset (esim. ffp:n myynti/osto-osastot) ja koittakaa jos viat poistuis. Jos ei poistu niin myykää samaan hintaan eteenpäin tai jättäkää hyllyyn varaosiksi :)

jykke
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.1.2004 22:10

ViestiKirjoittaja jykke » 30.10.2006 18:06

Kiitos neuvoista! Vaihdoin nuo bensasuuttimien tiivisteet (vanhat olivat todella kovat ja hauraat) ja nyt hyvin lähtee aina kaikilla käyntiin ja nykiminen häipyi kokonaan. En olisi uskonut että näin helpolla pääsee!

Tyhjäkäyntiäkin sain pienemmäksi kun säädin kaasuläpän rajoitinta vai mikä lie onkaan.

Vielä jäi tuo lämpöviisarin toimimattomuus, voisiko vika olla mittaristossa vai joku muu, mikä?

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 31.10.2006 22:10

Liitin tai mittarivialta tuo lämpöviisariongelma tuntuisi näin aluksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 36 vierailijaa