g60 kone polo g40 tekniikan tilalle ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

g60 kone polo g40 tekniikan tilalle ?

ViestiKirjoittaja JTM » 28.10.2006 3:54

eli onkos otsikon mukainen homma minkälainen ? tai entäs jos käyttää vaan konetta ilman apuja, eli tekis polosta 1.8 litrasen ja olis ulospäin sitten edelleen 1.3 näkönen.. tietty g muuttuis samalla normi pakokaasuahtimeksi, joten sen kohdalla ei olis normin näkönen. vai onko muita keinoja tehä polosta 1.6- 1.8 litranen ns: huomiota herättämättä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.10.2006 10:18

Ei onnistu.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 28.10.2006 15:17

Tarkennetaan vielä sen verran ilman lisäkysymyksiä, että olettaisin tuon geen olevan tuontiauto lähes 100% todennäköisyydellä ja tuskin mikään niistä 500kpl sarjasta mitä on tehty mk2 koriin ja näin ollen otteessa lukee (jos oikein on merkattu) vähäpäästöinen, eli et ensinnäkään kovin halvalla voi vaihtaa ahdityyppiä saati sitä konetta 1.8 litraseksi , koska isoin polon kone (karkeasti) on ollut 1.3 ja tuohon 25% lisää tekee 1.625 , joten 1.6 on isoin motti mitä sinne voit pukata parhaimmillaan ilman erikoislupia.

Joten huomaamattomin konsti taitaa olla vaihtaa se g-60 ahdin poloon ja sitä muokata mieleisekseen ja lähteä parantelemaan kaikkia moottorin muitakin romuja.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.10.2006 18:25

Ainahan siihen 1.8 litraiseen moottoriin voi vaihtaa 1.6:n alakerran.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 30.10.2006 20:56

kysymys on siis siitä, onko esim olemassa semmosta 1.6 tai 1.8 mottia joka ulospäin on samannäkönen kun toi 1.3 kone. eihän sitä tartte sanoa, jotta motti onkin isompi. = ) sen takia ajattelin tota g60 konetta, kun ilmeisesti on vakiona ihan kestävä. poloisesta jos sais sen 210-230hv .

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 30.10.2006 21:23

Omavalmistemoottorina 1.6litrainen(voi olla 1.8 kun ei kerro kellekään tietty) saattaisi onnistua. Tutkippas asiaa hieman ja kun tehot jäävät G40 +20% niin luulisi homman onnistuvan, jos ei ole vähäpäästöinen ja "liian" uusi.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.10.2006 23:17

onko esim olemassa semmosta 1.6 tai 1.8 mottia joka ulospäin on samannäkönen kun toi 1.3 kone


Kuva

Kovasti on yritetty peitellä muovilla mutta saattaisi olla aika lähellä..?

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 31.10.2006 14:47

Antaa g40 olla orkkiksena tai siitä kehittää tehoja. Aikanaan oli jossainpäin suomea polskiin laitettu golffin 1.8 16v tekniikka. Poistu aika ripeesti.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 25.11.2006 9:58

eikös kuitenkin olisi helpompaa ottaa tehoja, jos vaihtais tilalle normi pakokaasuahtimen ? jos tehotavoite on luokkaa 220-240hv ? kone tosin on aikas pieni 1.3, mutta onhan unoistakin revitty hurjia lukemia

Tommy
-
Viestit: 151
Liittynyt: 23.7.2003 23:38

ViestiKirjoittaja Tommy » 25.11.2006 14:28

Muistaakseni Seat Ibizan 1.5 moottori on erehdyttävästi pikkulohkon näkönen. Tiedä sitten sen koneen kestosta...

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 30.11.2006 12:32

onkos kellään kokemuksia? kai nyt joku on pikkupoloiseen suurempaa konetta laittanu.. ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 34 vierailijaa