volkkari polon viritys vinkkejä? :D
Valvoja: ffp jäsenet
volkkari polon viritys vinkkejä? :D
Joo elikkäs elikkäs oes tommosena harraste autona tommonen ikäkulu volokkari polo vm 82 taitaapi olla valmistettu jopa 81 kun on käytöön otettu 82 tammikuussa:D että on aika vanaha. nii elikkäs siitä pitäs sitten saaha jonnii verran tehoja esiin että kertokaas kivoja vinkkejä:D oisko saatavana parempia kansia mitkä kävis tohon tai jotain muuta kivaa sälää kiire ois kertokaahan viritys vinkkejä??
kevennys ihan ensimmäiseksi eikä maksa nadaa, sisusta, kori jne. kaikki turha veke.. ja kevyttä vannetta alle ja kapeeta rengasta. Tietty samalla vois tsekata että mylly on iskussa.
(Sitten jos lähdetään tekemään tekniikalle jotain niin vaikka vauhtipyörää keventää, perävälitystä lyhentää, nokkaa, putkistoa, lukkoa, lyhyempi välitteistä lootaa, alustaa jne. Taivashan tossa on sen jälkee rajana, vaikka vielä ahdat sen kaupanpäälle.)
(Sitten jos lähdetään tekemään tekniikalle jotain niin vaikka vauhtipyörää keventää, perävälitystä lyhentää, nokkaa, putkistoa, lukkoa, lyhyempi välitteistä lootaa, alustaa jne. Taivashan tossa on sen jälkee rajana, vaikka vielä ahdat sen kaupanpäälle.)
..
eijoo tosiaan taivas rajana kun kiinnostaa tietää että pystyykö tolle vakio 1.3 litraselle tekemään jotain siis tottakai että putkistot viahtaa mutta tuoko se nyt tuntuvasti tehoa se pelkkä pakosarja... niin kuten sanoin tarkotus ois tehhä jotain tolle vakio 1.3 oisko ton mallin volkkariin saatavan mistään parempaa kantta tai ruiskutus järjestelmää...tae mitään muita viri juttuja turbotus ois tietty yks mutta ei ehken tohon
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 7.8.2003 19:09
eijoo tosiaan taivas rajana kun kiinnostaa tietää että pystyykö tolle vakio 1.3 litraselle tekemään jotain siis tottakai että putkistot viahtaa mutta tuoko se nyt tuntuvasti tehoa se pelkkä pakosarja... niin kuten sanoin tarkotus ois tehhä jotain tolle vakio 1.3 oisko ton mallin volkkariin saatavan mistään parempaa kantta tai ruiskutus järjestelmää...tae mitään muita viri juttuja turbotus ois tietty yks mutta ei ehken tohon
Huonosti tuohon varmaan mitään "tuntuvaa" tehon lisäystä saa muulla kun puhaltimella ;)
Mikä sit on, SE tuntuva lisä ? =/
Ruiskuun tarvitset eka ohjausboxi, imusarjan/läppärungon, jostain paikat suuttimille, sekä kasan eri antureita. Tietty samaan syssyyn varmaan saa sitte sytkänkin ohjauksen. Tietty tulee vielä kaikkee muutaki pientä kuin esim. johtosarja jne. Vemssin boxille tosin saa jotain yleismallin johtosarjaa ostettua http://www.vems.hu
Ruiskun asentaminen taitaa olla ihan bolt-on, kunhan eka hommaat kaikki tarvittavat osat kuten: ohjainboksi, johtosarja, läppärunko, imusarja, ruiskusuuttimet ja jakotukin, ilmamäärämittari, ilmanputsarikotelo, sähköinen b-pumppu ja b-suodatin mm. Ainakin itse sen ajattelin näin, vielä kun saisi pannun kasaan ja uuden kulkupelin sen ympärille. Näitähän löytyy ihan edullisestikkin. Puristuksia varmaan vois nostaa jos vaparin rakennat. Turbokin toisaalta menis polosen pellin alle oikein mukavasti.
...
juu ptänee jotakin noista koittaa sanokaas joku viisas mikä idea muuten sillä on nuissa joissa tieityissä autoissa että putkisto siitä alusta jakautuu kahdeksi ja taas menee yhteen putkeen ja siitä väliänkään jnejne.:D mikä idea sillä kahdeksi jakautumisella siinä alussa on:D toivottavasti saitte nytten selvää
Niin tosiaan, ei ton ikäisessä kannessa taida olla hydraulisia venanostimia. Uudempiin kansiin menee tuo ruisku ainakin heittämällä, vanhemmista ei tietoa, liekkö sitten aukkojen kohta/pulttien jako muuttunut. Poloissa tavannut kahdenlaista pakosarjaa, kaasaripeleissä 4-1 sarjaa ja ruiskuvehkeis 4-2 sarjaa, liekkö sitten jotain alavääntöjen parannusta haettu tuolla jälkimmäisellä, tiedä häntä.
Ei kai se nyt mahdottomuus sitä ahdinta sinne pellin alle ole saada, ainakaan mitä itse mittailin. Pakosarja nyt menee uusiksi jos hyvän haluaa.
Ei kai se nyt mahdottomuus sitä ahdinta sinne pellin alle ole saada, ainakaan mitä itse mittailin. Pakosarja nyt menee uusiksi jos hyvän haluaa.
niinno ahdastahan siellä on.. tosiaan itsekkin pitäis saada aikaiseksi tuo weberin imusarja mutta tuntuu että ikinä ei aika riitä siihen syventymiseen.. nokkia olen etsinyt mutta tuntuu olevan harvassa noihin 1.3l malleihin.. ja jos on niin sika hinnalla.. ulkomailta en sitten tiedä :) peltisatseja ainakin saa kunhan iskee nappulaa pöytään mutta mutta.. pelkkä peltisarja.. ei näin :( itse tein imusarjan-->kanteen portaattomaksi ja totesin ehkä kierrosherkkyyttää tulevan.. vääntö parani hiukan alakierroksilta.. ja pitkään ihmetelty alakierroksilta nykiminenkin selvisi.. sytkä oli päin persettä.. :D katoin sitten lampun kanssa sen pari astetta ennakkoon.. nyt käy kuin ompelukone :)
Olettaisin näin, että uudempi kansi menisi tuohon sun lohkoon. Vertailee vaikka kannentiivisteellä sitä, että kaikki sopii kohdilleen. Ei silläkään tosin vielä kuuhun mennä ;) Vm. 83-85 imuvena on 34mm ja pakovena 28mm. Vm. 85-> imuvena 36mm ja pakovena 29mm. GT:n nokka taitaa olla erilainen kuin vakio nokka, joku puhui, että olisi nostoa enemmän, kuultua puhetta.
omaakin poloa olen suunnitellu virittelevän 2x40mm pysty weeberi löytyy, pakosarjan nyt tekasee itse lukuun ottamatta laippaa. veikkaisin että vauhtipyörän sopivalla kevennyksellä jollain virikassulla ja kannen laitollakin sais kohtuu "herkän" pelin 1.3 POLOISEKSI. No nyt jos suoraan sanotaan niin enpä ole tavannu nokan nokkaa mikä ois mallia viritys 1.3 poloon joskus tsuumailin 1.6 nokkaakin käsissäni mut ei sinne päinkään :( . jotkut virimiehet sanovat että 1.6 kansi menis tohon heittämällä, mutta virranjakajan paikka? ja eihän jakopäässäkään ole pyörää jakajalle? noh hiottuahan noita nokkia saapi aina hiomolla.. no jos joku kehtaa selvää ottaa noista nokista jne niin voipi yv:llä ilmotella, ja joku puhui että "tehokkaammassa" ois 4-2-1 pakosarja niin se osa jota on 2osasena ja 1osasena saapi kaupasta uusia kun sepakosarja on 2osaanen, ja eipähän ollu kyllä helvetinkään vaikutusta kun sellaisen joskus aikanaan laitoin, ja sytkä on todentotta tarkka tuossa huomaa heti "tehoissa" kun laittaapi vähäc ennakkoon :P
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa