Audi B5 1.8T Quattro -97. Lisää tehoa.?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tont5a
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.10.2006 12:26

Audi B5 1.8T Quattro -97. Lisää tehoa.?

ViestiKirjoittaja Tont5a » 23.10.2006 12:42

Audiin tarvitsisi lisää tehoa, miten järkevintä?
Olen miettinyt lastun laittoa ja muita mm. Turbon tai putkiston vaihtoa.
Miten kyseinen viritys olisi kannattavinta suorittaa. Haettu teho olisi +200hp.
Millasta hintaa esim. turbon vaihdosta kertyy.

Revon Stage1 lupaa 196hp ja hintaa n:600€
Kenelläkään kokemusta revon lastuista.?

Mielipiteet miten virittää ovat tervetulleita.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.10.2006 13:02

Et sit varmaan lukenu yhtään vanhaa topiccia ennen postausta?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35761

Tällä foorumin turbo-osastolla ei muutenkaan oo kuukausiin ollu mitään järkevää luettavaa... Tainnu ne harvat asiosta jotain tietävät siirtyä muille foorumeille...

edit: kilikili

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 23.10.2006 18:50

Ostat siihen Audiin jostain hyvän putken katista taapäin ja sen jälkeen audiisi sopivan laittoman moottorinohjauksen päivityksen ;)
Tää on oikeestaan ainoa järkevä tehonlisäystapa (hv/euro).

Jos alat turboa vaihtamaan niin hyppää suoraan johonkin eliminaattoriin tms. k04 ei paljonkaan eroa lastutetusta k03:sta.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 23.10.2006 20:06

Laita se Revon stage 1. Autos on jo 10 v.
Turboa päivittämällä saat vaihtaa puoli konetta, jotta saat sen kestään ja tuohon 600 euroon nollan perään.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 22.12.2006 14:22

Itellä turbo vaihdettu ja coolerit yms laitettu. Hintaa kertynyt n.2000€ ja noilla pääsee ainaki 270hp

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 22.12.2006 14:30

Sotketaan lapsellisellä häröilyllä topiccia...200+ vai +200? Noilla on hienoinen ero, mutta vakavasti ottaen lastu, putkisto ja cooleri niin pitäisi mennä 200 varovaisesti rikki ja sopivasti metsästettynä budjetti jää alle tonnin. Hyvällä tuurilla saattaa jo lastulla päästä parilla hepalla 200:n paremmalle puolelle. Reilumpaan viritykseen sitten ahdin, suuttimet, pakosarja, downpipea, kytkintä jne uusiksi, käy lompsalle.

-JUPE-: Luistaako kytkin ja paljonko vääntöä?

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 24.12.2006 14:39

Kytkin ei luista, mutta "rajua" lastutusta ei ole vielä tehty. Joten voi olla, että vaihtoon menee... Suomeksi tarkottaa, että projekti on vielä hieman vaiheessa.

wilbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.10.2006 16:41

ViestiKirjoittaja wilbe » 10.1.2007 17:11

Mulla on digituning lastu gti golffissa (99) joka toimii oikeen hyvin paitsi ahdot nousi 1.4bar???
Autossa on 3"downpipe ja 2.5"rosteriputki loppuun ja vapari mutta penkissä en vielä oo kerinny käydä että ei vielä ole kunnon säädöissä..

Seuraavaksi oisi tarkoitus pistää suuttimet ja turbo mutta mistä niitä kannattaisi ruveta etsimään ja minkä laiset ne pitäisi olla

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 12.1.2007 10:40

Laita vakio pakopuoli ni ei tarvii kallista downpipeä hajottaa. Hyviä puolia et käy vakio öljyletku ja pakosarja. Saa silläki ihan kivasti tehoja...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa