Ajelin perjantaina tyypillisen työmatkan Rovaniemi-Jyväskylä.
Nyt kun lähdin ajamaan Corradollani, niin havaitsin oudon "urrrrrr" äänen (korkeampi kuin moottorin ääni) kierrosvälillä 1300-2200rpm..
Avasin pellin ja ääni kuuluisi tulevan G-ahtimen/jakopään/laturin muodostamasta kolmiyhteydestä. Voisiko joku moniurahihnan pyöristä olla väsynyt tai sitte jopa laturin laakerit vedellä viimeisiään..? Ahdin on huollettu Dopilla heinäkuussa jolloin todettiin jakopään hihnan olevan vielä hyvässä kunnossa.
Ideoita, tack så bra :)
Omituinen "urina" G60 Corradon pellin alta
Valvoja: ffp jäsenet
Se voipi olla oikeastaan mikä vaan,mutta jos olet sen nyt jo noin pitkälle selvittänyt,niin seuravaksi vaan moniurahihna irti niin saa taas rajattua äänen lähdettä.
Pyörität vaan kaikki läpi.Yhden kaverin corrossa urinan noilla kierroksilla piti nokkaremmi ja toisella taas laturi.
Tämä laturi tapaus oli sellainen,ettei siinä tuntunut mitään erikoista,kun käsin pyöritti.Mutta kun otti pitkän johdon pätkän ja sen kanssa pyöräytti niin johan jurisi.
Pyörität vaan kaikki läpi.Yhden kaverin corrossa urinan noilla kierroksilla piti nokkaremmi ja toisella taas laturi.
Tämä laturi tapaus oli sellainen,ettei siinä tuntunut mitään erikoista,kun käsin pyöritti.Mutta kun otti pitkän johdon pätkän ja sen kanssa pyöräytti niin johan jurisi.
No niin... uudelleen ajossa auto. Urina jatkuu ja lisäksi uusia ihanaakin ihanampia ääniä löytyy tosta 8-tappisesta myllystä. Moottori toimii tyhjäkäynnillä ihan hyvin, mutta heti kun kierroksia laittaa lisää alkaa ton aiemman urinan lisäksi kuulua kierrosten laskiessa takaisin alas "säksätystä"... en osaa sanoa nakuttaako toi vai onko se sitten venttilinnostimien säksätystä.. miten nakutuksen erottaa em. äänestä? Ahdin huollettu, 68-pyörällä ja lastulla varusteltu.
Tankissa 98-oktaanista ollut aina, kun auto on minulla ollut. Jokusen hätäkilometrin joutunut 95:sta käyttämään, että on päässyt tankille.
Voisiko urina ollakin vuotava putkisto/pakosarja joka aiheuttaisi moottoriohjaukselle lambdan kautta vikasignaalia ja seos heittäisi häränpyllyä, mikä puolestaan voisi johtaa nakutukseen?
Pahoittelen yli-inhimillisen pitkiä lauseitani. Apuja kaivataan, varsinkin kun on taas 550km perjantaina edessä...
Tankissa 98-oktaanista ollut aina, kun auto on minulla ollut. Jokusen hätäkilometrin joutunut 95:sta käyttämään, että on päässyt tankille.
Voisiko urina ollakin vuotava putkisto/pakosarja joka aiheuttaisi moottoriohjaukselle lambdan kautta vikasignaalia ja seos heittäisi häränpyllyä, mikä puolestaan voisi johtaa nakutukseen?
Pahoittelen yli-inhimillisen pitkiä lauseitani. Apuja kaivataan, varsinkin kun on taas 550km perjantaina edessä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa