passat 3b syncro vetojakauma?
Valvoja: ffp jäsenet
passat 3b syncro vetojakauma?
eli tällainen tyhmä kysymys viisaimmille ja en searchilla löytänyt. eli mikäs on syncron vetojakauma liukkaalla? quatrossahan taitaa olla 60/40 takavoittosesti. mites syncron laita. opastakaas vähän viisaammat.
30/70 momentinjako pitävämmän(hitaammin pyörivän) akselin hyväksi. Esim. kaarreajossa (taka-akseli pyörii hitaammin) taakse menee se 70 ja eteen 30. Toi ei tokikaan tarkoita sitä, että auto olisi yliohjaava: torsen pyrkii pitämään akselien pyörintänopeudet tasan samoina jos momentit menee tuon 30-70 prosentin sisään. Em. aiheuttaa aavistuksen kettumainen ajettavuuden (joko hyväksyy sen, että puskee suht aina tai sitten on ajettava leveässä sivuluisussa - välimuotoa ei oikein ole).
torsen neliveto
Ihan OK oli passatti ajella tänäänkin liukkailla näin entisen subarumiehen käsissä... (tosin subaru oli enemmän kuin OK mut se on hiukan eri sarjassa) ;)
Vastauksia tulee luettua niin laidasta laitaan että miten tuo voiman jako loppujen lopuksi menee.. 3B Passattiin toi 60 taakse ja 40 eteen vois näin perstuntumalta olla uskottavaa.. verraten auton käytökseen lumella.
Nelivetotekniikoista pitäs olla jossain selkeetä suomenkielistä faktaa merkeittäin/malleittain.. tuntuu olevan muillekkin kuin minulle hiukan "hepreaa" noi lontoon kieliset sivustot.
En esim ymmärrä kuinka voima jakautuu passatissa 40/60.. torsen jakaa voimaa mutta miten se niinkun rautalangasta väännettynä sen tekee että eri määrä menee eripäähän... ja muuttuuko suhde pidon mukaan.. voiko se olla esim 60 eteen joskus..
No, onneks kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää.. kunhan kestää auto puidenvälissä... (mut oishan se kiva tietää)
Vastauksia tulee luettua niin laidasta laitaan että miten tuo voiman jako loppujen lopuksi menee.. 3B Passattiin toi 60 taakse ja 40 eteen vois näin perstuntumalta olla uskottavaa.. verraten auton käytökseen lumella.
Nelivetotekniikoista pitäs olla jossain selkeetä suomenkielistä faktaa merkeittäin/malleittain.. tuntuu olevan muillekkin kuin minulle hiukan "hepreaa" noi lontoon kieliset sivustot.
En esim ymmärrä kuinka voima jakautuu passatissa 40/60.. torsen jakaa voimaa mutta miten se niinkun rautalangasta väännettynä sen tekee että eri määrä menee eripäähän... ja muuttuuko suhde pidon mukaan.. voiko se olla esim 60 eteen joskus..
No, onneks kaikkia asioita ei tarvitse ymmärtää.. kunhan kestää auto puidenvälissä... (mut oishan se kiva tietää)
Lyhyt selvitys toiminnasta Tuulilasin sivuilta. Artikkelin väliotsikot miten sattuu...
voimanjako
Lyhyt selvitys toiminnasta Tuulilasin sivuilta. Artikkelin väliotsikot miten sattuu...
Löytyyhän sitä tekstiä kun vaan osais etsiä.. kiitos!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa