Apua!! 1.8T sakkaa vieläkin??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

Apua!! 1.8T sakkaa vieläkin??

ViestiKirjoittaja jenkal » 15.10.2006 11:13

Eli mitä tehdä kun 1.8T passatti -02 sakkaa kun kaasun löysää? Autoon laitettu BSR optiflow vapari ja forgen säädettävä by pass. Vaikka kuinka säätää niin ei tunnu loppuvan. Mielestäni auto ei saisi näin tehdä...onko kellään kokemusta kyseisestä?? KIITOS :)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 15.10.2006 19:42

1.) Forge on liian kireällä, kokeile löysätä
2.) Tsekkaa ohjainpaineletku, tuppaa hapertumaan ja murtumaan.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 15.10.2006 21:11

ei auta vaikka säätää löysemmälle tai kireemmälle,aina kaasua höllätessä kuuluu "sakkaus". paitsi kun laitoin ihan löysälle niin nopeasti vaihdettaessa ei kuulunut sakkausääntä,mutta muuten kuuluu,esim. kiihdyttää n. 3000 kiekan kohalle ja päästää kaasun niin kuuluu sakkausta "tsitsitsii". alipaineletkun katoin jo ja näytti ehjältä missäs tämä toinen sijaitsee? En tiiä ymmärtääkö kukaan näistä mun höpötyksistä mitään,mutta kiitos kuitenki :)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 16.10.2006 9:25

Juurikin tuota alipaine letkua tarkoitin ohjauspaineletkulla...eli se ok. Mikä estää forgea pitämästä ihan löysällä, jos se silloin toimii?

Itsekin havainnut hienoisiä säätöongelmia, tosin dumpin kanssa, mutta periaate sama. Kun kierroksia tai ahtoa on riittävästi, niin toimii ok, matalilla kierroksilla ja pienillä ahdoilla tuppaa sakkaamaan samoin kuin osittaisella kaasun löysäämisellä.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 16.10.2006 9:48

Ja kuitenkin kaikki toimii niinkuin pitää,niin onkohan autossa edes välttämättä mitään vikaa?? kyseistä säädettävää forgea en ole kellään tutullani nähnyt,joten vaikeeta sanoo myöskään miten forgen pitäisi toimia.... Kiinnostaisi vain että mikä sakkaamisen aiheuttaa. Luultavasti uuden softan myötä tulee ongelmia minun tuurilla.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 16.10.2006 12:08

Jos se vähän sakkaa niin eipä tuosta haittaa merkittävästi ole eikä vikaakaan todennäköisesti ole. Forgen jousi vaan ilmeisesti on vähän turhan jäykkä. Lastun myötä, isommilla paineilla, veikkaisin toimivan forgen jopa paremmin.

Voi tietysti olla että forge ei ole tiivis...toisin sanoen falskaa alipaine letkusta niin että alipaine ei saa kunnolla vedettyä forgea auki. Ihan satavarma noista uusista forgen malleista en ole, mutta vanhemmissa on 2 o-rengasta tiivisteenä männällä.

Tsekkaa tiiviys ja veivaa riittävän löysälle.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 16.10.2006 14:32

Joo näin täytyy tehdä..eli se taitaa olla parempi löysemmällä kuin kireemmällä. Niin ja luulishan sieltä enemmän alipainetta löytyvän uuden softan jälkeen :) toivottavasti.. Forgella on kuitenki elinikänen takuu,että sen puolesta ei tarvi murehtia..täytys jollakin saada nähtyä sen toimivuus?? Ois vaan kiva kun näistä vielä ymmärtäis jotain... :) kiitos ja kumarrus..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.10.2006 15:46

Alipainetta ei pysty millään ohjelmalla muuttamaan, sen määrää moottorin mekaaniset ominaisuudet.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 16.10.2006 16:07

onkohan tuohon sitten mitään keinoa,lopettaa sakkaus?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 16.10.2006 16:28

Löysätä sitä riittävästi.

Kasvanut ahtopaine hieman jelppaa männän avautumisessa...tietysti vain jos kohdistuu mäntään alta eikä sivusta :)

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 17.10.2006 20:07

Joo..täytyy varmaa höllätä se oikeen kunnolla. No toivottavasti ei ole letkut väärin :) Täytyy jostain vaa keksiä rahat siihen ahdon nostoon... Se luultavasti on luotettava siellä Doc Powerilla, se revon softa??

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 17.10.2006 23:19

Esimerkiks se...en tiedä mistäpäin Suomea oot, mutta Keski-Suomessa Karala, Oulussa Powerflash ja LMS Lounais-Suomessa ovat myöskin hyviä vaihtoehtoja.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 18.10.2006 19:21

Lahdesta päinhän minä... Meinasin varmaa auton käyttää ja säädättää lappeenrannassa am-worksilla.Käytin vanhan auton penkissä siellä,ni oli tosi pätevän olonen Äijä... Veronpalautuksia ootellessa :)

jaska_73
-
Viestit: 55
Liittynyt: 7.7.2006 13:35

ViestiKirjoittaja jaska_73 » 24.10.2006 13:53

Etpä ole yksin ongelmasi kanssa. Omassa 1.8 T vm.00 passatissa BSR:n STEG +1 lastu, BSR optiflow ja Forgen by-pass ja samanlainen tsitsitsi ääni kuuluu kun kiihdyttää "pinta" kaasulla Kunnolla kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa. Lastutin autoni kesällä ja saman päivän iltana vaihdoin by-passin. Se ei aiheuttanut tätä "sakkausta". Muutaman päivän kuluttua vaihdoin optiflowin kiinni ja sitten alko tämä "sakkaus". Edellisessä autossani vm.99 oli tismalleen samat romut kiinni ja sama ongelma.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.10.2006 14:46

Ehkäpä tuo on "ominaisuus" matalilla kierroksilla ja matalilla paineilla...kuuluu vaan paremmin tuo sakkausääni kun on tötterösuodatin. Itse en ole pikkusakkauksesta jaksanut välittää kun ei tuosta mitään konkreettista ongelmaakaan ole ollut.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 26.10.2006 20:49

Noniin..kerkee välil koneellekki :) Ei se sinällänsä muakaan haittaa,ihmetyttää vaan mistä ääni johtuu,kun ei kerta pitäisi kuulua... Mullekin se softa tulossa niin eikö se rasita turboa vielä enemmän sitten. Kiva... tai no kiva ja kiva...kun jollain muullakin on sama ongelma :) ootko nyt kauan ajellut silleen että sakkaus ääni kuuluu? onko ilmennyt jotain vikoja? ootko ollut palikoihin tyytyväinen?


Mennyt nyt aika uuden ongelman kanssa..eilen löysin 15cm korkeen lammikon takajalkatilasta ja sähköboksi ei ilmeisesti tykännyt ja nyt kaikki sähköt takkuilee..voisin epäillä että tulee kalliiksi :)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 27.10.2006 11:48

Kun lastun laitat, niin ahdot nousee ja korkeimmilla ahdoilla, ainakin itselläni, toimii paremmin. Tietysti sakkaus aavistuksen rasittaa turboa ja aiheuttaa jokseenkin virheellistä infoa antureilta, korkeilla paineilla enemmän...mutta rasittaahan se turboa jo muutenkin ahtojen nosto, todennäköisesti tuo ahtojen nosto enemmän kuin pikku sakkaus. Mulla on ollut vuoden päivät tuota sakkausta matalilla paineilla ja kierroksilla...ei mitään sakkauksesta johtuvaa vaivaa ole ollut havaittavissa.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.10.2006 11:48

Itselläni aikoinaan ihan sama ongelma ja kyllä se ääni forgesta tuli, kun vaihdoin orkkiksen tilalle ja ääni katos samalla. Itsellä ei mitään kartiosuodattimia ollut eikä vaparia. Eli täysin vakio paitsi forge.

Muistaakseni ääni tuli ainoastaan silloin, kun käytti joka sitä keskimmäistä tai kireintä jousta eli löysimmällä ei tullut.

En nyt muista tarkkaan, että lähtikö ääni pois, kun huomasin, että oli kalvo samoihin rikki.

Eli seuraavaksi forge irti ja varakalvo/löysin jousi tilalle niin pitäis ääni lähteä.

Mulla vielä anto toi forge vikakoodia jostain syystä, vaikka olisi ollut ehjä kalvo ja löysin jousi.

jenkal
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.10.2006 19:13

ViestiKirjoittaja jenkal » 27.10.2006 18:12

Kai näistä kokemuksista voi päätellä,että äänelle ei nyt vaan voi mitään..laitan forgen löysimmälle asennolle ni olkoon siinä ja jos turbo hajoo,ni onpahan hyvä syy ostaa isompi :) Nyt täytyy keskittyä varmaan noihin auton sähköihin,että saa auton taas toimimaan niinkuin pitää.. Eiköhän tuo osaa sitten tuolla am-worksilla sanoa mitä pitää tehdä.. toivottavasti.. :)

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 6.11.2006 22:19

mulla on ollu nyt puol vuotta bsr steg1 lastu ja bsr optiflow bsr 2,5" cat-back ja se halvin forgen bypassi ja ei mitää ongelmaa. eikä sakkaa missää vaiheessa, riittää jos nostaa 1500rpmään ni se tekee sen fusshhhh.. että ei sakkaa millään kierroksilla.

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 9.11.2006 9:19

1.8 t sakkaa kylmällä ilmalla, autossa iso cooleri nokalla, ja orggis TT:n bypass. Kannattaiskohan vaihtaa esim. Forgen pässi että sakkaaminen loppuis? Autossa uusi ohjelma, ja ahdot n.1.4 baria.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 11.11.2006 13:28

kannattaa. omassa pasussa on kanssa lähes samat paineet (1,3bar) ja se halvin forgen päässi. doc powerista 150€. ei sakkaa ollenkaan

Cokkelin Civittäjä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 8.3.2007 18:40

ViestiKirjoittaja Cokkelin Civittäjä » 16.4.2007 16:13

Millainen ääni tuosta sakkauksesta tulee?? Onko sellainen WRC tyylinen kimeä vinkuna vai pelkkä Tsiiiih ääni?

Ja sitten tuosta forgesta, laitoin tohon omaan golfkärryyn sellaisen re-circulating mallin eli by-pass? No siinä ihan metallin värin jousi mitä paineita mahtaa vastata, ja onko mitään muuta hyötyä kuin että nyt rosteri kiiltää? Kunhan nyt ostin sellaisen siis. Kiitoksia.

juise82
-
Viestit: 3
Liittynyt: 26.3.2006 21:07

ViestiKirjoittaja juise82 » 5.5.2007 17:05

Ne jotka sitä "sakkausääntä" miettii nii tuosta sen jotenkuten kuulee. Tosin Pate Racing pihauttaa ensin.
Ääninäyte


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa