MK2 GTi 16v tyhjäkäyntiongelma.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

MK2 GTi 16v tyhjäkäyntiongelma.

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.10.2006 13:18

Joo, eli nyt ku on kansirempasta selvitty, ni uutta ongelmaa pukkaa kehiin! Tuo kakkis ei suostu käymään tyhjäkäyntiä kunnolla, vaan jää seilaamaan aivan sammumispisteen ja 1500rpm välille. Tyhjäkäyntimoottorissa ei ole vikaa,
eikä kaasuläpän asentotunnistimetkaan ole rikki.

Kylmänä auto käy tyhjää ihan normaalisti, mutta lämmettyään rupeaa oikuttelemaan.

Voiskos sytytyshäröt aiheuttaa moista ongelmaa?? Hall-anturi ehkä??

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 14.10.2006 13:54

En tiiä liittyykö, mutta jos esim säätää seosruuvia reippaalla kädellä niin alkaa tietyssä pisteessa myös seilaa kierrokset siinä reippaasti alle tonnin - 1600...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 14.10.2006 14:08

Mitenkäs tämä lämpötila-anturi?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.10.2006 15:20

Seosruuviin ei oo koskettu. Lämpötila-anturitki on kaikki vaihdettu. Voisko kuitenki olla että ne seokset on menny vituralleen tossa räplätessä??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.10.2006 16:25

KR vai PL?
Esim. liian rikkaalla oleva seos alkaa tekemään tuommoista seilaamista.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.10.2006 17:55

PL

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.10.2006 20:15

Sytytyksen asentokin vaikuttaa asiaan.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.10.2006 23:28

^No se... Rupesin tossa funtsimaan, että ku tuo on saanu ylim. ilmaa o-renkaitten välistä ja ehkä jopa imuputkistostaki, ni saattaahan tuo nyt pian olla vähän rikkaalla ku ne vuodot on tukittu! Vai mitä mieltä ootte??

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.10.2006 0:45

Oma PL tehnyt enemmän kuin monta kertaa samaa, mutta kunhan pakoputki ei vuoda (-> ja lambda toimii oikein), seokset ja ajoitukset kohdallaan niin tyhjäkäynnin seilauskin katoaa. Viimeksi seilaus aiheutti sakkaamista, ja ongelma korjaantui tälläkertaa korjaamalla sarjan ja putken välinen vuoto.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 19.10.2006 22:35

Itselläni Koo Ärrässä oli bensapaineensäätimen piuha poikki ja vastaava tyhjäkäynnin aaltoilu loppui piuhan uusittuani.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.10.2006 23:06

^Tuo pitää kyllä kans tutkia!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.10.2006 23:33

Mukava kuulla että tuo on tarkastettavien listalla. Laitetaan mittaukseen...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.10.2006 12:20

Itselläni Koo Ärrässä oli bensapaineensäätimen piuha poikki ja vastaava tyhjäkäynnin aaltoilu loppui piuhan uusittuani.

Tuota ohjauspaineensäädintä ei taida enää PL moottorissa olla.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 20.10.2006 18:28

On.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 26.10.2006 21:31

Asiaan on tullu sen verran edistystä, että sytytys on nyt säädetty kokeilemalla suurinpiirtein sinne päin, hall-anturin piuhan ollessa irti! Ongelma poistui näin lähes kokonaan! Ainoastaan sillontällön meinaa sammua.

Eli ongelmana oli tuo sytkä. Auto menee ensviikon alusta sytkän ja seosten säädätykseen. Jospa se vika sitte poistuis kokonaan!

Kiitos kaikille vinkeistä!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.10.2006 23:24

Missasinko väsyneenä jotain vai miks toi anturin johto piti irroittaa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.10.2006 12:53

Kuulemma nollaa boxin silviissiin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.10.2006 21:44

Kuulemma nollaa boxin silviissiin.

Höpö höpö juttuja.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 27.10.2006 23:24

Jaa...... No millä se sitte selitetään että aluks ku laitoin vehkeen nippuun, ni jakaja oli pyöräytetty ääriasentoon ja silti kävi päin vittua! (Siis ainoa kohta jossa koko laitos suostu edes käymään!!) Ku taas tein ton ohjeen mukaan, eli otin piuhan irti, annoin olla puoliska tuntia irti ja laitoin vanhoihin merkkeihin, ni alko toimimaan???

Ja guru jolta sain moisen neuvon, on tehny tommosen 16v:n endurance autoks 10-vuotta sitte ja huoltanu sitä myös.
Tietää kyllä mistä puhuu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa