VW Golf IV nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

VW Golf IV nykii

ViestiKirjoittaja nikkke » 10.10.2006 8:53

Eli -99 vuoden golffi nykii/pätkii yleensä tasakaasulla tai pintakaasulla ajettaessa. "Hauskaa" tästä tekee sen, ettei se tee sitä aina, vaan silloin kun sille päälle sattuu.

Auto oli juuri jakohihnan vaihdossa ja pyysin selvittämään vian samalla. He sanoivat vaan, ettei vikakoodeja ole ja että pitäisi varata uusi aika sähkömieheltä...

Onko nyt siis kyse tuosta ilmamäärämittarista (vai mikä sen virallinen nimi onkaan), koska siitä on monet kertoneet. Auttaako sen vaihto? Mitä se kustantaa ja onko jossain ohjeita sen vaihtoon? Olisi kiva vaihtaa itse kun tuo jakohihnan vaihto maksoi jo ihan kiitettävästi. Tack ska du ha!

Loirottaja
-
Viestit: 29
Liittynyt: 10.7.2006 20:47

ViestiKirjoittaja Loirottaja » 10.10.2006 17:15

Mahdollisuuksiahan on paljon. Mutta se tunnettu moottoriohjailaiterele (nro 109?) on kaikkee temppuja teettänyt, eikä jätä vikakoodeja.

Tässä yks arvaus näin äkkiseltään.

Edit: hinta 26.60e volkkarilta. Polkimien yläpuolelta muovi pois ja kurottelemalla oikealla numerolla varustettu rele irti ja uus tilalle.

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 11.10.2006 10:11

Mahdollisuuksiahan on paljon.

No sepä se. Ei kuitenkaan viitsisi kaikkea ns. turhaan lähteä uusimaan.

Tuntuisi kuitenkin, että jos rele on paskana - tuottaisi se sitä ongelmaa jatkuvasti - eikä vain ajoittain. Kenelläkään kokemuksia tosta ilmamäärämittarista?

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 11.10.2006 15:15

Itsellä tuossa juuri vaihdettiin tuon tapaiseen vikaan moottorin kierroslukuanturi.
Se tosin oli ollut vikamuistissa.
Oireet oli just nykimistä ja epätasasta kyytiä.
Kun kylmänä lähti ajaa, toimi ekat ~5-20 km ja sitten kerta rykäsy ja vika päällä.
Tosin etenkin kiihdyttäessä se tuntu kaikkein voimakkaammin. Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje...

Loirottaja
-
Viestit: 29
Liittynyt: 10.7.2006 20:47

ViestiKirjoittaja Loirottaja » 11.10.2006 17:26

Itselläni tuo rele 109 temppuili juurikin satunaisesti. Tietääkseni tuo rele löytyy myös bensakoneista.

tuossa siitä juttua http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63299

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 11.10.2006 20:02

Itsellä auto saman vian takia (paitsi että nykimistä vain kylmänä pintakaasulla) huollossa juuri nytten.
Minulla on sellainen lisäoire mitä on pari kolme kertaa tapahtunut että kun ajan tasakaasulla, kaikki kerrat on sattumoisin ollut ~100kmh niin auto nykii kerran, ihan kuin päästäisin kaasun täysin ja heti perään kenkää taas.
Arvelivat jotain kaasuläppäanturiboksia mikälie, että olisi täynnä paskaa tai vaihtoehtoisesti pahimmassa tapauksessa paskana.
Putsaus ja nollaus niin pitäis olla kunnossa taas

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 17.10.2006 10:36

En sitten tiedä missä vika on/oli. Jakohihnan vaihdon jälkeen se ei ole nykinyt. Voi olla, että koko homma johtui jo hieman löystyneestä hihnasta tai väsyneestä vesipumpusta - tiedä häntä. Jos ongelmat vielä ilmenee, pitää alkaa etsiä taas vikaa jostain...

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 21.11.2006 10:21

Dodii, ongelma palasi, joskaan ei vielä ns. täydellä teholla.

Voiko tuo ilmamassamittari olla niin kiero vehje, että välillä se bugaa ja välillä ei? Onko joku tilannut kyseistä vekotinta jostain? Hinta? LMS-racing vetää siitä 109 €. Ja onko joku vaihtanut sitä itse? Oliko paha homma? Ja vielä se tärkein, missä helkutissa se vehje sijaitsee?

Kiitokset jos joku jaksaa jelppiä!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.11.2006 10:35

Kannattaisiko kuitenkin viedä se auto korjaamolle eikä vaihtaa osia suinpäin?

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 22.11.2006 20:17

Niinhän sitä luulisi, mutta koska mitään vikakoodeja ei löydy...

Ja tuo mittarihan näistä kaikista jossain kohtaa kypsyy. Toinen syy on se, että vieppä se auto sinne korjaamolle niin ne ihmettelee sitä aikansa eikä siltikään löydä vikaa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 22.11.2006 20:58

ilmamassamittari on helppo vaihtaa itekin. se on se putkenpätkä missä törröttää sähköjohto liittimineen. heti ilmanputsarikotelon jälkeen imuputkessa. se on harvoin niin rikki että antaa vikakoodia, yleensä se on vaan niin paskaantunut ettei toimi kunnolla. on myös ihan tarpeeksi arvokas osa, ettei sitä kannata ihan tuosta vaan mennä perstuntumalla vaihtamaan. jos en ihan pahasti väärin muista niin hinta mahtoi olla marmoritiskillä siellä satkun tietämillä.

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 22.11.2006 21:11

Tämä on sitten ihan maallikkoarvailua.Kaverin Octavia temppuili oudosti aikanaan,oli jotain havunneulasia tankin päässä.Välillä veti,välillä ei.Rele kokeiltiin,Laakkosella kävi parikin kertaa ym.Kertomus on täälläkin foorumissa.Minkälaisia sihtejä tossa pa-linjassa muuten on,kärsiikö päästää p-ilmalla suodattimen päästä tankkiin päin? Tosin eihän se paska sieltä tankista olis kokonaan kadonnu.Niin Skodahan oli diisseli.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 23.11.2006 8:33

Jos auttaa niin minullakin oireilee vielä välillä.. Eli eipä auttanut tuon kotelon putsaaminen, vikakoodi häipiy kylläkin, tosin en tiedä onko tullut takaisin

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 23.11.2006 10:26

otappas se ilmamassamittarin liitin irti ja sit koeajolle...

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 27.11.2006 9:18

Liitin irti ja koeajolle? No pitääpä koittaa.

Otin kyllä sen verran vain sitä liitintä irti, että ruiskutin sinne "elctro clean" -ainetta ja ei ainakaan sen jälkeen ole nykäissyt. Pitää joku päivä ottaa se "mittari" kokonaan käteen sieltä ja putsata.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 27.11.2006 17:57

Pitää joku päivä ottaa se "mittari" kokonaan käteen sieltä ja putsata.

Minulle sanoi autosähkön asentaja että noita ilmamassamittareita ei voi puhdistaa, vaan vaihtoon menee heti kerralla.

nikkke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 20.9.2006 11:33

ViestiKirjoittaja nikkke » 28.11.2006 15:12

Minulle sanoi autosähkön asentaja että noita ilmamassamittareita ei voi puhdistaa, vaan vaihtoon menee heti kerralla.

No sanoi kai, että saa laskuttaa sulta ;)

Anyway, liittimet ainakin voi putsata, sanoi sähkömiehet mitä tahansa. Voihan se tietysti tottakin olla (ja varmaan onkin), ettei niitä voi putsata. Tai voi kai, mutta ei se välttämättä mitään auta.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 28.11.2006 22:15

Minun käsittääkseni nuo ilmamassamittarit on niin herkkiä vimstaakeleita että niitä ei voi kuka tahansa korjailla. Siinäpähän kokeilet puhdistaa jos luulet onnistuvan:) Ja eikä se asentaja mitään semmoista tarkoittanut, koska siellä ei sellasia osia olis edes ollut! Hän vain sanoi että "vahva veikkaus että tuo mittari on rikki". Ja tuon kommentin se tempaisi samantien kun huomasi vapaavirtaus suodattimen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa