VW Golf IV nykii
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf IV nykii
Eli -99 vuoden golffi nykii/pätkii yleensä tasakaasulla tai pintakaasulla ajettaessa. "Hauskaa" tästä tekee sen, ettei se tee sitä aina, vaan silloin kun sille päälle sattuu.
Auto oli juuri jakohihnan vaihdossa ja pyysin selvittämään vian samalla. He sanoivat vaan, ettei vikakoodeja ole ja että pitäisi varata uusi aika sähkömieheltä...
Onko nyt siis kyse tuosta ilmamäärämittarista (vai mikä sen virallinen nimi onkaan), koska siitä on monet kertoneet. Auttaako sen vaihto? Mitä se kustantaa ja onko jossain ohjeita sen vaihtoon? Olisi kiva vaihtaa itse kun tuo jakohihnan vaihto maksoi jo ihan kiitettävästi. Tack ska du ha!
Auto oli juuri jakohihnan vaihdossa ja pyysin selvittämään vian samalla. He sanoivat vaan, ettei vikakoodeja ole ja että pitäisi varata uusi aika sähkömieheltä...
Onko nyt siis kyse tuosta ilmamäärämittarista (vai mikä sen virallinen nimi onkaan), koska siitä on monet kertoneet. Auttaako sen vaihto? Mitä se kustantaa ja onko jossain ohjeita sen vaihtoon? Olisi kiva vaihtaa itse kun tuo jakohihnan vaihto maksoi jo ihan kiitettävästi. Tack ska du ha!
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Mahdollisuuksiahan on paljon. Mutta se tunnettu moottoriohjailaiterele (nro 109?) on kaikkee temppuja teettänyt, eikä jätä vikakoodeja.
Tässä yks arvaus näin äkkiseltään.
Edit: hinta 26.60e volkkarilta. Polkimien yläpuolelta muovi pois ja kurottelemalla oikealla numerolla varustettu rele irti ja uus tilalle.
Tässä yks arvaus näin äkkiseltään.
Edit: hinta 26.60e volkkarilta. Polkimien yläpuolelta muovi pois ja kurottelemalla oikealla numerolla varustettu rele irti ja uus tilalle.
Itsellä tuossa juuri vaihdettiin tuon tapaiseen vikaan moottorin kierroslukuanturi.
Se tosin oli ollut vikamuistissa.
Oireet oli just nykimistä ja epätasasta kyytiä.
Kun kylmänä lähti ajaa, toimi ekat ~5-20 km ja sitten kerta rykäsy ja vika päällä.
Tosin etenkin kiihdyttäessä se tuntu kaikkein voimakkaammin. Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje...
Se tosin oli ollut vikamuistissa.
Oireet oli just nykimistä ja epätasasta kyytiä.
Kun kylmänä lähti ajaa, toimi ekat ~5-20 km ja sitten kerta rykäsy ja vika päällä.
Tosin etenkin kiihdyttäessä se tuntu kaikkein voimakkaammin. Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje, Kulkee, ei kulje...
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 10.7.2006 20:47
Itselläni tuo rele 109 temppuili juurikin satunaisesti. Tietääkseni tuo rele löytyy myös bensakoneista.
tuossa siitä juttua http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63299
tuossa siitä juttua http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63299
Itsellä auto saman vian takia (paitsi että nykimistä vain kylmänä pintakaasulla) huollossa juuri nytten.
Minulla on sellainen lisäoire mitä on pari kolme kertaa tapahtunut että kun ajan tasakaasulla, kaikki kerrat on sattumoisin ollut ~100kmh niin auto nykii kerran, ihan kuin päästäisin kaasun täysin ja heti perään kenkää taas.
Arvelivat jotain kaasuläppäanturiboksia mikälie, että olisi täynnä paskaa tai vaihtoehtoisesti pahimmassa tapauksessa paskana.
Putsaus ja nollaus niin pitäis olla kunnossa taas
Minulla on sellainen lisäoire mitä on pari kolme kertaa tapahtunut että kun ajan tasakaasulla, kaikki kerrat on sattumoisin ollut ~100kmh niin auto nykii kerran, ihan kuin päästäisin kaasun täysin ja heti perään kenkää taas.
Arvelivat jotain kaasuläppäanturiboksia mikälie, että olisi täynnä paskaa tai vaihtoehtoisesti pahimmassa tapauksessa paskana.
Putsaus ja nollaus niin pitäis olla kunnossa taas
Dodii, ongelma palasi, joskaan ei vielä ns. täydellä teholla.
Voiko tuo ilmamassamittari olla niin kiero vehje, että välillä se bugaa ja välillä ei? Onko joku tilannut kyseistä vekotinta jostain? Hinta? LMS-racing vetää siitä 109 €. Ja onko joku vaihtanut sitä itse? Oliko paha homma? Ja vielä se tärkein, missä helkutissa se vehje sijaitsee?
Kiitokset jos joku jaksaa jelppiä!
Voiko tuo ilmamassamittari olla niin kiero vehje, että välillä se bugaa ja välillä ei? Onko joku tilannut kyseistä vekotinta jostain? Hinta? LMS-racing vetää siitä 109 €. Ja onko joku vaihtanut sitä itse? Oliko paha homma? Ja vielä se tärkein, missä helkutissa se vehje sijaitsee?
Kiitokset jos joku jaksaa jelppiä!
ilmamassamittari on helppo vaihtaa itekin. se on se putkenpätkä missä törröttää sähköjohto liittimineen. heti ilmanputsarikotelon jälkeen imuputkessa. se on harvoin niin rikki että antaa vikakoodia, yleensä se on vaan niin paskaantunut ettei toimi kunnolla. on myös ihan tarpeeksi arvokas osa, ettei sitä kannata ihan tuosta vaan mennä perstuntumalla vaihtamaan. jos en ihan pahasti väärin muista niin hinta mahtoi olla marmoritiskillä siellä satkun tietämillä.
Tämä on sitten ihan maallikkoarvailua.Kaverin Octavia temppuili oudosti aikanaan,oli jotain havunneulasia tankin päässä.Välillä veti,välillä ei.Rele kokeiltiin,Laakkosella kävi parikin kertaa ym.Kertomus on täälläkin foorumissa.Minkälaisia sihtejä tossa pa-linjassa muuten on,kärsiikö päästää p-ilmalla suodattimen päästä tankkiin päin? Tosin eihän se paska sieltä tankista olis kokonaan kadonnu.Niin Skodahan oli diisseli.
Minulle sanoi autosähkön asentaja että noita ilmamassamittareita ei voi puhdistaa, vaan vaihtoon menee heti kerralla.
No sanoi kai, että saa laskuttaa sulta ;)
Anyway, liittimet ainakin voi putsata, sanoi sähkömiehet mitä tahansa. Voihan se tietysti tottakin olla (ja varmaan onkin), ettei niitä voi putsata. Tai voi kai, mutta ei se välttämättä mitään auta.
Minun käsittääkseni nuo ilmamassamittarit on niin herkkiä vimstaakeleita että niitä ei voi kuka tahansa korjailla. Siinäpähän kokeilet puhdistaa jos luulet onnistuvan:) Ja eikä se asentaja mitään semmoista tarkoittanut, koska siellä ei sellasia osia olis edes ollut! Hän vain sanoi että "vahva veikkaus että tuo mittari on rikki". Ja tuon kommentin se tempaisi samantien kun huomasi vapaavirtaus suodattimen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa