Seossuhdemittarin kytkeminen labdaan
Valvoja: ffp jäsenet
Seossuhdemittarin kytkeminen labdaan
Löytyi hyllystä tuollainen joskus hankittu seossuhdemittari ja ihan huvikseen testimielessä tuli mieleen testata toimiiko se tällaisessa koneessa. Mittarissa perinteisesti mittarin valaistukseen 2 johtoa ja 1 johto singaalille.
Labdalta lähtee 4 johtoa;
-musta
-harmaa
-valkoinen
-valkoinen
menee liittimeen ja vaihtaa väriä seuraavasti;
musta - violetti (lila)
harmaa - punainen
valkoinen - puna/valko
valkoinen - puna/vihreä
Alfamerin sähkökaavion mukaan puna/vihreä menee sulakerasian kautta reletelineeseen ja reletelineessä taas polttoainepumpun releeseen. Loput muut menee moottorinohjaukseen. Tulisiko siis mittarin signaali kytkeä tähän puna/vihreään vai koittaa arpoa noita kolmea muuta kanditaattia ?
Labdalta lähtee 4 johtoa;
-musta
-harmaa
-valkoinen
-valkoinen
menee liittimeen ja vaihtaa väriä seuraavasti;
musta - violetti (lila)
harmaa - punainen
valkoinen - puna/valko
valkoinen - puna/vihreä
Alfamerin sähkökaavion mukaan puna/vihreä menee sulakerasian kautta reletelineeseen ja reletelineessä taas polttoainepumpun releeseen. Loput muut menee moottorinohjaukseen. Tulisiko siis mittarin signaali kytkeä tähän puna/vihreään vai koittaa arpoa noita kolmea muuta kanditaattia ?
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm
Tuoltahan nuo eri värivaihtoehdot löytyy.
Eli tuo vaikuttaisi Toyotan anturilta, sin signaali valk maa ja mustat lämmityksiä.
Tuoltahan nuo eri värivaihtoehdot löytyy.
4 piuhaa(2*musta,sininen ja valkoinen)
Eli tuo vaikuttaisi Toyotan anturilta, sin signaali valk maa ja mustat lämmityksiä.
Lambdan lämmityksen ideahan on lämmittää lambdasondi (happianturi) toimintalämpötilaan sähkövastuksen avulla, jotta signaali saadaan ulos aiemmin eli ei tarvitse odottaa lambdan lämpeämistä pakokaasujen avulla. Ohjausjärjestelmän antamasta jännitteestä en laita päätäni pantiksi, mutta eiköhän se 12v tietämissä ole? 4-piuhaisessa tuolle lämmitysvastukselle on vaan oma maa ja lambdalle omansa, kumpaakaan ei maadoiteta putkiston kautta/ samasta piuhasta.
Nyt aika erikoinen ominaisuus tuli eteen:
Kytkin motonetistä ostetun seossuhde mittarin lambdan mustaan (signaali) -johtimeen. Niin mittari näyttää arvot juuri päinvastoin.
Kun menee moottorijarrulla mittari näyttää rikasta ja kaasupohjassa näyttää laihaa :D
..onko muilla tullut tuommoista eteen tai keksinyt ratkaisua miten tuon invertoisi?
Kytkin motonetistä ostetun seossuhde mittarin lambdan mustaan (signaali) -johtimeen. Niin mittari näyttää arvot juuri päinvastoin.
Kun menee moottorijarrulla mittari näyttää rikasta ja kaasupohjassa näyttää laihaa :D
..onko muilla tullut tuommoista eteen tai keksinyt ratkaisua miten tuon invertoisi?
Kertokaas viisaammat tässä välissä. Autona on Audi A4 1.8t -97 ja olisi tarkoitus kytkeä kapeakaista seossuhdemittari autoon, jotta näkee ilmansuuntia ajon aikana.
Eli siis mittari on paikoillaan, piuhat on paikoillaan.
Lambdalta lähtee neljä johtoa:
Valkoinen
Valkoinen
Harmaa
Musta
Eli onko tietoa jollakulla joka moisen on audiin asentanut aikaisemmin, että minkä väriseen kuuluisi mittari kytkeä. Mustassa mittari tällä hetkellä kiinni, en heittänyt testilenkkiä mutta mustapiuha ei tuntunut olevan oikea ainakaan tyhjäkäynnin perusteella. En viitsisi kaikkia piuhoja käydä summamutikassa läpitte. Kiitos etukäteen.
Eli siis mittari on paikoillaan, piuhat on paikoillaan.
Lambdalta lähtee neljä johtoa:
Valkoinen
Valkoinen
Harmaa
Musta
Eli onko tietoa jollakulla joka moisen on audiin asentanut aikaisemmin, että minkä väriseen kuuluisi mittari kytkeä. Mustassa mittari tällä hetkellä kiinni, en heittänyt testilenkkiä mutta mustapiuha ei tuntunut olevan oikea ainakaan tyhjäkäynnin perusteella. En viitsisi kaikkia piuhoja käydä summamutikassa läpitte. Kiitos etukäteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa