Tällainen ongelma, kun ei alkuun jaksa kaikkia johtoja mitata, että sähkölasit ovat harrastaneet omatoimista laskua milloin missäkin. Lasien toiminta tuntuisi liittyvän virrat pois/päälle kytkemiseen, sillä pääsääntöisesti repsikanpuoleinen ikkuna on mennyt alas kun virrat on ottanut pois päältä. Tämä on käynyt noin parin tusinaa kertaa parin vuoden aikana, kerran huomaamatta ja autoon oli satanut yöllä vettä, onneksi sentään niin korvessa, jossa ei kukaan yöllä liikkunut... hiukan vaikea todentaa, kun toiminta on täysin sattumanvaraista. Tänään sitten kauppareissulla löi ikkunan alas ja jäi sinne, moottori ajoi siis tappiin. Kummankaan puolen nostimet eivät tee mitään, vaan koko hoito on mykkä. Ajoin moottorin liittimestä väkisin ylös, kun tuolla alkoi tulla vilu ja pimeää.
Perus jutut on katsottu, kuten haitarikumien alaiset johdot ja muut näkyvät jutut. Sähkökuvat ota vähän mitä ovat, eli joku netistä löydetty johto ja laatikkokuva, ja koska noita johtoja on "vähäsen" tuossa sähköikkunoille, niin olisi kiva kuulla onko muilla vastaavaa. Nyt kun vielä tietäisi missä se ihmeen keskusyksikkö on, onko kenties takapahvien alla oleva isohko boksi? Lisäksi tuo lukkoautomatiikka lisää vielä soppaan muutaman johdon.
Eri hauska etsiä tuollaista sattumanvaraista juttua, voi olla että huomenna kun kytken moottorin takaisin niin homma toimii taas seuraavan puoli vuotta kunnolla.
Corradon sähkölaseissa kummittelee
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla on ihan sama homma. Ja on todella sattumanvaraista, keväällä viimeksi laski alas. Ajelin puolipäivää ikkuna alhaalla, pysähdyin valoihin ja kun tuli tylsää rupesin rämppäämään nostinten kytkimiä ja kappas, taas pelaa.
Voisitko opastaa pikaisesti miten tapahtuu lasin ylösnosto suoraan moottorista? Vastaisuuden varalle, ettei tarvi ikkuna alhaalla ajella kovin kauaa.
Voisitko opastaa pikaisesti miten tapahtuu lasin ylösnosto suoraan moottorista? Vastaisuuden varalle, ettei tarvi ikkuna alhaalla ajella kovin kauaa.
Mulla ei ole kyllä lasit menny itsekseen alas, mutta pari kertaa on käynyt niin, että lasit eivät ole toimineet lainkaan. Siihen on auttanut virtojen pois päältä laitto ja takaisin päälle. Virtalukonpohja on uusi.
Tosin kuukaus sitten oli autossa kyllä molemmat ikkunat yön auki, en tiedä olinko itse sählännyt niiden kanssa vai... Onko tuo alkava vika...
Mä olen irroittanut ovesta sen piuhan jolla saa lasit putoamaan auki tai kiinni lukon kauatta. KAukosäädin hoitelee nyt lasien sulkemisen.
Tosin kuukaus sitten oli autossa kyllä molemmat ikkunat yön auki, en tiedä olinko itse sählännyt niiden kanssa vai... Onko tuo alkava vika...
Mä olen irroittanut ovesta sen piuhan jolla saa lasit putoamaan auki tai kiinni lukon kauatta. KAukosäädin hoitelee nyt lasien sulkemisen.
Tuo lukkohomma olisi yksi potentiaalinen paikka, koska sen voisi olettaa olevan myös sidoksissa virtalukon asentoon. Voisi nykäistä irti, koska ko. toimintoa on tainnut tarvita ehkä kaksi kertaa koko aikana. Kuskin oven lukossa onkin jotain pientä häkärää koska mekanismi on aika löysä ja tunnoton.
Joka kerta tähän ikkunavikaan on liittynyt virtalukon on/off-liike.
Manuaalisesti moottorin voi ajaa tappiin ainakin ottamalla ovipahvin irti, nyppäisemällä johdot irti moottorista ja kytkemällä akusta(tai muualta mistä saat, vaikka tupakansytyttimeltä) virrat kahteen moottorin nastaan, suunta tietty riippuu napaisuudesta.
Joka kerta tähän ikkunavikaan on liittynyt virtalukon on/off-liike.
Manuaalisesti moottorin voi ajaa tappiin ainakin ottamalla ovipahvin irti, nyppäisemällä johdot irti moottorista ja kytkemällä akusta(tai muualta mistä saat, vaikka tupakansytyttimeltä) virrat kahteen moottorin nastaan, suunta tietty riippuu napaisuudesta.
Tänään se taas sen teki, menen tästä ulos tutkimaan, Dopi tuossa hiukan jeesasi, että mistä ohjausboksi löytyy. Kattotaan, jos joku syy löytyy. Yhtenevää edelliseen on se, että virrat pois -> taas ikkuna alas ja kuoli siihen. Toinen samaan liittyvä asia on sää, eli kosteaa myös, eli jos tuolla on oikeasti elektriniikkaa takana, eikä vain releitä, niin syy voipi olla hapettumat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”