Nyt on yhteensä kolme kertaa käynyt niin, että golffi ei ole aluksi lähtenyt käyntiin kylmänä. Ei edes lupaa yhtään, mutta kun vain odottelee viitisen minuuttia, niin sitte törähtää heti käyntiin.
Ensimmäisen kerran se teki tuon reilut puolivuotta sitten automyyjälle. Kun menin sitä kattomaan, niin automyyjän eka kommentti oli "mä en saanu sitä äsken käyntiin" :o Oli kuulemma vain haissut bensalta. No, kun mentiin kattomaan, niin lähti kyllä. Otin koslan koeajoon ja luin kotona vikakoodit, ei ollu.
Sen jälkeen on pelannut hyvin, kunnes vajaa pari viikkoa sitten teki tuon saman. Silloin en huomannu bensanhajua vaikka yritin nuuskia.
Kolmannen kerran teki sen tänä aamuna. Ensi koitin räplätä liittimiä, ei apua. Siten ajattelin, että saisko se ensin alkuun liikaa bensaa ja kävin irroittamassa ruiskusta liittimen, jossa ajattelin ruiskun johtojen olevan, ja starttasin hetken kaasu pohjassa "kuivattaakseni" koneen. Piuha takas ja starttaus, ei lähtenyt. En ollut ihan varma, oliko irroittamassani liittimessä suuttimen johdot, niin nypin ruiskusta loputkin johdot irti ja starttasin taas hetken kaasu pohjassa. Piuhat takas ja starttia, ei lähtenyt. Tässä vaiheessa taisi jo haista bensaltakin (mistähän tuo muka tuli kun ei se edes voinu saada enää bensaa). No, sitten odotin tuon 5 min, niin sitte taas lähti.
Sellasen seikan vielä huomasin aamulla, että yleensä kun auto on ollut pidempään sammuksissa, niin täytyy startata hieman pidempään, kuin jos auto on ollut hiljan käynnissä. Mutta nyt aamulla (kun lopulta sain sen käyntiin), niiin se lähti käymään, niin kuin olis justiinsa saamutettu. En tiedä liittyykö tää mihinkään.
Vikakoodeja ei ole luettu muuta kuin tuon yhden kerran, koska itellä ei ole kannettavaa. Jos tuosta nyt yleensä mitään koodeja tuleekaan. Nyt niitä varmaan, on kun noita johtoja nypin irti.
Tuli vähän pitkä selostus, mutta yritin kaikki mahdolliset tiedon jyvät tarjota. Ongelmahan on pieni, mutta pirullinen ongelma, jos se tuota rupee oikein usein tekemään. Notta jos jollaki olisi vinkkejä mitä kannattais tarkistaa/tehdä?
Käynnistysongelmia - G3 1.8/75hp/AAM (myös td)
Valvoja: ffp jäsenet
Käynnistysongelmia - G3 1.8/75hp/AAM (myös td)
Viimeksi muokannut Clayman, 13.9.2006 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Startti pyörittää hyvin.
En osaa sanoa kumpi puuttuu. Tuos toisella kerralla otin tulpan irti ja käskin emännän startata, kipinää tuli, mutta se lähtiki siiinä samas käymään kolmella.. :) Vaikka juuri ennen tulpan irrotusta vielä yritettin käyntiin, eikä lähtenyt.
Hall-anturin vikaan en uskoisi, koska startatessa rinkimittari näyttää koko ajan tasaista 200rpm lukemaa. Ei kai tuokaa osaisi mitää näyttää, jos ei Hallilta tulisi signaalia?
Sen näköjään unohdinsanoa, että tuolla toisella kertaa kuuntelin, että bensapumppu hurisee niin kuin pitääkin kun laittoi virrat päälle. Voihan tuota relettä ensi kerralla koettaa kuunnella/räpeltää. Eikös se oo sielä sulaketaulussa, mikä sen numero/paikka on? Aika ihme kyllä jos se tuossa on, kun kerran lähtee ton 5 min odottelun jälkeen käyntiin.
Voiko näissä olla mahdollista, että saa liikaa bensaa, eikä sen takia lähde käyntiin?
En osaa sanoa kumpi puuttuu. Tuos toisella kerralla otin tulpan irti ja käskin emännän startata, kipinää tuli, mutta se lähtiki siiinä samas käymään kolmella.. :) Vaikka juuri ennen tulpan irrotusta vielä yritettin käyntiin, eikä lähtenyt.
Hall-anturin vikaan en uskoisi, koska startatessa rinkimittari näyttää koko ajan tasaista 200rpm lukemaa. Ei kai tuokaa osaisi mitää näyttää, jos ei Hallilta tulisi signaalia?
Sen näköjään unohdinsanoa, että tuolla toisella kertaa kuuntelin, että bensapumppu hurisee niin kuin pitääkin kun laittoi virrat päälle. Voihan tuota relettä ensi kerralla koettaa kuunnella/räpeltää. Eikös se oo sielä sulaketaulussa, mikä sen numero/paikka on? Aika ihme kyllä jos se tuossa on, kun kerran lähtee ton 5 min odottelun jälkeen käyntiin.
Voiko näissä olla mahdollista, että saa liikaa bensaa, eikä sen takia lähde käyntiin?
Jep, minulla on tosiaan samanlaisia ongelmia VW Golf III TD -95:n kanssa (http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65684). Käynnistymättä jättäminen on tapahtunut ehkä 4-5 kertaa puolen vuoden sisään ja muut ajan se on toiminut kuin unelma. Ja kun ei käynnisty, niin se ei lupaakaan, vaikka startti kyllä pyörii. Eli ongelma ei ole akussa. Kuullostaa kuitenkin jotenkin sähköpuolen ongelmalta. Voisiko olla jotain polttoaineen syötössä tai vaikkapa ajonestossa? Olisi mukava saada kuitenkin kuntoon, sitä kun ei tiedä milloin se jättää tien poskeen...
Mulla kun ei oo edes tuota ajonestoa. Virtalukonpohjaa tässä oon vähän itse epäillyt. Tiedä sitten kun virrat tuntuis kuitenkin pysyvän päällä koko ajan.
Hmm. eilen aamulla muutes lähti käyntiin sen verran pitkällä startilla, että ehti pelästyä jotta joko taas. Lieneekö sitten olla samaa ongelmaa.
Tuon virtalukonpohjan (ja mun tapauksessa bensapumpun releen) vois koittaa vaihtaa. Ei kait ne paljoa maksais? Kuka osais heittää hinnat?
Onkohan tuo virtalukonpohja hankala vaihdettava?
Hmm. eilen aamulla muutes lähti käyntiin sen verran pitkällä startilla, että ehti pelästyä jotta joko taas. Lieneekö sitten olla samaa ongelmaa.
Tuon virtalukonpohjan (ja mun tapauksessa bensapumpun releen) vois koittaa vaihtaa. Ei kait ne paljoa maksais? Kuka osais heittää hinnat?
Onkohan tuo virtalukonpohja hankala vaihdettava?
Viimeksi muokannut Clayman, 15.9.2006 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tais mun kohdalta tämä ongelma ratketa omia aikojaan, kun tiistaina sammui risteyksessä, eikä enää millään käyntiin. Ensi alkuun vähän yritti lähteä, mutta sitten ei enää mitään. No, kipinäthän sieltä oli päässy loppumaan. Puolasta toisiokäämi poikki ja lähemmin tarkastellessa löytyi kuoresta melkoinen halkeama. Varmaan tuosta halkeamasta ottanut kosteutta aikaisemmin, heitellyt kipinät harakoille, eikä sen takia ole lähtenyt käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”