remmiahdin 1.8 8v gti:hin.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

remmiahdin 1.8 8v gti:hin.

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.9.2006 15:20

olen suunnitellut remmin laittoa kyseiseen tekniikkaan, kun on niin ahtaat tilat golfis, ettei viitsi ruveta turboa laittamaan. ahtimen tulisi riittää n.200hp tietämille. mitähän merkkejä/malleja löytyisi sopu hintaan ja mistä voisi niitä kysellä?

edit: tekniikka tulee g1:seen
Viimeksi muokannut tero_v, 6.9.2006 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 6.9.2006 15:33

G60 ja siihen viripalikat, helposti tuo 200hv.

memphis
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.7.2004 20:47

ViestiKirjoittaja memphis » 6.9.2006 17:09

No juu entäs jos 16v:hen tuon g60 ahtimen laittais? Minkälaisia tehoja saa ulos? Ja mitä kaikkea sisältä kannattaa/joutuu vaihtamaan?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 6.9.2006 17:53


tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.9.2006 22:34

voisiko joku g60 omistaja kuvata vähän kone huonetta, esim ahdinta ja sitä että miten ne laturin/ahtimen remmit on toteutettu siinä vehkeessä ja laittaa mulle ne kuvat vaikka s-postiin tai privana. olisin tosi kiitollinen... jos niistä olisi vaikka apua suunnitelmiin

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 6.9.2006 23:55

G-Laderis sama moniurahihna pyörittää vesipumppua, ahdinta ja laturia. Sitä kiristää tiukahko jousisysteemi. Kone ei nyt kasassa, mutta jotain sinnepäin kuvia joskus otettu:

http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/moottori.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/g-lader_tellinki.jpg

memphis
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.7.2004 20:47

ViestiKirjoittaja memphis » 8.9.2006 20:40

Hykkyrä tuo linkki oli varmaankin tarkotettu vastauseksi mun kysymykseen eikö niin? Ja olin jo aikasemmin tietonen tosta 208hv. Lähinnä suuntasin kysymyksen veskulle joka sano että 8v gti:stä saa helposti sen 200hv irti "viripalikoilla". Tarkotitko vesku näillä palikoilla pienempää ahdinpyörää jne. vai minkälaisia virejä? Ja jos kyseisillä palikoilla saa sen 200hv ulos 8 venasesta niin mitä 16v sitten sanoo?

mika evesti
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.12.2005 19:54

ViestiKirjoittaja mika evesti » 12.9.2006 11:54

kaipaisin kans tietoa kasi koneen ahtamisesta eli pb mylly ja eaton tms. mekaaninen ilmapumppu.kuinka hyvin vakio ruisku toimii pienillä ahdoilla ja teho tavoitteilla? täytyykö suuttimet vaihtaa vai riittääkö paineen nosto vai onko tuhoon tuomittu idea heti alkuun?ahtaminen sinänsä on tuttua noin periaatteessa eli siitä en tarvi luentoa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.9.2006 22:48

Varmasti vakioruisku riittää tuohon tavoitteeseen. Määräjakajaa suurentamalla ja suuttimet vaihtamalla sitäkin enemmän. Mulla on tavallinen 18.CL (ABS) moottorissa monomotronic ruisku, malpassi 384HR 1:1,4 polttoaineen paineensäädin ja täysin vakiossa masiinassa. Tehoja perstuntumalla 130-140hp paikkeilla kun vakiossa on 90hp. Linkki mun projektiin:

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61983

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.1.2007 22:09

Ja nyt mä oon tunkemassa tollasta samanlaista Eatonia juuri hankkimaani 1984 GTI 8V malliin, ahdin olikin jo hankittuna mersuun...

Ja herää kysymys, tietääkseni autossa on GZ moottori, ja että sen puristussuhde on 8,2. Pitääkö paikkaansa? Tuohan olisi suorastaan unelmaluku. Rekisteriotteessa lukee 82kw.

K-jettiin on tulossa turbosaabista tarvittavat tilpehöörit ja muutoin ajattelin kyllä ihan sellaisenaan ahtaa. Tosin vaihtaa tuo kannentiiviste parempaan. Löytyis myös G60 nokka, kannattaisko se laittaa kans?

Ja sitten vähemmän tärkeää asiaa. Laturi kun on tuossa ylhäällä juuri sopivasti ahtimen tiellä, ja minulla on sattumalta yksi kokonainen golf ABS moottorilla, voiko sen laturia ja moniura hihnapyörästöä pultata suoraan tuohon koneeseen kiinni?

Jos voi, niin tästä tulee kyllä pelkkää Bolt on:ia, mitä ny ahtimen kiinike hitsailla nippuun.

Kyllähän nämä asiat selviäsi varmaan tuolla tallissakin, mutta olisi kiva vähän keskustella aiheesta. En ole nimittäin löytänyt yhtään topiccia jossa olisi kyseessä ahdettu GZ moottori. Ja maltillisuuden nimissä pysytellään taas 30% tehon lisäyksen piirissä. Ei ne tehot vaan se, se jokin.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 31.1.2007 7:55

GZ on 10.0 puristuksilla vaikka monessa paikassa 8.2 vilahtaakin. Eli kone on lähinnä EV. (jakaja eri) Kaikki 112hv 1.8 on kympin rutuilla.
G60 nokka on miedompi ja GZ toimi turboahdettuna vakionokalla ja jenkkimännillä hienosti.

Määräjakajaa suurentamalla ja suuttimet vaihtamalla sitäkin enemmän.

PB koneessa ei ole määränjakajaa kun on digifantti ja ilmamäärämittari pohjaa kohtuu nopeasti.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 31.1.2007 13:16

vaikka monessa paikassa 8.2 vilahtaakin

Kuten esim. FFP-forumin tekstit, huomaan. No se oliki liian hyvää ollakseen totta.

Mistäs jenkkimäntiä sais edullisesti, siis käytettynä? Luulen että seuraavan kesän tyydyn paksuun kannentiivisteeseen ja matalat paineet. Toimiihan se niin ventossakin... sit ens talvena moottori palasiksi. Kun en ole kuitenkaan luopunut mersun ahtamisesta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 31.1.2007 17:28

Miks ettiä jostain loppuun ajettua matalapuriste lohkoa ja kaivaa sieltä ne männät ja vaihtaa ne toiseen lohkoon. jne jne. (ja tässäkin kuluu uusi tiiviste ja kannenpultit)
Astelee paikalliseen varaosaliikkeeseen ja tilaa 2kpl 2.0 16v golffin metallitiivistettä. Purkaa tiivisteet poraamalla niitit auki ja yhdistää tiivisteet. (ohut[alapuoli]-paksu-ohut[yläpuoli]-paksu-ohut[ylapuoli]) ja niputtaa tiivisteen. Siis tietämättömilille tiedoksi, että nämä tiivisteet on kolmiosaisia tiivisteitä, joista keskimmäinen lamelli on paksumpi. Näin saadaan n.3mm paksu metallitiiviste ja maksaa 55-60e. Puristussuhde jotain 8.5:1 hujakoilla...
Tiiviste käy paikalleen kun nappaa lohkossa olevan oikean puoleisen ohjurinatsan pois.

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 31.1.2007 21:45

vähän tällee offtopic, mutkun itselläni on jenkkimallia oleva g2 gti 8v, kaipaisin tosiaan sen puristuksiin jotain arvauksia vahvempaa. entinen omistaja sano et se ois jostain kaivanu 8.x sen puristuksiks, mut pitääkö paikkansa. tietääkö kukaan? olis ihan kiva lähtökohta lähteä pulttaamaan remmii kiinni... :p

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 31.1.2007 23:14

Tuo mitä Dona ehdotti, olen kyllä harkinnut. En vain tiennyt miten sen tekisi parhaiten. Ja taisipa tuossa sekin selvitä :) Taino ei aivan avautunut tuo mutta pitää ne tiivisteet saahaä käteen ensin jotta tekstikin sitten avautuu. Eli otetaan yksi alapuoli pois välistä... Olisipa valokuva.
Viimeksi muokannut Sergey, 26.4.2007 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.2.2007 23:55

Palaan taas asiaan sellaisten kysymysten muodossa kuin...

Mitä tehoja saa laillisesti ottaa tästä autosta ilman muutoksia esim. jarruihin?
Eli mitä autoa/moottoria voi käyttää vertailuun?

Ajatuksena olis että ahtaisin auton muuten tällaisenaan kun tuo alusta on jo kuitenkin säädettävillä FK palikoilla ja uretaanipuslilla valmiiksi. Jarruja ei nyt heti huvittais lähteä vaihtelemaan isompiin, syystä että ruisku ja ahdin mulla makaa varaston hyllyllä ja rahaa ei oo mihkää ekstraan :)

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 14.2.2007 14:41

no 160 heppaa saa irti jos vertaa g60 tekniikkaan ja etujarrut täytyy vaihtaa isompiin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.2.2007 15:13

+20%

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.2.2007 16:03

134.4hv mk1 laillinen maksimi
silmä kätteen äijjät.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.2.2007 16:16

ilman muutoksia esim. jarruihin

Vertailumallina käytetään tuolloin 16v GTI:tä (-89 asti samat jarrut kuin 8v GTI:ssä), tehot 139 hv.
Teksteistä lainattua:
Mikäli vertailumoottorina käytetään 16v:tä jota auton alusta on muutettu vastaamaan riippumatta siitä onko se alunperin 1.6,1.8,1.3/millä tahansa koneella varustettu, on koneesta katsastuksessa luotettavasti osoitettava irtoavan maks. 139hv.

Jos auton alusta ja jarrut vastaavat uudempaa mk3 16v:tä tai mk2 g-60:ä, on suurin sallittu koneteho 1.2x160hv=192hv.


Tämä siis vastauksena Sergeyn kysymykseen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.2.2007 16:45

Ja tuo vastaus siis on 139hp/102kW... saako sen ylittää 20%? eli 166,8hp/122kW? Vai onko todellakin pakko pysyä tuossa 139hp rajoissa... Jos on, niin kaipa se pitää aluks katsastaa siihen (Ja näin mä sen ymmärsin, mutta toivossa on hyvä elää).

Sitten kesällä laittaa G60 jarrut, ellei jollain ole myydä sellaisia edullisesti.

Ja selvyyden vuoksi siis kyseessä mk2 GZ moottori jossa alunperin 112hp/82kW. Kunhan pääsee varsinaisesti tän auton kimppuun, niin sitten teen aiheelle oman topicin.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.2.2007 18:54

Ai kato vittu joo, mun otettava silmä käteen. Luin vaan ekasta postauksesta että tulee mk1 ja siitä tuo tehoraja.
Mk2 maksimiraja on 192hv
Corradossa 228hv

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 14.2.2007 19:58

mites ku tuos G60 golffis on ollu aikanaan 208hp... ?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.2.2007 20:00

Ei se limited kelpaa edelleenkään verrokiksi.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.2.2007 20:01

Eikös se Limited ollut nelikko ja täysin eri kori sitäkautta, eli ei voi verrata, mutta taas Rallyen voisi saada laillisesti vertailtua siihen.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.2.2007 20:37

Límited Editionit koottiin VW Motorsportin toimesta eivätkä ne kuuluneet VW:n tuotanto-ohjelmaan.

GTi85
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.12.2006 5:55

ViestiKirjoittaja GTi85 » 14.2.2007 21:02

juuh, nyt tiedän tuonkin. mites, kenelläkään tietoa 1.8 8v USA mallin moottorin puristussuhteista ? Olen kuullu puskaradiosta että olis alhasemmat ku euroopan 10:1, mutta paljonko ne sitten on...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 15.2.2007 9:39

8.5:1 puristuksia löytyy ainakin.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 15.2.2007 23:35

http://s67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/?action=view&current=tiivisteet.jpg

Tos on corro peltine kanne tiiviste keskel... Kolme kerrosta peltiä yhdistettynä parilla niitillä.

Jos kerran konetta pitää ruveta vaihtaa niin PG koneessa olis suoraa 8:1 puristukset ja kestääki vähä paremmin ku vaparikoneet. Tosin ei välttämättä VW moottoreista sitten muuten parhain. Osta vaa takomännät ja ajele 10:1 puristuksilla ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa