Vakionopeuden säätimistä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

Vakionopeuden säätimistä

ViestiKirjoittaja Clayman » 30.8.2006 11:45

Onko kellään kokemusta näistä (sähkötoimisista) tarvikevakionopeuden säätimistä, esim. Rostra, VDO, Lite-On?
Miten hyvin nuo pelaa, eli pysyykö nopeus vakiona vai onko meno yhtä hummaamista?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.8.2006 12:19

VDO oli aikanaan audissa ja kyllä se mittarin mukaan piti vauhdin parin kilometrin tarkkuudella asetetusta. Käsittääkseni VDO on noissa vanhemmissa myös orkkiksen valmistaja.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 31.8.2006 10:37

Eikö muka kukaan ole asentanut vakkaria jälkikäteen?

Saa kertoa kokemuksia :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.8.2006 10:46

^^rivien välistä saattaa lukea, että tuo VDO asennettiin jälkikäteen saksalaisella pajalla -91 parin vuoden ikäiseen Coupeen.

Jälkiasenteinen tarvikeviiksi asennettiin ohjauspylvään vasemmalle puolelle, jossa se oli aika tökerön näköinen. Tuohon olisi saanut isolla rahalla orkkisviiksen, joka olisi käynyt suoraan laitteeseen kiinni.
Jälkikäteen modasin tuon cruisen viiksen siihen samaan jonoon, jossa on ennestään valokytkin ja vilkku. Käyttövivun muotoilin noudattamaan orkkisviiksien muotoa.

Laite pätki pahasti jossakin vaiheessa, kunnes juotin rintapellin läpi tulevan moninapaliittimen tönköksi ja suojasin kutistesukalla. Toinen katkopaikka löytyi mittarin takaa GALA -signaalin liittimestä. Sen jälkeen toimi kuin ajatus.

Haussa onkin nyt tuollainen sarja käytettynä.

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 31.8.2006 10:59

Ahaa :)

Kai noita sitten tohtii harkita. Paljonkos nuo VDO:n säätimet maksaa? Mistä niitä kannattais ostaa?

Onko mitää hyvää nettisaittia, mistä lukea lisää tuosta VDO:sta?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.8.2006 11:17


Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 31.8.2006 13:25

Osaatko vielä tuohon hintaksymykseen jotain kommentoida? :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 31.8.2006 14:06

En tiedä, pitäisi kysyä diilereiltä. Itse olen metsästänyt käytettyä, kun se uusi maksaa kuitenkin aika paljon.

kilpan
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.8.2006 20:44

ViestiKirjoittaja kilpan » 31.8.2006 15:21

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=63926

Tuolla keskustelua samasta aiheesta. VDO säädin vaijerivetimellä ja viiksellä varustettuna maksaa 457€ ja siitä mahdolliset rabatit pois.

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 20.9.2006 14:14

Kannattaa hiukan kurkata kytkistä myös kun suurimman osan tarvikesäätimistä saa toimimaan originaaliviiksellä-> tulee nätti...

Aikoinaan scs/frigitte vakkarin laitoin 3b:n originaaliviikseen ja hyvin on toiminut.
Toiminteet on täsmälleen samat kuin originaalissakin...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.9.2006 14:53

Juu, kyllähän ainakin Waecon MS-700 -säädintä ovat modanneet vag -vehkeisiin. Tosin, saahan siihen rattisäätimenkin.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 20.9.2006 16:38

Mulla on asennettuna rostra alkuperäiseen viikseen ja on toiminut useamman vuoden ihan ilman mitään ongelmia ja nopeus pysyy tasamaalla kyllä ihan hyvin mutta jos tulee nopeasti vaihtuva ylämäki ja alamäki niin siinä on hiukan viivettä ennenkuin hoksaa muuttaa kaasun asentoa


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa