16v nakuttaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

16v nakuttaa

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 20.8.2006 18:13

Eli PL-koneisessa Golfissa on 3:s sylinteri alkanut nakuttaa. Paikallaan kun kierrättää niin 2000-3000rpm:n välissä kuuluu ja vedättäessä myös korkeammilla kierroksilla.
Nyt on sytytyspuoli tarkasteltu, bensafiltteri vaihdettu ja suuttimet tarkastettu että tulee saman verran polttoainetta. Puristuspaineet on pariin kertaan mitattu ja joka sylinterissä on 14 kilon paikkeilla joten niittenkin puolesta kaikki olisi kunnossa. Tulpatkin vaihdoin uusiin ja kolmannen sylinterin tulppa oli kyllä käynyt kuumempana.
Niin joo, ja nostimet on kaikki vaihdettu uusiin, tosin erilaista nakutusta tuo on kun mitä nostimista tulee..
Eli olisiko jollain vielä neuvoja mitä tuosta kannattaisi tarkistella? Kun noiden puristuspaineiden valossa ei pitäisi mitään kannessa olla vikaa että sitä tarvitsisi ruveta pois ottamaan?
Esim. onko jollain kokemuksia miten tuossa lambdan hajoaminen meinaisi koneen käymiseen?

Ja edittiä sen verran että tankista löytyy 98/V-power

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.8.2006 4:23

Lamdan hajoaminen -> käy oletusarvoilla, eli hieman rikkaammalla. Kokeile nyppäämällä Lambdan piuhat irti ja totea itse vaikutus.

Kuulostaa että vika vain kuulostaa että kone nakuttaa vai nakuttaako kone?

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 21.8.2006 10:50

Ettei tulisi ääni alakerran puolelta, oireet viittais kovin kiertokangen laakeriin. Kannattaa kurkistaa alakautta äkkiä ennenkuin tulee suurempi katastrofi. Öljynpaineiden mittaus kunnon mittarilla kannattaa tehdä.

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 21.8.2006 13:46

Nonniin, nyt kun tuota kuunteli alapuoleltakin niin sieltähän se ääni kuulostaisi tulevan eli kk-laakerit taitaa mennä vaihtoon. Ilmeisesti tämä homma onnistuu alakautta ettei tarvitsisi koneen irroituspuuhiin alkaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.8.2006 14:19

Ei tarvii irrottaa konetta, öljypohja auki ja sen jälkeen pystyy vaihtaa laakerit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa