1.8T => 1.8 Nokat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

1.8T => 1.8 Nokat

ViestiKirjoittaja J » 16.8.2006 8:02

Elikkä olen kuullut isoilta pojilta, että noihin 1.8T koneisiin on tehty tuo otsikon mukainen muutos koneen paremman hengityksen toivossa. Näinollen turbokin saattaisi lähteä mahdollisesti mukaan hieman aikaisemmin. Kuulisin mieluusti toimenpiteen suorittaneilta tahoilta kokemuksia aiheesta.

Pistää vaikka privaa tai mailia (jonih ( miau ) bboyzz.com) jos ei tänne kehtaa kirjoitella.

Eli mistä olette toteuttaneet rempan ja millaisia kokemuksia?

McHilly
-
Viestit: 184
Liittynyt: 23.7.2003 12:27

ViestiKirjoittaja McHilly » 16.8.2006 8:31

Miten aikaisin turbon pitäisi lähteä mukaan? Itsellä vakio 1.8T Passat jonka turbo antaa täydet paineet jo vajaalla 2000rpm:llä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.8.2006 8:54

tyhjäkäynniltä? :P
nokkien ajoituksellakin saadaan ahdinta heräteltyä aiemmin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.8.2006 10:01

Vaparin nokissa ainakin on huomattavasti enemmän overlappia, mikä parantaa hengitystä. Jos tavoiteena tosin on alempi ahtojen tuotto, niin sitten mennään väärään suuntaan kun vaihdetaan vaparin nokat. Eli pidetään ne orggis turbon nokat ja laitetaan pienempi ahdin jos halutaan alempaa heräämään ;)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.9.2006 18:21

Pienempi ahdin? Miten 1.8T:n mandariinistä pienempää ees löytyy? :)

Johannes
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.11.2006 22:25

ViestiKirjoittaja Johannes » 1.11.2006 22:39

Onko jollakulla ylhäällä 1.8t:n nokkien speksejä?
Jos eri koneissa eri nenät, niin kaikki käy.

Nosto, asteet?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa