ahdot seilaa kiihdytettäessä *ei seilaa enää*

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ahdot seilaa kiihdytettäessä *ei seilaa enää*

ViestiKirjoittaja Trip » 14.8.2006 20:48

Auto 3b passat 1.8t AEB K04 ja ongelmana on ahtopaineen "aaltoilu" hieman reippaammassa kiihdytyksessä.
Rauhallisessa ajossa ongelmaa ei ole, eikä myöskään täys kiihdytyksessä.

Voimaa kyllä on (max ahdot n.1.5bar) ,mut sen "aaltoilu" kiihdytyksessä ei oikeen ole normaalia.
Mikä mahtaa aiheuttaa kyseistä aaltoilua?
Viimeksi muokannut Trip, 16.8.2006 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 14.8.2006 22:55

Oisko se N75 solenoidi :):)

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 15.8.2006 10:41

Samaa ongelmaa tuntuu olevan vähän yhdellä sun toisella...melkeimpä jopa niin paljon että voisi sanoa olevan ominaisuus. Veikkauksia on laidasta laitaan maf, n75, ahtovuoto...monesta topicista löytyy viittauksia aiheeseen. Kokeile kuitenkin paineistaa putket ensi alkuun...

SMJL
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.6.2005 14:00

ViestiKirjoittaja SMJL » 16.8.2006 9:35

Oletko katsonut vagcomin kanssa millaisia ilmamääriä toi kone ottaa täyskiihdytyksessä kolmosella? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska toi oma alkaa olla valmis... Eikös sulla ollut -23, TT:n maffi ja suuttimet?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 16.8.2006 10:31

eilen kävin vw:llä vikakoodien luvussa ja yks koodi siellä oli:
nakutuksentunnistin signaali liian pieni-satunnainen vika - jotenkin noin se meni.

Just äsken kokeilin onko vuotoja painestamalla ahtoputket- ainoa mistä sihinä kävi oli koneen öljyntäyttökorkki.

tarttee seuraavaksi kokeilla vanhaa tod näk.ehjää n75 C-mallin venttiiliä josko se tuo muutosta.

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 16.8.2006 11:16

Vikakoodin mukaan vois olla että jokin nakutusen tunnistimista reistailee. Ehdottasin Vag-Com käteen ja autolla ajamaan ja logittaa nakutustunnistiminen jänniitteen ja sitten sen mitta-arvon. Ahdot voi seilata hyvinki tän takia. Ecu luulee että nakuttaa ja pienentää ahtoja. Sitte seuraavassa tilanteessa ei nakutakaan ja sillon Ecu haluaa nostaa ahtoja.
Tosin en tiedä onko Passatissa silleen että jos nakuttaa niin diagnoosi valo vilkuttelee?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 16.8.2006 11:43

Vaihdoin äsken vanhan n75:n ja lähsin kokeilemaan- vika oli poissa-ei aaltoilua.
Melkein vuoden se n75 kestikin...


SMJL: ei oo mitään tt palikkaa.

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 16.8.2006 12:38

Ihan mielenkiinnosta. Minkä mallin venttiili oli jonka vaihdoit pois?

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 16.8.2006 13:01

F-malli lensi roskiin...

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 16.8.2006 13:14

Ite kokeilin J-malli. Tasoittu aihdot, mutta tippui reilusti normaalista. Eli jostain syystä ei nostanut piikkiä samalla lailla ja sitten muutenkin tippu 0.1-0.2 bar. Eli tuo J ei ainakaan toiminut mun "toivomuspoljin" mallissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa