Passat 3B jarrut ravistaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

Passat 3B jarrut ravistaa

ViestiKirjoittaja artos » 13.8.2006 9:27

Jarruttaessa alkaa ravistaa, joskus kovempaa, kuin toisinaan. Joskus vaivaan on auttanut polkimen nosto ja uusi jarrutus. Joskus poljinvoiman lisäys on hillinnyt ravistusta.

Autoon on jo vaihdettu eteen uudet levyt ja palat, eli kieroista jarrulevyistä tuskin on kyse.. Kenelläkään ideoita, mistä vikaa kannattaisi alkaa hakea?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 13.8.2006 15:59

Kierot ne levyt silti voi olla, vaikka uudet ovatkin. Tai sitten on satulan liukutapit jumissa.
Myös alustan puslien väljyys lisää ravistusta.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 13.8.2006 18:17

Ne ois varmaan katsastuksessa sanonu, jos puslissa ois ollu jotain..? Ja ne levyt ei vaan VOI olla kierot, prkle. Tulee tulikiven katkuinen käynti eräälle pajalle, jos ovat. Se ravistus kun e hävinny missään kohtaa levyjen vaihdon jälkeen.

Satulan liukutapeista en oo vielä kuullukkaan. Mitkähän ne mahtaa olla? Niitä vos koittaa tähtäillä..

Loirottaja
-
Viestit: 29
Liittynyt: 10.7.2006 20:47

ViestiKirjoittaja Loirottaja » 13.8.2006 20:23

Satulan liukutapit on ne minkä varassa jarrusatula liukuu, eli satula keskittyy jarrua painettaessa puristamaan levyä liukutappien varassa... jos tuosta mitään selvää sai.

Voihan olla että, levyjen vaihdon yhteydessä levyjen ja napojen väliin on jäänyt kakkaa, eli pyörii liekottaen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.8.2006 22:57

Vilkaise ne takajarrutkin samantien. Kitkapinnat tipahtaa kuitenkin syliin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.8.2006 8:30

Porschessa oli ravistusta alle satasen vauhdissa sekä jarrutettaessa -renkaista etsittiin vikaa, kunnes katsastusmies antoi tuomion raidepäästä. Paljon myöhemmin sama vaiva uusiutui, tällä kertaa syyllinen oli ohjausvaihde.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 14.8.2006 19:43

Passattiin on vaihdettu toinen raidetangonpää ja katsastuksesta meni läpi, joten niitä liukutappeja varmaan aletaan tutkimaan..
Takajarrut pitänee tarkastaa kanssa, vaikka ne tuntuu ottavan ihan hyvin, kun polkasee pedaalia vähän syvempään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa