Golf IV:sen etupää kolahtelee? *NYT ON HYVÄ*
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV:sen etupää kolahtelee? *NYT ON HYVÄ*
Yritin searchillä etsiä vastaavia ongelmia mutta ei tärpännyt.
Elikkäs Golf IV V6 4Motion etupäässä klonksahtaa kun lähtee kiihdyttämään ja sama kolahdus kuuluu kun jarruttaa.
Ei nyt ihan pienistä lähdöistä, mut vähän rivakoimmissa liikkeissä kolahtaa.
Alusta ja etupään puslat vaihdettu pari kk sitten ja nyt alkoi oireilut.
Elikkäs Golf IV V6 4Motion etupäässä klonksahtaa kun lähtee kiihdyttämään ja sama kolahdus kuuluu kun jarruttaa.
Ei nyt ihan pienistä lähdöistä, mut vähän rivakoimmissa liikkeissä kolahtaa.
Alusta ja etupään puslat vaihdettu pari kk sitten ja nyt alkoi oireilut.
Viimeksi muokannut Tumppi, 23.10.2006 19:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Niin siis onhan tossa koiranluut tai jotkut sen tapaiset.
Viimeksi muokannut Tumppi, 14.10.2006 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei juma! Nyt alkaa ymmärrys ja huumorintaju loppumaan.
VAihdoin iskarin yläpäihin ne puslat ja kääntölaakerit ja kolahtelee edelleen....prkle!
Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin....
Vetonivelet tai alapallot?
Vetoniveliä on näistä kuulemma mennyt alle 100tkm ajetuista, varsinkin sisemmät.
Alapallpoissa ei tunnu välystä niin oisko han sitte noi.....
VAihdoin iskarin yläpäihin ne puslat ja kääntölaakerit ja kolahtelee edelleen....prkle!
Alkaa vaihtoehdot käymään vähiin....
Vetonivelet tai alapallot?
Vetoniveliä on näistä kuulemma mennyt alle 100tkm ajetuista, varsinkin sisemmät.
Alapallpoissa ei tunnu välystä niin oisko han sitte noi.....
Mulla oli aikoinaan samanmoinen ongelma. Oli todennäköisesti puslanvaihdon yhteydessä kiristetty tukivarren etummainen pultti liian tiukkaan
ja apurungon sisällä oleva kierreholkki osittai murtunut.
Myöhemmin holkki repesi kokonaan irti ja alkoi kalvaa itselleen isompaa reikää, kolahtelu voimistui.
Koita kiristää kaikki tukivarsien ja apurungon pultit, pyöriikö joku tyhjää?
ja apurungon sisällä oleva kierreholkki osittai murtunut.
Myöhemmin holkki repesi kokonaan irti ja alkoi kalvaa itselleen isompaa reikää, kolahtelu voimistui.
Koita kiristää kaikki tukivarsien ja apurungon pultit, pyöriikö joku tyhjää?
Nostetaas vanhaa aihetta ettei pääse unohtumaan...
'99 Golf SDI, rengaskoko 205/55/16 (otteen mukainen, siis), ajettu 205tkm, leimattu kaksi viikkoa sitten, jota ennen vaihdettu vasen raidetangon pää sekä tehty nelipyöräsuuntaus. Noin viikko sitten alkoi kuulua vähän yllä kuvatunlaista pauketta, joka ensimmäisenä ilmestyi kun peruutti hissuksiin ja käänsi rattia oikealle. Lähinnä pauketta ilmenee nyt just hitaassa vauhdissa ja ratti noin puoliväliin käännettynä, ajossa ei ollenkaan, eikä töyssyihin ajettaessa. Fillarit on kiinni, tarkastettu tänä aamuna...
Koiranluut, alapallot, tukivarren puslat? Uskaltaako tolla ajaa ensi viikolle, eli niin kauan kun ehtii auton viedä korjaamolle?
'99 Golf SDI, rengaskoko 205/55/16 (otteen mukainen, siis), ajettu 205tkm, leimattu kaksi viikkoa sitten, jota ennen vaihdettu vasen raidetangon pää sekä tehty nelipyöräsuuntaus. Noin viikko sitten alkoi kuulua vähän yllä kuvatunlaista pauketta, joka ensimmäisenä ilmestyi kun peruutti hissuksiin ja käänsi rattia oikealle. Lähinnä pauketta ilmenee nyt just hitaassa vauhdissa ja ratti noin puoliväliin käännettynä, ajossa ei ollenkaan, eikä töyssyihin ajettaessa. Fillarit on kiinni, tarkastettu tänä aamuna...
Koiranluut, alapallot, tukivarren puslat? Uskaltaako tolla ajaa ensi viikolle, eli niin kauan kun ehtii auton viedä korjaamolle?
Mulla tulee samanlainen "naksahdus" kuin Tumpilla mutta pitkällisten etsintöjen jälkeenkään mitään syytä ei ole löytynyt. Eli ääni alkoi mullakin alustan(KW V2) vaihdon jälkeen. Mitään puslia ei mun tapauksessa ole vaihdettu. Kaikki pultit on käyty läpi ja kaikki on ollut kireällä. Mutta sellainen havainto on että kun antaa auton luikua alamäkeen ja jarruttelee niin etu pyörät liikkuu aika paljon taaksepäin ja myös iskarin yläpää liikkuu aika paljon taaksepäin myös. Alatukivarren puslissa ei ole "väljää" korkeintaan ovat löysät. Toivottavasti tosta nyt jotain selvää sai kun alkaa epätoivo iskemään kun ei enää tuu mieleen mist ääni tulee.
^Vaihdoitko yläpäähän ne kumipuslat ja kääntölaakerit? Jos sulla kerta yläpää liikahtelee niin syy vois löytyä sieltä.
Noi pystyy vaihtamaan helposti, fillari pois ja iskari yläpäästä auki. Tipahtaa sen verta alas että pystyy noi vaihtamaan.
Ite vaihdoin alustan ja sit jälkikäteen noi yläpään puslat ja laakerit, kun ei tajunnu samalla kertaa vaihtaa =)
Noi pystyy vaihtamaan helposti, fillari pois ja iskari yläpäästä auki. Tipahtaa sen verta alas että pystyy noi vaihtamaan.
Ite vaihdoin alustan ja sit jälkikäteen noi yläpään puslat ja laakerit, kun ei tajunnu samalla kertaa vaihtaa =)
No niin nyt sain omastakin kolinat pois. Alatukivarren taaemmat puslat kävivät "löysäksi" madalluksen jälkeen ja etu renkaat liikkuivat melko paljon koriin nähden jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. En raaskinnut laittaa uusia vakioita kun aattelin niiden kanssa käyvän pian samoin ja laitoin sitten Superflexin uretaanipuslat ja uudet pallonivelet niin johan loppui kolinat. No jos jotain positiivista hakee tästäkin niin nyt sitten on ainakin raidetangon systeemejä lukuunottamatta kaikki etupään hilkkeet vaihdettu. =D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^Mun mielest tuli pehmeemmäks, mikä tietty johtu siit kun ei enää kolahdellu ja jarrut ei tunnu enää niin "tehokkaalta" kun ei pyörä liiku koriin nähden. Ei kuulemma laadukkaiden uretaani puslien pitäiskään tehdä autosta kivirekeä. Toimivat kuulemma vähän niinkuin laakerityyppisesti, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. Mut paraniko tuntuma niin siihen on vaikee kommentoida kun maaliskuun alussa alkoi kolinat ja aina vaan paheni niin enhän mä edes muista minkälainen oli ehjänä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa