Octavian alapallonivelen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

Octavian alapallonivelen vaihto

ViestiKirjoittaja mrjj » 9.8.2006 20:49

Moro

Kertokaas nyt mestarit hyvä vinkki miten Octavian alapallonivelen saa vaihdettua ?
Tempasin innoissani alatukivarren irti jo siitä ja hoksasin että sehän tietenkin pyörii tyhjää varsinkin kun väljä on.
Torxiin pääsee käsiksi vain vetonivelen irroituksella, ei millään huvittaisi varsinkaan kun on jo noin levällään, sitä pyörännapaa tuskin irti saa muutakuin pyörä paikallaan auto alhaalla, paineilmaleluja kun ei ole...
Mutta jos ei ole muuta jippoa kuin vetonivelen irroitus niin ei kai sit voi mitään... :(

Voishan sen koota ja viedä pajalle mutta kun omantyön hinta ei ole kriteeri vaain treenauksen piikkiin olen pistämässä. Raidetangon pää ja raidetanko itsessään meni hienosti mutta tätä en hoksannut väljäksi samalla kertaa.

Samanlainen tai ainakin hyvin lähellä mahtaa olla iv golffeissa yms.

Janne

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 9.8.2006 21:03

En kyllä tiedä yhtään minkälainen tuo skodan nivel on, mutta jos mahdollista niin nosta siitä pallon alta tunkilla ylöspäin. Ei pääse pyörimään tyhjää.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 10.8.2006 9:19

Nelosgolffissa ainakin joutuu ottamaan vetarin irti navasta jos mutteri sellaista mallia, ettei pääse sivulta avaamaan. Näin ilmeisesti sinun tapauksessasi (torx) juuri on.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 10.8.2006 11:27

Torx kanta pultin päällä ja olikohan välikoa 18 oleva mutteri eli kyllä sen muuterin saisi nyt auki kun alatukivarsi on pois tieltä mutta kun pyörii pulttia myöten. Vaatisin siitä torx avaimella kiinnipitoa mutta sen tiellä on vetari...
Voishan tuota tietysti koittaa jos alta pönkäis sitä...ja poishan saa vaikka rälläkällä mutta kun pitäisi uusi saada kiristettyä kuitenkin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 10.8.2006 15:41

Tota noin sulla on tukivarsi irti? Ei taida olla. otat sen alapallon sieltä navan alta irti. Taivutat tukivartta alaspäin ja otat torxit pois?

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 10.8.2006 18:31

Jaa, että pulttipuolessa Torx. No sitten vaan tunkkia alle ja avaamaan sitä mutteria. Uusi vastaavalla keinolla paikoilleen.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 14.8.2006 11:57

Hyvähyvä, alapallon sai juuri ja juuri irto kun kaveri piti isoilal tongeilla rasvaisesta juuresta sitä kiinni ja itse pyöritti jakrilal mutteria auki.
Kuitenkin kun homma oli valmis niin auto ei liiku mihinkään, ei muutakuin samanpyörän taakse tutkimaan huomatakseen että vetonivel poikki.
Noh ko. rengas oli saanut pikkupusun aiemmin ja sinänsä ymmärrettävää mutta olisi tuonkin voinut aavistaa ajoissa.Kait se alapallon suhteen rimpuilu oli liikaa sille sitten.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 14.8.2006 14:28

Siis akseli pullahtanut vetonivelestä? Kyllähän sen sinne takaisin saa. Vetonivelethän noissa on erikseen vaihdettavia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa