Taannoin päivitin kolperon jarruja tt:n satulojenkannakkeilla, tt:n 312mm levyilla ja ebc:n greenstuff paloilla. No nyt jarruista (tai ainakin oletan että johtuu jarruista) kuuluu ihmeellinen nitinä (metalli-metallia vasten) pienissä töyssyissä ja aina, kun kori vähän nitkahtaa suuntaan tai toiseen.
Palojen takapuolelle on laitettu kuparitahnaa ja ääni ei kuulosta siltä perus jarrukitinältä mitä tulee uusien palojen/levyjen vaihdon jälkeen ennen kuin asettuvat paikalleen.
Ehdotuksia mitä voisi ruveta seuraavaksi ihmettelemään? Vaihdoin jo toiseen satulaan uuden rautalangan (FN3 satulassa, päällä oleva koukeroinen lanka, jonka tulisi estää paloista lähtevää meteliä?) ei auttanut.
Lisäksi aina kun käyttää renkaan autosta irti ja laittaa takaisin meteli pysyy poissa muutaman minuutin kunnes palaa uudestaan. Kaikki ideat ja ehdotukset otetaan kiitollisina vastaan.
Jarrujen "kitinä/kilinä"
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Vakaajatangon puslat vaihdoin ja voitelin, ja ei oikein kuulosta sellaiselta pusla natina-nitinältä (sitäkin on ollut) vaan enemmän juuri metalli-metallia vasten. Jos loontooksi pitäisi kuvailla niin oikea sana olisi squeak. Ja äänihän alkoi juuri tuosta jarrujen päivityksestä.
Edit: Niin ja mitään ei kuulu jos autoa heiluttelee paikallaan tai painelee keulasta.
Edit: Niin ja mitään ei kuulu jos autoa heiluttelee paikallaan tai painelee keulasta.
Vaihdoitko samalla uudet satulat? Vai onko Golffin alkup.? Näkyykö missään jälkiä että satula ottaisi kiinni länkiin (satulan kannatin)? Onko uudet länget kunnolla kiinni?
Oliko jarrupaloissa, tarkemmin sisemmissä kolme sellaista "klipsiä", joilla ne pysyy kiinni männässä? Ajattelin että jos pääsevät liikkumaan siellä.. Tai jos oli, niin oliko jäykät laittaa paikoilleen? Jos löysät, saattaa ne "raapia" männän sisäpintaa joustoissa..
Tässä nyt muutama arvaus/ehdotus, vaikea mennä sanomaan näkemättä/kuulematta..
Oliko jarrupaloissa, tarkemmin sisemmissä kolme sellaista "klipsiä", joilla ne pysyy kiinni männässä? Ajattelin että jos pääsevät liikkumaan siellä.. Tai jos oli, niin oliko jäykät laittaa paikoilleen? Jos löysät, saattaa ne "raapia" männän sisäpintaa joustoissa..
Tässä nyt muutama arvaus/ehdotus, vaikea mennä sanomaan näkemättä/kuulematta..
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Satulat golffin alkuperäiset FN3. Ei näkynyt jälkiä kun koitin katsella. Länget on kiinni. Jarrupaloissa oli klipsit, ja perskeleen tiukkaa teki saada ne paikalleen eli eivät ainakaan löysät ole. Täytyy varmaan ottaa palat irti ja koittaa taivuttaa klipsejä vielä vähän "jäykemmiksi jos vaikka auttaisi". Sitä koittanut pähkäillä, että miksi mekkala lakkaa aina vähäksi aikaa, kun renkaan käyttää autosta irti ja lyö uudestaan alle. Mitään ehdotuksia tämän suhteen vai liekö vain sattumaa?
Nyt menee ihan arvailuks, ja naurettavaks sellaseks
Onko satuloiden liukutapit kireellä? Ja onko jarrulevyssä se pieni ruuvi? Ajattelin että jos sitä ei ole, saattaa jarrulevy päästä liikkumaan.. --> renkaan ottaa pois, laittaa takas ja kiristää pyörän pultit niin ääni lakkaa.. Kun autolla ajelee niin vanne hakee paikkaansa (aluvanne) ja "löystyy" siinä samalla jolloin ääni alkaa.. Pyörän irroittamisen sijasta jälkikiristä pyöränpultteja? Josko ääni lakkaisi?
Niin, tämä siis siksi että jarulevy pääsisi liikkumaan kun pyöränpultit on "löysällä", eikä sitä pientä ruuvia ole..
OK, en kyllä usko itsekkään tähänteoriaan, mutta alkaa olla niin ufo ongelma..;)
Onko satuloiden liukutapit kireellä? Ja onko jarrulevyssä se pieni ruuvi? Ajattelin että jos sitä ei ole, saattaa jarrulevy päästä liikkumaan.. --> renkaan ottaa pois, laittaa takas ja kiristää pyörän pultit niin ääni lakkaa.. Kun autolla ajelee niin vanne hakee paikkaansa (aluvanne) ja "löystyy" siinä samalla jolloin ääni alkaa.. Pyörän irroittamisen sijasta jälkikiristä pyöränpultteja? Josko ääni lakkaisi?
Niin, tämä siis siksi että jarulevy pääsisi liikkumaan kun pyöränpultit on "löysällä", eikä sitä pientä ruuvia ole..
OK, en kyllä usko itsekkään tähänteoriaan, mutta alkaa olla niin ufo ongelma..;)
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 15.5.2004 17:04
Liukutapit ovat kireällä. Ja pieni ruuvikin levyistä löytyy, täytyi jopa hakea uudet laakkoselta kun vanhoista meni päät, kun vanhoja levyjä irroittelin. Juuri tuota samaa teoriaa mitä tuossa lopussa sanot siitä vanteen kiristämisestä epäilen mutta ei se siitä hiljene vaikka kuinka kiristelisi. =/ Mielenkiintoista nähdä mitä arvauskeskuksessa sanotaan hatanpäällä, kun auto menee sinne muutenkin huoltoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa