gti 16v pl imusarjan anturi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

gti 16v pl imusarjan anturi

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 4.8.2006 16:44

eli ongelma on etten tiedä mikä on imusarjassa oleva sininen sähköliitin, josta näyttäisi lähtevän jonkinmoinen bensaletku joka menee määräjakajan päälle(se viides letku, paluuletku kenties), siihen liittimeen tulee vihreä-valkoinen ja musta johto,haluaisin tietää että vaikuttaako käyntiin tai mihinkään muuhun... sekä mistä nämä johdot tulevat koska toinen on poikki ja toinen maissa?

edit. kuva "anturista" http://s65.photobucket.com/albums/h223/ ... h=imgAnch1

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 4.8.2006 17:32

Ei ole ainakaan kuvassa mitään anturia, ainoastaan kylmäkäynistys suuttimen siinä huomaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2006 17:32

Se on kylmäkäynnistyssuutin. Jos on auki niin varmasti vaikuttaa käyntiin :)

Johto irti ni suutin pysyy kiinni.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 4.8.2006 17:36

Näyttäisi olevan kylmäkäynnistyssuutin. Antaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä muutamia sekunteja bensaa. Toimimattomuus saattaa vaikeuttaa kylmänä käyntiinlähtöä, mutta hyvin saattaa kyllä lähteä ilmankin tuota suutinta. Käyntiin ei vaikuta, jos siis johdot irti. En tiedä miten Golfissa, mutta ainakin Audissa tuolle on kannen päässä oma anturi. (lämpöaikakytkin?) joka jäähdytinnesteen lämpötilan mukaan, ohjaa tuota suutinta käynnistettäessä.

EDIT: hidas

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 4.8.2006 19:05

sekö se siis olikin... voisiko sitä esim. ohjata aikareleellä vaikka että startista se on auki n. 5 sekuntia, vai kestääkö se edes 12 volttia jännitettä...mutta voisiko se vaikuttaa myös lämpimänä käyntiin lähtöön vai onko jotain vialla sitten ruiskun pumpussa,suodattimessa,varaajassa tai o-renkaissa

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2006 19:10

Vois helpottaa arvailuja jos kuvailet ensiks vikaa...

Tuota ohjataan lämpö-/aikakytkimellä. Startatessa saa kytkin jännitteen ja samalla se lämpiää. Veden lämpö vaikuttaa kans. Sitten kun startataan niin tarpeeks lämmettyään kytkin sulkee kylmäkäynnistyssuuttimen.

En tiiä tarkalleen missä lämmössä tuo suutin pidetään käynnistyksessä kiinni, mutta kylmänä maksimi aika oli muistaakseni luokkaa 5 sek.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa