Downpipen vaihto passattiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

anakonda
-
Viestit: 38
Liittynyt: 6.7.2006 20:09

Downpipen vaihto passattiin

ViestiKirjoittaja anakonda » 3.8.2006 20:22

Autona Passat variant 1.8t 1999. Miten tuo operaatio hoituisi helpoiten? Päivällä yritettiin vaihtaa downpipeä uuteen mutta katin laipan pultit on mukavan tiukassa (irroitusöljyä on ruiskittu niihin jo viikon verran aina koneen ollessa kylmä) ja pultit on muutenkin v.mäisessä paikassa. Jos jollain on kokemusta vaihdosta niin apu on tervetullutta!

ilmojk
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.10.2003 23:09

ViestiKirjoittaja ilmojk » 4.8.2006 1:34

Minä tein tuon homman siten että otin irti katalysaattorin turbosta (tietenkin ennemmin otin ilmanputsarin irti,että pääsin käsiksi pultteihin). Seuraavaksi irroitin downpipen alapäästä. Sitten sen paketin sai siirrettyä vähän helpompaan paikkaan auton alle ja avasin pultit.... Muistaakseni väkivaltaa avatessa piti käyttää ja laittaa uudet pultiti..

anakonda
-
Viestit: 38
Liittynyt: 6.7.2006 20:09

ViestiKirjoittaja anakonda » 4.8.2006 18:41

Sitten sen paketin sai siirrettyä vähän helpompaan paikkaan auton alle ja avasin pultit
Eikös tuo putki mahdu yläkautta pois jos ottaa katin irti ahtimen kyljestä?

ilmojk
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.10.2003 23:09

ViestiKirjoittaja ilmojk » 4.8.2006 23:41

Ei ainakaan mulla mahtunut pois ehjänä, se on kumminkin niin mutkainen pala. Siellä oli aina joku korvake, metallisuojus tms tiellä ettei sitä saanu yläkautta pois.

anakonda
-
Viestit: 38
Liittynyt: 6.7.2006 20:09

ViestiKirjoittaja anakonda » 5.8.2006 14:20

Nyt on downpipe vaihdettu, yli kolme tuntia siihen sitten meni, katti irti puhaltimen kyljestä ja putkea alemmaksi sen mitä sai, sitten vaan pulttikoneella vanhat pultit hakkaamalla poikki ja uutta putkea tilalle! Jos joku tuota operaatiota alkaa joskus tekemään niin kaverille on käyttöä, itse tein homman yksin ja ärräpäiä kyllä tuli riittävästi...

pasiv
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.1.2004 21:28

ViestiKirjoittaja pasiv » 28.1.2007 16:12

tuliko huomattavaa eroa downpipen vaihossa, suoritus kykyyn nähden??

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 29.1.2007 16:20

Itellä olisi tämä homma edessä...kiitti vinkeistä! :)
Mutta...pienoisena pelkona että saan pultit turbon päästä poikki tai vähintään kierteet solmuun...tai itseasiassa turbolla taitaa olla mutterit, mutta onko nuo kuinka lujassa yleensä? Toinen kysymys onkin että mistä lambdalle uudet kierteet...esim. joku mutteri, mikä koko ja mikä kierre? Sanovat että mutteri kannattaa halkaista, muuten anturi jää liian "syvälle" ja ei toimi kunnolla...tietotaitoa kellään?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 15.2.2007 11:11

Onko kellään havaintoa mikä kierre on lambda-anturilla? Mistä olette noita kierteitä tehneet...mutterista? Tuota vailla osat ois kasassa ja viikonloppuna ois tarkoitus kasata paikalleen...

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 15.2.2007 15:29

Niitä löytyy ihan paikallisesta pultti ja mutteri kaupasta. Ota anturi mukaan niin löytävät sille kyllä sopivan mutun, Näin olen itse tehnyt ;)

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 15.2.2007 17:27

lambdan kierteestä...en muista tarkasti mutta fordin OHC:n syttytulpassa sama jenga.

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 16.2.2007 13:13

M18x1.5 taitaa olla oikea kierre.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 17.2.2007 14:46

Niin näyttäisi olevan...kävin hakemassa anturin lainaan, niin helpottaa vastakierteiden metsästystä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa