Skodan turvavöiden varoituksen poisto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

Skodan turvavöiden varoituksen poisto

ViestiKirjoittaja fastfox » 3.8.2006 13:00

Yritin tuossa turailla skodillakista sen hemmetin pling pling äänen pois kun laittaa virrat päälle, mutta onnistuin epä.

Eli yritin tuolta löytyvillä ohjeilla
http://de.openobd.org/skoda/octavia_1u.htm

Alkuperäinen koodi oli 23112
23xxx = 1+2+4+16

ja muutin sen 21112

1+4+16 eli +02 - seat belt warning actively pois.

mutta pling on edelleen päällä. Olisko kellään mitään ideaa mikä meni pieleen? Tarviiko toi auto jonkun ultimate resetin? Onko noi oikeat ohjeet skoda octavia -03 1.9TDI:hin?

Tuossa vielä sama litania babelfishillä käännettynä kun en osaa tavuakaan saksaa

Combination instrument}
Controller coding STG 17 (combination instrument)
select STG coding - function 07

To 1.4l/44kW and 1.6l55kW engines apply the values to MJ 2000 during the whole production period.


??xxx: Extra options and optional extras
+00 - no extra options
+01 - Brake lining wear announcement actively (starting from MJ 2001)
+02 - seat belt warning actively
+04 - Wiping water level warning actively (starting from MJ 2001)
+08 - control light for lamp loss (starting from MJ 2001)
+16 - control light for doors on (starting from MJ 2001)

Results in then for navigation, wiping water level announcement and seat belt warning 02+04+16=22

xx?xx: Land selection
0 - Germany (D)
1 - remainder of the world (RdW)
2 - the USA (US) 3 - Canada (CDN)
4 - Great Britain (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabia (SA)
7 - Australia (OUT)

xxx?x: Engine variant (service interval) (to MJ 2000)
4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder
8 - 8-Zylinder

xxx?x: Engine variant (service interval) (abMJ 2001)
0 - firm of service intervals of
1 - maintenance interval extension (WIV)
2 - maintenance interval extension (WIV) with firm delimitation
3 - without service intervals

xxxx?: Coding number for way impulse number (to MJ 2000)
0 - Diesel engines (TDI 81kW only to MJ 1998)
2 - petrol engines and TDI 81kW starting from MJ 1998

xxxx?: Coding number for way impulse number (starting from MJ 2001) Signal source: Giver for speedometers
1 - 4297 (1,4l/55kW)
2 - 3480 (1,6l/74kW autom. one, 1.4l 44kW, 1.8l/110-132kW, 1,9l/66-81kW TDI, 2,0l/85kW)
3 - 4078 (1,6l/74-77kW with switch and 1,9l/50kW-SDI)
4 - 3599 (1.9l/74,96kW PD) Signal source: CAN (ABS) 1..4 - 22084 (for all motorizing)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 3.8.2006 13:35

vag-comilla? rekattu versio?

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 3.8.2006 20:32

comillapa comilla versio oli 311.jotain. Ei kait sillä voi olla väliä millä ton muuttaa vai?

Muutin sen coden ja sammutin autosta virrat -> virrat päälle -> pling -> otti päähän -> tsekkasin, että uusi luku oli tallentunut auton muistiin -> päätin kysyä viisaammilta...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.8.2006 21:14

Mikä ja missä aiheuttaa bling-äänen? Totaali poisto on että jos ja kun löytää äänilähteen, vetää sivareilla johdot poikki tai kolvilla käkätin pois mikäli piirilevyssä. Samalla pitää varmaankin ottaa kyseinen ledi pois. On varmastikin työläämpi, mutta eipähän ainakaan enää vittuile sen jälkeen. Toinen on et romikselta extra kieli lauenneesta vyöstä lukkoon ja loppuu se herjaaminen. Viimeinen patentti itellä aina mukana, vag-lukko sopii vielä aikasta moneen autoon.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.8.2006 21:22

Eikö olisi vain viisaampi ja helpompi käyttää sitä vyötä, kun lähteä säätämään sen summerin kanssa tai etsiä jostain turvavyön lukonkieli.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.8.2006 21:57

Arvasin itekseni, et vuorokauden aikana eka jeesustelija heittää kommentin "käyty vyötä, käyty vyötä", mut et näin nopeesti, wow! Mieti tilanne et jaat vaikka postia kesähommana taajamassa ja se *"#%&" summeri kilkattaa joka perseen painalluksella kolmen tunnin ajan. Toinen et vaikkasta pidät kannettavaa penkillä tai muuta riittävän painavaa ja taas ihanainen turvallisuuden lisääjä huutaa hengittämättä niin kauan kuin auto liikkuu.

Jospa vaikka tämäkin asia on ihan jokaisen päätettävissä käyttääkö köyttä vai ei. Jeesustelijat voi painua Suoli24:lle tai Me naiset palstalle pätemään.

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 3.8.2006 22:31

Mikä ja missä aiheuttaa bling-äänen?


No tietty plingitin =).

Ei vaan, kun eiköhän toi sama töötti huutele ajotietokoneen kanssa kaikkea muutakin kuten, että sulla onn takaluukku auki tai valot päällä tai liukasta yms. Eli sivarit on hiukka turhan raaka vaihtoehto.

Käytän lähes aina vyötä, mutta silti tulee tilanteita joissa vyötä ei ole. Niinkun esimerkiksi aina kun käynnistän auton. Kun ei osaa eka pistää vyötä ja sit käynnistää. Omituista...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 4.8.2006 0:13

Miten olisi ihan virallinen maahantuoja/myyjä, joka huollon yhteydessä poistaa kyseisen toiminnon?

En tiedä onko volkkarilla kaikki edelleen niin natseja, että haluavat tuostakin mielettömät korvaukset, mutta tuosta tojotasta poistatin heti eka käynnillä ja hintaa tuli sille tasan 0€ , joten ei tarvinnut alkaa itse kikkaileen asian kanssa.

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 4.8.2006 8:56

...joka huollon yhteydessä...


Paitsi, että jos huoltaa auton aina itse niin ei ole tuommoista tilannetta

Jos jollakin on oikeasti jotain järkeviä ideoita miten toi toimii niin ne otetaan kiitollisena vastaan. Muistelisin lukeneeni täältä jostain, että joku oli vag-com:illa jostain autosta ton soft coden uudelleen ohjelmoinut.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.8.2006 9:11

Lainaus briskodan sivuilta:
The seatbelt chime can also be bypassed:
Simply unplug the wire under the drivers seat (the one that goe to the seatbelt buckle) and cable tie it out of the way.
I did mine just after i bought the car (18 months ago) no problems and went straight through the MOT.


ja toinen, joka kertoo, että merkkivalon saa kyllä kytkettyä pois vag-com:lla, muttei äänimerkkiä:
Many owners find the "bing-bong" seat belt reminder very annoying and wish to disable it.

Whilst it is possible to disable the warning light using VAG-COM software it is not possible to simply turn of the noise.

WARNING: It is not known if the following procedure will effect the performance of secondary restraint systems and airbags in the event of an accident. Never drive without a seatbelt except in circumstances permitted by the law.

1) Raise the seat to its maximum height, following the instructions in the owners' hand book

2) Open the rear door of the vehicle and look under the front seat from the rear footwell.

3) You will see a cable loom going under the seat and connecting to the base of the seat belt harness.

4) Disconnect the loom

5) The warning chime should now be disabled.


omalla vastuulla sitten, kun en tiedä vaikuttaako muihin turvalaitteisiin

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 4.8.2006 9:26

Voihan sen vyön laittaa selän takaa kiinni, niin että voipi istua ihan ilman ja ehkä kärsiä hieman epämukavasta selkänojasta... mutta eipähän kuulu BLING!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.8.2006 9:31

tai romikselta hakee turvavyönpään, jonka laittaa siihen lukkoon (taksi tyyliin).

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 16.9.2006 17:00

Sain viimeinkin koitettua tätä hommaa. Eli toi softcode ottaa tosiaan pois sen kojelaudassa olevan turvavyön merkkivalon, jonka palaminen ei riipu mitenkään siitä onko vyö kytkettynä vai ei.

Plingittimen ja ajotietokoneen viisastelut saa pois kun vaan nyppää kuskin penkin etureunan alta ensimmäisen liittimen pois.

Ja kaikille Ensio Itkonen wannabe:lle. Käytän edelleen turvavyötä jos siirrän autoa yli 3 metriä =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa