Outo kolina ajaessa.
Valvoja: ffp jäsenet
Outo kolina ajaessa.
Tänään ajellessani säikähdin että rengas räjähti, kun alkoi huoltoasemalle kääntyessäni ja hiljennellessäni kuulua sellaista kolinaääntä. Tämä luulo ensiksi sen takia, koska renkaani ovat aika huonossa hapessa. Pysähdyttyäni huomasin,ettei luuloni osunutkaan oikeaan, vaan renkaat olivat ehjät.
Sitten siinä tuumailin että mitäs ihmettä, mikäs kumman ääni se sitten oli. Kohta kuitenkin läksin jatkamaan matkaa, ja ihmettelin että eipä kuulu äätä enää. Surprised Mutta taas kohta kolahteli. Vähän aikaa kikkailessani huomasin, että ääni kuuluu vain ja ainoastaan silloin, kun autolla ajaessa nostaa vaikka jalan kaasulta, tai sitten painaa kytkimen pohjaan ja rullaa vapaalla!!! Eli ns. 'vetopäällä' kolahtelua ei kuulu.
Kaupunkiin saavuttuani tein uuden huomion. Hidastetöyssyjen takia jouduin lähes pysäyttämään vauhdin, ja kun taas tuli aika nostaa kytkin ja alkaa kiihdyttää, kuului taaskin se sama kolahdus. No, sit huomasin että sama kolahdus kuuluu nyt melkein jokakerta, jos nostaa kyrtkimen ja alkaa taas kiihdyttää, tai jos höllää vauhtia nostamalla kaasun pois.
Mikähän kumma voisi olla vikana??? Voimansiirtopuolelle tuo vika ilmeisesti viittaa, kun noin käyttäytyy, vai kuinka? Onkohan kuin vakavaa? Aivan kuin jossain olisi jokin löysällä/irti
Tuli vaan mieleeni, että voisiko syynä olla eilisen kulmiensäädössä mahdollisesti löysälle/irti jäänyt joku 'juttu'? Mitäs kaikkea siinä säädössä tehdään, vissiin raidetangonpäätä ainakin pyöritellään? Kun ei oikein muukaan tule mieleeni, miksi yhtäkkiä moinen ääni on ilmestynyt. Ei luulisi itsestäänkään siellä minkään irtoavan/löystyvän.
Kulmien säätäjä sai vielä ratinkin vinoon, miten se on mahdollista??Tuntui, että pitää kahdesta vaihtoehdosta valita, joko tyytyä siihen että auto vetää oikealle ja ratti suorassa, tai sit menee suht suoraan mutta ratti jää vinoon! Mites tää tämmönen oikeen...?
Sitten siinä tuumailin että mitäs ihmettä, mikäs kumman ääni se sitten oli. Kohta kuitenkin läksin jatkamaan matkaa, ja ihmettelin että eipä kuulu äätä enää. Surprised Mutta taas kohta kolahteli. Vähän aikaa kikkailessani huomasin, että ääni kuuluu vain ja ainoastaan silloin, kun autolla ajaessa nostaa vaikka jalan kaasulta, tai sitten painaa kytkimen pohjaan ja rullaa vapaalla!!! Eli ns. 'vetopäällä' kolahtelua ei kuulu.
Kaupunkiin saavuttuani tein uuden huomion. Hidastetöyssyjen takia jouduin lähes pysäyttämään vauhdin, ja kun taas tuli aika nostaa kytkin ja alkaa kiihdyttää, kuului taaskin se sama kolahdus. No, sit huomasin että sama kolahdus kuuluu nyt melkein jokakerta, jos nostaa kyrtkimen ja alkaa taas kiihdyttää, tai jos höllää vauhtia nostamalla kaasun pois.
Mikähän kumma voisi olla vikana??? Voimansiirtopuolelle tuo vika ilmeisesti viittaa, kun noin käyttäytyy, vai kuinka? Onkohan kuin vakavaa? Aivan kuin jossain olisi jokin löysällä/irti
Tuli vaan mieleeni, että voisiko syynä olla eilisen kulmiensäädössä mahdollisesti löysälle/irti jäänyt joku 'juttu'? Mitäs kaikkea siinä säädössä tehdään, vissiin raidetangonpäätä ainakin pyöritellään? Kun ei oikein muukaan tule mieleeni, miksi yhtäkkiä moinen ääni on ilmestynyt. Ei luulisi itsestäänkään siellä minkään irtoavan/löystyvän.
Kulmien säätäjä sai vielä ratinkin vinoon, miten se on mahdollista??Tuntui, että pitää kahdesta vaihtoehdosta valita, joko tyytyä siihen että auto vetää oikealle ja ratti suorassa, tai sit menee suht suoraan mutta ratti jää vinoon! Mites tää tämmönen oikeen...?
Kyllä sen ratin kuuluisi suorassa olla kulmien säädön jälkeenkin. Työn tehneeseen liikkeeseen vaan reklamoimaan.Kulmien säätäjä sai vielä ratinkin vinoon, miten se on mahdollista??Tuntui, että pitää kahdesta vaihtoehdosta valita, joko tyytyä siihen että auto vetää oikealle ja ratti suorassa, tai sit menee suht suoraan mutta ratti jää vinoon! Mites tää tämmönen oikeen...?
Kuulin, että sillai mahdollista, että vaan toista raidetangon päätä säädetään nii jää vinoon, eli pitäis samalla säätää toistakin puolta, vai olenko aivan väärässä??
Ja tuo kolina tuskin kuuluu moottorin kiinnikkeistä, kun tarkkaan kuuntelee, kuuluu korkea sitskuttava ääni samalla kun kolina kuuluu. Eli aivan kuin jokin olisi irti/löysällä ja hankaisi tai jotain,,,arvailuja kaivataan.
Ja tuo kolina tuskin kuuluu moottorin kiinnikkeistä, kun tarkkaan kuuntelee, kuuluu korkea sitskuttava ääni samalla kun kolina kuuluu. Eli aivan kuin jokin olisi irti/löysällä ja hankaisi tai jotain,,,arvailuja kaivataan.
Kaskas, kävin tiukkaamassa pultit, etupyörissä oli pikkasen kirimisen varaa, enkä ääntä saanu kuulumaan enää pienen testilenkin aikana. Jos syynä oli tuo, niin tuntuu kyllä aika uskomattomalta, sillä ei nuo pultit nyt ihan hirmu löysällä kuitenkaa ollu. Täytyy vaan toivoa että vika olis siinä! Kiitos vinkistä sulle, ja kaikille muillekin!
Vielä kun saisi ratin suoraan, niin jees!Tuntuu vaan hupsulta, ettei muka 'ammattimies 'osaa laittaa kulmia ja rattia suoraan...
Vielä kun saisi ratin suoraan, niin jees!Tuntuu vaan hupsulta, ettei muka 'ammattimies 'osaa laittaa kulmia ja rattia suoraan...
Ratti irti ja takaisin oikeaan asentoon, noin minä sen ainakin tein. Aika hienohampainen boori siinä akselilla, joten pitäisi saada aika helposti suoraan.Vielä kun saisi ratin suoraan, niin jees!Tuntuu vaan hupsulta, ettei muka 'ammattimies 'osaa laittaa kulmia ja rattia suoraan...
- Äänimerkin painike nostamalla pois ja äänimerkin johto irti
- Pulttipyssyllä mutteri auki
- Ratti irti vetämällä
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, aikaa menee noin 10min ekalla kerralla rakennetta ihmetellessä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa