puolan toiminnan testaaminen mittaaminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

puolan toiminnan testaaminen mittaaminen?

ViestiKirjoittaja lep4ste » 2.8.2006 18:41

ei kyllä varsinaisesti liity autoon mutta asiaan, eli mulla kelkassa on semmosta vikaa että ei meinaa käydä ku yhellä ja epäilen puola vikaa!? pystynkö mittaamaan tuota puolaa tai jotenki muuten saamaan selville onko vika siinä? ja sitte ois kanssa yks 80-luvun alun rossi jossa on kans kipinä hukassa jne. onko tähän olemassa mitään tapaa jolla pystyis puolan toimivuden helposti selvittää ilman että ostaa uuen puolan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2006 18:46

Ensiö- ja toisiopiirien resistansseja noista mittaillaan mutta eipä se kerro jos pätkii ajoittain.

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 4.8.2006 22:24

Lainaan topicia kun niin hyvin sopii aiheeseen, eli pystyykö joku kertomaan että onko puola vaihtokunnossa jos ensiöpuolan resistanssi on 1-1.1 ohm, kun manuaalissa oikeaksi arvoksi sanotaan 0.6-0.8 ohm (kyseessä PL-koneinen Golf)? Pienihän tuo on resistanssierona, mutta toisaalta onhan se jo melkein tuplavastus verrattuna alkuperäiseen.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 7.8.2006 16:53

Tuon verran eroa voi tulla jo johtimista ja liitoksista.
Epäilen ettet kuitenkaan nelijohdinmittausta tehnyt (jos et tiedä mikä se on, niin et tehnyt).

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 7.8.2006 20:15

Joo en tehnyt. Eli en tiedä :)
Mutta puola nyt kummiskin meni vaihtoon koska toisiokäämin resistanssi oli pari kilo-ohmia yli noiden tehdasarvojen (2.4-3.5kohm).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa