eli -88 2.2 turbo quattro ja sen perusviat. mitkä on pahimmat
ja mitkä kannattaa selvittää jos moisen laitoksen ostaisi.
audi 200 2.2 turbon perusviat
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.audi200.net/typ44-typd11/for ... .php?t=105
tossa yksi keskustelu mistä jotain selviää. Samat yleisviat noissa, vaikka 20v kone onkin uudempi.
tossa yksi keskustelu mistä jotain selviää. Samat yleisviat noissa, vaikka 20v kone onkin uudempi.
Sen verran pitkään Audilla ajaneena ja -200:llakin nelisen vuotta- sanoisin, että tuollaisessa Audissa ei ole tyyppivikoja, vain vikoja.
Sähköissä on kaikenlaista häikkää, takajarrut ainakin. Kaikkea pientä, mihin kannattaa varautua. Osat eivät ole kaikkein halvimpia, mutta toimiva 200 on kyllä nautinto.
Sähköissä on kaikenlaista häikkää, takajarrut ainakin. Kaikkea pientä, mihin kannattaa varautua. Osat eivät ole kaikkein halvimpia, mutta toimiva 200 on kyllä nautinto.
Ihan rehellisesti sanottuna, noissa autoissa on tuon ikäisenä se +300tkm mittarissa ja jos et itse osaa tai halua ropata, korjaamo rikastuu. Varaosat maksavat merkkiliikkeessä jonkin verran, mutta tarviketta saa. Noita vehkeitä on niin paljon liikenteessä, että moni on jo purettu varaosiksi.
Itse olen tehnyt tod. paljon hyviä löytöjä romiksilta. 200:n osat ovat Suomessa tosin hieman harvinaisempia, joten on pitänyt kääntyä Saksan purkamojen puoleen. Siellä sitten valikoimaa riittää.
Ruoste ei sitten ole Audien päällimmäinen ongelma.
On asioita, mitä ei saa rahallakaan: perheessä on Audi ja VW. On mahtava ajaa 22 vuotta vanhalla, hiljaisella ja mukavalla Audilla, jossa kaikki yksityiskohdat huokuvat tyylikkyyttä. Ei kolmoskoppanen golffi luokassaan varmaan huonoimipia ole, mutta melutaso, ajomukavuus, tyylikkyys jne. ovat hyvin etäällä sisarmerkistä.
Itse olen tehnyt tod. paljon hyviä löytöjä romiksilta. 200:n osat ovat Suomessa tosin hieman harvinaisempia, joten on pitänyt kääntyä Saksan purkamojen puoleen. Siellä sitten valikoimaa riittää.
Ruoste ei sitten ole Audien päällimmäinen ongelma.
On asioita, mitä ei saa rahallakaan: perheessä on Audi ja VW. On mahtava ajaa 22 vuotta vanhalla, hiljaisella ja mukavalla Audilla, jossa kaikki yksityiskohdat huokuvat tyylikkyyttä. Ei kolmoskoppanen golffi luokassaan varmaan huonoimipia ole, mutta melutaso, ajomukavuus, tyylikkyys jne. ovat hyvin etäällä sisarmerkistä.
Lukkari puhuu asiaa.
Ole itse siitä asti kun ajokortin 18v:nä sain, ajanut "Lötköllä".. Alkuun etuveto 100:lla, sittemmin samaisella yksilöllä, mutta Ahdettuna. Ja viimevuoden Ahdetulla quattrolla. Mitään Todella kallista en ole mihinkään yksilöön joutunut tekemään. Mutta kaikkea pientä on ollut, ja tulee olemaankin, eihän nuo uusia autoja enää ole.
Tekniikkaan itse tutustumalla säästää todellakin pitkän pennin..
Tuollaistakin autoa kun ostaa, suosittelen kiinnittämään huomiota edellisen omistajan huolenpitoon. On selvää, että jos mitään osia ei ole uusittu.. niin edessä on pitkä ja melkoisen kallis tie.
Ja todellakin, kuten Lukkari mainitsikin, Lötkö on hieno auto ajella, etenkin, kun alustan osat on kunnossa..
Ole itse siitä asti kun ajokortin 18v:nä sain, ajanut "Lötköllä".. Alkuun etuveto 100:lla, sittemmin samaisella yksilöllä, mutta Ahdettuna. Ja viimevuoden Ahdetulla quattrolla. Mitään Todella kallista en ole mihinkään yksilöön joutunut tekemään. Mutta kaikkea pientä on ollut, ja tulee olemaankin, eihän nuo uusia autoja enää ole.
Tekniikkaan itse tutustumalla säästää todellakin pitkän pennin..
Tuollaistakin autoa kun ostaa, suosittelen kiinnittämään huomiota edellisen omistajan huolenpitoon. On selvää, että jos mitään osia ei ole uusittu.. niin edessä on pitkä ja melkoisen kallis tie.
Ja todellakin, kuten Lukkari mainitsikin, Lötkö on hieno auto ajella, etenkin, kun alustan osat on kunnossa..
kiitokset!
kiitoksia kovasti vastauksista.huomenna menen katsomaan ja kokemaan minkälainen se (lötkö) =) oikein autojaan on. josko tuo tuleva talvi vaikka sujuisi sillä paremmin.
autoa oli tietojeni mukaan hieman piristetty ahtoja nostamalla. kannattaisikohan niitä laskea vai kestääkö tuo kone hyvin myös noin.
autoa oli tietojeni mukaan hieman piristetty ahtoja nostamalla. kannattaisikohan niitä laskea vai kestääkö tuo kone hyvin myös noin.
Mulla on ollu vuoden verran 200 20v tq. On se vaan luksuspeli. :)
Ei sitä ite uskonut ennen omia kokemuksia, ja valehtelematta joka ikinen kaveri/perheenjäsen joka on koeajon suorittanut, on tavalla tai toisella "myynyt sielunsa" kyseiselle vehkeelle. Monikaan ei tollasta "vanhaa paskaa" itelleen halua mutta silti osaa arvostaa asiaa...
Edellä puhuneet herrasmiehet juttelee asiaa. Vikoja on ollut ja vanhoissa autoissa tulee aina olemaan. Omassani ei ole ellut mitään ylitsepääsemätöntä tai erikoisen kallista, ja ite kun tekee niin pääsee edullisilla kuluilla. Mulla on onneks kokoajan toinen auto käytössä jos jotain remppaa tulee.
Lötkön ns perusvikoja on hydrauliikkavuodot ja mittaristoviat, mutta tosiasisassa kaikki riippuu auton historiasta ja edellisien omistajien huolenpidosta.
Ei sitä ite uskonut ennen omia kokemuksia, ja valehtelematta joka ikinen kaveri/perheenjäsen joka on koeajon suorittanut, on tavalla tai toisella "myynyt sielunsa" kyseiselle vehkeelle. Monikaan ei tollasta "vanhaa paskaa" itelleen halua mutta silti osaa arvostaa asiaa...
Edellä puhuneet herrasmiehet juttelee asiaa. Vikoja on ollut ja vanhoissa autoissa tulee aina olemaan. Omassani ei ole ellut mitään ylitsepääsemätöntä tai erikoisen kallista, ja ite kun tekee niin pääsee edullisilla kuluilla. Mulla on onneks kokoajan toinen auto käytössä jos jotain remppaa tulee.
Lötkön ns perusvikoja on hydrauliikkavuodot ja mittaristoviat, mutta tosiasisassa kaikki riippuu auton historiasta ja edellisien omistajien huolenpidosta.
Yksi takuuvarma murheen kohde on/tulee olemaan takajarrut, jotka jumiutuvat osin olemattoman männän liikeradan vuoksi ja osin käyttämättömän käsijarrun takia.
Merkkisatula maksaa oikean käden ja jalan ja noitten remppaaminen on veemäistä puuhaa, nimim. kokemusta on.
Olen juuri aloittamassa takasatuloitten vaihtoa, puuttuu vain toinen käsärivaijeri, niin saa rempan alkuun. Luxemburgista onnistuin hankkimaan parin uusia satuloita kohtuuhintaan.
Merkkisatula maksaa oikean käden ja jalan ja noitten remppaaminen on veemäistä puuhaa, nimim. kokemusta on.
Olen juuri aloittamassa takasatuloitten vaihtoa, puuttuu vain toinen käsärivaijeri, niin saa rempan alkuun. Luxemburgista onnistuin hankkimaan parin uusia satuloita kohtuuhintaan.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Onnea uudelle audille. Siitä se lähtee...
Eilen vaihdatin etupyörän laakerin ja samalla iskarin yläpään laakerin. Osat maksoivat 120€ -iskarinvarren suojakumia sai vain parina, 50€. Siihen työtä 56€ edestä. Eipä se kuitenkaan kokonaan hiljennyt: takajarrusatulat uusiessani totesin kartturin puolen takalaakerin pitävän ääntä, siis vaihtoon.
Camber -muutoksen takia tiedossa nelipyöräsuuntaus, 60€. Pitänee ihan varalta ennen suuntausta vaihtaa kaikki liikkuva toiseltakin puolelta.
Onneksi on hiljainen auto, kuuluvat kaikki rahalle tuoksuvat, ylimääräiset äänet hyvin.
Eilen vaihdatin etupyörän laakerin ja samalla iskarin yläpään laakerin. Osat maksoivat 120€ -iskarinvarren suojakumia sai vain parina, 50€. Siihen työtä 56€ edestä. Eipä se kuitenkaan kokonaan hiljennyt: takajarrusatulat uusiessani totesin kartturin puolen takalaakerin pitävän ääntä, siis vaihtoon.
Camber -muutoksen takia tiedossa nelipyöräsuuntaus, 60€. Pitänee ihan varalta ennen suuntausta vaihtaa kaikki liikkuva toiseltakin puolelta.
Onneksi on hiljainen auto, kuuluvat kaikki rahalle tuoksuvat, ylimääräiset äänet hyvin.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa