joo eli millanen operaattorin on vaihtaa tuo laakeri eutpyörään..ku velipojan auto vinkuu/kitisee ku kääntää ajaessa rattia.. millanen tsydeemi tua o?
ja minkähintaisia laakeria täälläpäin on ollu..ku paikalliseen varaosa liikkeeseen soitettiin niin sanoi hinnaksi 76€ per rengas
vw bora etupyörän laakerit??
Valvoja: ffp jäsenet
Just sain itselle vaihdettua tuohon omaan 4motioniin takapyörän laakerin. Tuossa on sama laakeri takana ja edessä.
Oulussa Tarviketori:lla maksoi 48 euroa/laakeri. Oli muuten sama FAG:in valmistama laakeri kuin alkuperäinenkin paikallaan ollut.
Joutuu purkamaan koko pyörän napasysteemin irralleen että pystyy lyömään vanhan laakerin pois. Siis iskarista, alatukivarresta, raidetangosta ja vetoakselista irti. Ja tietenkin jarrulevy ja jarrusatula myös pois.
Kun tuo napa-asetelma on lattialla niin lyö sopivalla hylsyllä itse pyörän napa irti laakerin sisästä. Sitten lukkorengas pois laakerin ulko kehältä ja sitten lyö sopivalla putkenpätkällä ja vasaralla laakerin irti.
Uuden laakerin löin vanhaa laakeria apuna käyttäen paikoilleen napa-asetelmaan. Sitten puristin itse pyörän-navan paikalleen pätkällä kierretankoa, muutemalla prikalla ja muttereilla.
Pyörän kulmathan tuossa sitten tahtoo mennä vinksalleen että joutuu sitten säädättään nekin.
Tuossa nyt jonkunlainen sepostus projektista. Jos tuosta nyt ottaa mitään selvää ;)
Oulussa Tarviketori:lla maksoi 48 euroa/laakeri. Oli muuten sama FAG:in valmistama laakeri kuin alkuperäinenkin paikallaan ollut.
Joutuu purkamaan koko pyörän napasysteemin irralleen että pystyy lyömään vanhan laakerin pois. Siis iskarista, alatukivarresta, raidetangosta ja vetoakselista irti. Ja tietenkin jarrulevy ja jarrusatula myös pois.
Kun tuo napa-asetelma on lattialla niin lyö sopivalla hylsyllä itse pyörän napa irti laakerin sisästä. Sitten lukkorengas pois laakerin ulko kehältä ja sitten lyö sopivalla putkenpätkällä ja vasaralla laakerin irti.
Uuden laakerin löin vanhaa laakeria apuna käyttäen paikoilleen napa-asetelmaan. Sitten puristin itse pyörän-navan paikalleen pätkällä kierretankoa, muutemalla prikalla ja muttereilla.
Pyörän kulmathan tuossa sitten tahtoo mennä vinksalleen että joutuu sitten säädättään nekin.
Tuossa nyt jonkunlainen sepostus projektista. Jos tuosta nyt ottaa mitään selvää ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa