Forge Bypass

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

Forge Bypass

ViestiKirjoittaja HanskiS » 26.7.2006 15:10

Onko kellään mitään näppituntumaa tai faktatietoa mikä jousi Forgen jousisarjasta kannattaisi laittaa 1 bar ahdoilla? Jousikitissä on vihreä, keltanen, sininen ja punanen?

Se kait kannattaa olla suht jämäkkä, mutta liika on aina liikaa. Eli mikähän noista menee liian jäykäksi?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.7.2006 20:05

Jaa-a, ostin ite forgen S4 audiin, siin on 1.2bar max ahdot. muistaakseni se oli vihreä mutta eipä tullut ainakaan mulle mitään jousikittiä mukana.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.7.2006 1:17

Mulla ei kans tullut aikoinaan mitään ihme jousisettejä. Jotenkin olisi muistikuva, että mullakin vakiona tullut jousi on väriltään vihreä. Ja hyvin toiminut..

HanskiS
-
Viestit: 27
Liittynyt: 15.1.2006 11:33

ViestiKirjoittaja HanskiS » 27.7.2006 8:48

Joo ei tuo jousikitti tulekkaa bypass:in mukana.
Mutta kun on kova tinkaamaan niin tulee.. ;)

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 27.7.2006 18:02

Forgen sivuilla annetaan tällainen "ohjenuora" jousista:
-vihreä 5-15psi
-keltainen 15-23psi
-sininen 23-30psi
-punainen +30psi

1psi=0,069bar

Gorde
-
Viestit: 35
Liittynyt: 28.7.2007 11:44

ViestiKirjoittaja Gorde » 4.2.2009 15:42

Herätellääs vanhaa aihetta. Kun auto on muuten täysin vakio(1.8T passatti), niin kannattaako tuota venttiiliä alkaa vaihtamaan. Vaikuttaako mitenkään turbon heräämiseen pienillä kierroksilla ja vaihdettaessa ylöspäin.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 5.2.2009 13:27

Ei millään lailla, jos kunnossa olevaan alkuperäiseen verrataan.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 6.2.2009 19:52

tästäkin vois tehdä testin ettei tulis aina mutuja.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.2.2009 23:01

Eihän se mitään mutua ole. Originaali Boschin bypass jos on ehjä, niin se pitää paineet ja avautuu samalla tavalla, kuin Forgekin. Eli ei vaikuta turbon spoolausnopeuteen tuon taivaallista. Olettaen siis, että ahtopainetta on tuo mainittu 1bar. Sen tuo vakiopässi vielä ymmärtää vuotamatta.

Forge on alunalkujaan tarkoitettu rajummille paineille (reilusti yli tuon mainitun 1bar), jota tuo orggis Boschilainen ei oikein tahdo ymmärtää enää löysähkön jousensa ansioista, vaan rupeaa vuotamaan "ylimääräisen" paineen pihalle ja näinollen ahtopaine ei nouse halutulle tasolle ja siinä samassa turbokin voi pyöritellä itsensä hengiltä, kun vastapaine alenee, sekä pyörimisnopeus pääsee kasvamaan taivaisiin.
Tokihan sillä kasvaa myös vPenis aivan uusiin mittoihin, kun voi sanoa kavereille, että mulla on Forgen bypassi! ;D

Toki Forge on kestoltaan todella hyvä, etenkin hyvällä hoidolla (säännöllinen puhdistus ja voitelu) about ikuinen, eli ei tarvitse olla vaihtamassa bypass-venttiiliä "aina" 150tkm välein... ;)

Että tällaista mutua tälläkertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.2.2009 1:27

Kannattaa miettiä tarkemmin sen bypassin rakennetta, ei se boschilainen rupea mitään vuotamaan 10000barin ahdoillakaan, jos vaan kalvo kestää. Päinvastoin, mitä enemmän ahtoja, sitä tiukemmin se on kiinni.

Orginaalin rakenne on lyömätön, imho.

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 7.2.2009 12:21

mulla on golffissa 1,2 ahdot niin sieltä löytyy keltanen jousi :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.2.2009 12:23

Juu, ajatushäiriö, kun väsyneenä kirjoittelee. Meni nyt dumpit ja pässit sekaisin.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 8.2.2009 10:59

omalla nimimerkillä voin sanoa että mulla vuosi paineita uudessa 1.8T:ssä... viallinen bosch? kuka tietää mutta tilanne ainakin korjaantui venttiilin vaihdolla. ite en ainakaan vannois sen orkkiksen nimeen ;)

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 3.3.2009 20:02

Minä taas en vannoisi sen forgenkaan nimeen... vk loppuna putsasin oman pässin ja N: vuoden käytön (20 tonnin ajon) jälkeen selvää epätasaista kulumista havaittavissa, karan ja rungon kohdassa josta paineet virtaa.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 4.3.2009 14:06

Olisko TT225 orggis bypass kestävä ratkaisu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.3.2009 15:36

Sama bypass se on ainakin varaosanumeron perusteella, kuin muissakin 1.8T:issä... Eli ihan perusvarma (ja edullinen) ratkaisu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa