Eli kertokaas nyt viisaat turpo-ukkelit tietämättömälle yks juttu.
Nimittäin näiden VW-kulkineiden yhteydessä puhutaan yleisesti tuosta 24-kokoisesta KKK-turbosta. Ilmeisesti ko. fööniä on niin 1.9Tdieselissä kuin 1.8T-bensoissakin ?
Luin läpi tuon stickyn, jossa selvitellään dieselkoneiden turboja, enkä tullut valaistuneeksi.
Se, mikä tässä hämmennystä aiheuttaa on se, että mersuvoorumin juttujen perusteella olen ymmärtänyt, että kolmesatasen turbodiesel-mersun pellin alla puhaltelee juurikin tuo kkk24-hyrrä.
Onko näin, että kolmelitraisessa mersun dieselissä voi olla sama fööni kuin 1.9TDI VW:ssä? Vai onko geometrioissa eroa huolimatta samasta mallimerkinnästä (24) ? Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin ? (todennäköistä)
Ja kyllä, tiedän tämän kysymyksen olevan n00b-tasoa, mutta kysyn silti.
Kysymys kkk24-ahtimesta
Valvoja: ffp jäsenet
No sehän tässä nyt hämmästyttääkin, kun ei nuo mersufoorumin tyypitkään tunnu tietävän, että onko siinä kolmesatasessa k24 vai k26. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ja lisäksi onko noiden 26 ja 24-mallien välillä mitä eroa ja kuin paljon ?
Löytyisköhän täältä foorumilta joku viisas, joka osaa sanoa miten tuo homma oikein menee...?
Löytyisköhän täältä foorumilta joku viisas, joka osaa sanoa miten tuo homma oikein menee...?
RS2 ahdin
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=22441
Eikös tohon 1.6D kylkeen kannattaisi laittaa joku juuttuvasiipinen ahdin?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia.
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=22441
Eikös tohon 1.6D kylkeen kannattaisi laittaa joku juuttuvasiipinen ahdin?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia.
"Eikös tohon 1.6D kylkeen kannattaisi laittaa joku juuttuvasiipinen ahdin?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia."
No kun ajattelin olla sekaantumatta noihin juuttuvasiipisiin, ja pitäytyä ihan perinteisissä hukkaporttipuhaltimissa - tiedostan kyllä juuttuvien edut, mutta siitä huolimatta.
Tällä hetkellä 1.6td "testikoneessa" hyrrää tuo lapsen nyrkin kokoinen, alkuperäinen k14, jonka ajattelin korvata 300td-mersun hyrrällä. Ongelma on nyt vaan se, että en tiedä kumpi tuo on, toiset puhuu k24:sta ja toiset k26:sta. Ei sillä, asennan tuon turbon vaikka se olisi malliltaan mikä hyvänsä, olis vaan kiva varmuudella tietää minkälaisen kikottimen kanssa sitä puuhastelee.
Millaista 300td/A6-turboa Esa ajattelit ?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia."
No kun ajattelin olla sekaantumatta noihin juuttuvasiipisiin, ja pitäytyä ihan perinteisissä hukkaporttipuhaltimissa - tiedostan kyllä juuttuvien edut, mutta siitä huolimatta.
Tällä hetkellä 1.6td "testikoneessa" hyrrää tuo lapsen nyrkin kokoinen, alkuperäinen k14, jonka ajattelin korvata 300td-mersun hyrrällä. Ongelma on nyt vaan se, että en tiedä kumpi tuo on, toiset puhuu k24:sta ja toiset k26:sta. Ei sillä, asennan tuon turbon vaikka se olisi malliltaan mikä hyvänsä, olis vaan kiva varmuudella tietää minkälaisen kikottimen kanssa sitä puuhastelee.
Millaista 300td/A6-turboa Esa ajattelit ?
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 10.9.2007 8:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa