Kysymys kkk24-ahtimesta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

Kysymys kkk24-ahtimesta

ViestiKirjoittaja Janne_P » 20.7.2006 13:54

Eli kertokaas nyt viisaat turpo-ukkelit tietämättömälle yks juttu.

Nimittäin näiden VW-kulkineiden yhteydessä puhutaan yleisesti tuosta 24-kokoisesta KKK-turbosta. Ilmeisesti ko. fööniä on niin 1.9Tdieselissä kuin 1.8T-bensoissakin ?

Luin läpi tuon stickyn, jossa selvitellään dieselkoneiden turboja, enkä tullut valaistuneeksi.

Se, mikä tässä hämmennystä aiheuttaa on se, että mersuvoorumin juttujen perusteella olen ymmärtänyt, että kolmesatasen turbodiesel-mersun pellin alla puhaltelee juurikin tuo kkk24-hyrrä.

Onko näin, että kolmelitraisessa mersun dieselissä voi olla sama fööni kuin 1.9TDI VW:ssä? Vai onko geometrioissa eroa huolimatta samasta mallimerkinnästä (24) ? Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin ? (todennäköistä)

Ja kyllä, tiedän tämän kysymyksen olevan n00b-tasoa, mutta kysyn silti.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 20.7.2006 14:09

eli tuota kkk k24 on vw:ssä 1.6 dieselissä melko yleisesti käytössä. mersu on käyttänyt kkk k26 turbona joka on isompi.pensa vehkeista en tiedä onko niissä käytetty tuota kkk k24.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.7.2006 14:50

mersu on käyttänyt kkk k26 turbona joka on isompi.pensa vehkeista en tiedä onko niissä käytetty tuota kkk k24.

käyyttänyt myös KKK 24, eikö Audi RS2 kin ole KK 24. Mut toi 24 turbon malli ja niitä on monen eri kokoisia...

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 20.7.2006 14:59

No sehän tässä nyt hämmästyttääkin, kun ei nuo mersufoorumin tyypitkään tunnu tietävän, että onko siinä kolmesatasessa k24 vai k26. Yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Ja lisäksi onko noiden 26 ja 24-mallien välillä mitä eroa ja kuin paljon ?

Löytyisköhän täältä foorumilta joku viisas, joka osaa sanoa miten tuo homma oikein menee...?

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 20.7.2006 15:02

Miksu ehti väliin...

--> juurikin noin itse epäilen sen asian olevan, eli :"...toi 24 turbon malli ja niitä on monen eri kokoisia..."

Mutta miten monta eri kokoa ja mistä noiden mitat löytäis ?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.7.2006 15:30

RS2 ahdin

http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=22441

Eikös tohon 1.6D kylkeen kannattaisi laittaa joku juuttuvasiipinen ahdin?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 20.7.2006 20:10

mulla on tuossa vw:ssä kkk k26 jossa mersun leima tyyppikilvessä. siivet kompura 42mm ja turbiini 45mm. tallissa myös vw:n kkk k24 jossa kompura siipi noin 37-38mm pakosiipeä ei voinu mitata .

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.7.2006 11:15

^ onko mesen down pipestä apua tuon sovittamisessa 1.6 td,hen?Osuuko jo kovasti inssin silmään konttorilla,vai laitanko vaan pelto-autoon kiinni?Käsittääkseni 300 mesessä on tuo k 26, vakiona ja kun ruokahalu kasvaa syödessä niin tuo k 24 alkaa tuntua liian pieneltä...

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 22.7.2006 15:52

en ole nähny millainen dp mersussa on, en usko että kiinnittää huomioita tuo turbo ei se kuitenkaan niin paljon isompi ole.down pipe enemmänkin 3 tuuman vesijohtoputkesta on melko paljon isompi kuin vakio,ens kuussa näkee pitäs muutoskatsastaa.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 24.7.2006 0:03

Onko nuo kkk k24 ja k26 ahtimet samanlaisella laipalla kun tämä lapsen nyrkin kokoinen kkk k14, joka tuola -96 1.9TD venton pellin alla yrittää viheltää?

Eli lähinnä sitä ajatellen, että kuinka plug and pray homma olisi vaihtaa tuo k14 ->> k24 tai k26 ...?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.7.2006 17:12

k24 käy pakosarjaan suoraan mutta pakoputki, imuputki menee uusiksi. Itsellä otti myös imusarjaan kiinni. Tämä kuitenkin taipui kun hieman lamelli laikkaa antoi. *korjatkaa jos meni hutiin*

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 25.7.2006 12:13

"Eikös tohon 1.6D kylkeen kannattaisi laittaa joku juuttuvasiipinen ahdin?
Jos ei viitsi ohjausta alkaa rakentaa niin sitten kattelee noita 300td mesen/ A6 2,5TDi 5-cyl jne ahtimia."


No kun ajattelin olla sekaantumatta noihin juuttuvasiipisiin, ja pitäytyä ihan perinteisissä hukkaporttipuhaltimissa - tiedostan kyllä juuttuvien edut, mutta siitä huolimatta.

Tällä hetkellä 1.6td "testikoneessa" hyrrää tuo lapsen nyrkin kokoinen, alkuperäinen k14, jonka ajattelin korvata 300td-mersun hyrrällä. Ongelma on nyt vaan se, että en tiedä kumpi tuo on, toiset puhuu k24:sta ja toiset k26:sta. Ei sillä, asennan tuon turbon vaikka se olisi malliltaan mikä hyvänsä, olis vaan kiva varmuudella tietää minkälaisen kikottimen kanssa sitä puuhastelee.

Millaista 300td/A6-turboa Esa ajattelit ?

heimohuima
-
Viestit: 76
Liittynyt: 10.9.2007 8:57

ViestiKirjoittaja heimohuima » 30.12.2008 16:41

itellä kans caddyyn hommaamassa kkk24 mut nyt kun vaan sit tietäs et oikea sattuu..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa