Millainen turbo sopii 1.8T Passattiin heittämällä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

Millainen turbo sopii 1.8T Passattiin heittämällä?

ViestiKirjoittaja uiop » 18.7.2006 10:20

Tässä turbon vaihtoa suunnitellut kun vanha vaari on kuolemaisillaan ihan totaalisti pikkuhiljaa (taitaa olla halki, en ole vielä tarkistanut). Tuolla blocketissa on kuitenkin tarjolla vaikka ja minkä näköstä turboa tarjolla, mutta ei millään noita k03 tahdo löytyä suht-sopu-hintaan.

Kysymys kuuluu, millaisia turboja on tuollaiseen 1.8T passattiin saa heilautettua mahdollisimman vähin muutostöin.

Ihan esimerkkejä.

Audi S4:n turbo http://www.blocket.se/vi/8786264.htm?ca=5_s

Useampaa eri sorttia: http://www.blocket.se/vi/8770339.htm?ca=5_s

http://www.blocket.se/vi/8723485.htm?ca=5_s

Pirssiin on tulossa tässä kesän aikana bsr:n putkisto downpipestä lähtien ja uutta ohjelmaa olisi tarkotus asettaa, kunhan löytyy täältä ruotsin maalta vaan etevä/kätevä trim-chippaaja. Tuo ei nyt vielä ole ajankohtaista kuitenkaan. Tällä turbolla nyt on vähän kiire kun katsastukseen pitäisi passatti körryytellä tässä pikapuoliin.

<OT> Hassu katsastus täällä ruotsissa kun oikein pitää laittaa varoituskolmio vänkärin penkille näytille, että katsastus setä näkee sen. Porschen tuossa pari viikkoa sitten käytin ja setä ihan hiilty kun ei ollut kolmio penkillä vaan tavaralunkun alla. Leppy sitten kun pääsi ajamaan :)</OT>

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

turbosta..

ViestiKirjoittaja peeki » 18.7.2006 11:59

käy katsomassa ebay.com, sieltä löytyy ainakin uusia orginaaliturboja(350$); mitään käytettyä ei kannata ostaa..

itse olen etsinyt diskoperunaa(gt28rs);laihoin tuloksin..menee vissiin pakosarjakin uusiksi, ei sovi vanhan pakosarjan kanssa

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 18.7.2006 13:04

tota diskopottua saa jo eri laippoilla, maksaa hitusen enemmän, mutta ei tarvi p-sarjaa uusia.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 18.7.2006 16:46

ATP:ltä saa noita vaikka millä laipoilla tosin en millään ymmärrä mikä siinä vakio pakosarjassa on niin erinomaista, että se pitäisi säilyttää. Jos oikeasti aikoo virittää 1,8t:tä +300hv tasolle (esim.gt28rs:llä) niin kyllä sinne sitten kannattaa jo tehdä uusi pakosarjakin. Ei se niin paljoa maksa.
E: Vakio ahtimet on sitten tietysti eri juttu. Niitä saattaa löytyä vaikka tältä foorumilta jos hyvä tuuri käy.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

pakosarja

ViestiKirjoittaja peeki » 18.7.2006 18:07

joo, sen pakosarjan saa 250 eurolla ht-tunelta, just se jonka tarvii gt28rs:sään...
ahdin on vaan vielä hakuses, ei millään viittis +1000e maksaa....

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 18.7.2006 22:29

KKK k04-015 sopii suoraan vanhan K03:n tilalle- ilman mitään säätämistä-riittää n.240hv tietämiin.
Kotiin kuljetettuna kanadasta alle 1000e.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 19.7.2006 0:44

KKK k04-015 sopii suoraan vanhan K03:n tilalle- ilman mitään säätämistä-riittää n.240hv tietämiin.
Kotiin kuljetettuna kanadasta alle 1000e.


Mihinkä saakka tuo k03 sitten riittääpi?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.7.2006 10:46

nii mikä on "ilman mitään säätämistä", ainakin kun tuossa tuota vaihtoehtoa tutkiskelin niin kyseisille teholle päästääkseen täytyy vaihtaa myös katti, koko pakoputkisto ja polttoainettakin tarttis saada lisää syötettyä joten kokonaiskustannukset on hieman enemmän kuin alle 1000euroa kanadasta kotiin kuljetettuna:-(

K03 riittänee 210-220 tehoille.

Itsellä tuossa meinas tulla ahdinvaihto eteen mut vika löytyikin painekellon suunnalta, joten jatketaan vanhalla ahtimella.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 19.7.2006 14:46

Itsellä tuossa meinas tulla ahdinvaihto eteen mut vika löytyikin painekellon suunnalta, joten jatketaan vanhalla ahtimella.


Millanen ongelma sulla oli vesku siin, miten se ilmeni?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.7.2006 14:54

Ahdot hukassa ja käyntiääni kuin zetorissa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.7.2006 17:46

Siellä kun ruottissa olet, niin oletko tutustunut VW GTI Klubben:iin

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 19.7.2006 18:41

Ilman mitään säätämistä= sopii suoraan vanhan tilalle
Ja vajaa 1000e on tosiaan pelkkä ahdin.
kaikki tarvittava tulee sitten "hieman" hintavammaksi...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.7.2006 19:38

Jep jep, tuosta vaan voi joku saada sen käsityksen et K04 tilalle ja tehot pompsahti 240hv kohdalle.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 2.8.2006 21:47

Tekniikka ei ole vahvimpia puolia, mutta pakko ottaa asiosta selvää vähän etukäteen. Täällä olisi kanssa menossa ainakin pakosarja vaihtoon halkeamisen takia. Turbon kuntoa en ole sen tarkemmin tutkinut.

Jos vakio ahtimen tilalle laittaa vaikka KKK K04-015 tai GT28RS:n, niin onko suuttimet pakko vaihtaa? Mitä käy jos suuttimia ei vaihda?

Soittelin tänään HT-Tunelle ja tarjosivat GT28R-ahdinta ja siihen pakosarjaa. Sanoivat että jos tämän turbon laittaa niin suuttimia ei tarvitse vaihtaa.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 2.8.2006 22:19

Mulla (AEB) on k04-015:n kanssa vakiosuuttimet, mut bensanpaineet nostettu viiteen baariin.
Taitaapi tuo gt28rs vaatia suuremmat suuttimet, väittäisin et myös gt28r -jos niitä hevosia ollaan metsästämässä...

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 2.8.2006 22:21

suuttimet on varmasti hyvä vaihtaa, mutta käsittääkseni oli puhe kuitenkin softasta. Eli autohan toimii entiselläkin ohjelmalla, mutta ei kannata hirveästi revittää autoa ennen softapäivitystä. Suuttimet vaihtoon jos voimaa aletaan tuolla turbolla ottamaan..

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 3.8.2006 11:51

Siellä kun ruottissa olet, niin oletko tutustunut VW GTI Klubben:iin


Enpä ole tutustunut, täytyy tutkailla.

---

Eilen vietin illan turboa irroitellessa ja nyt on rystyset ja sormet auki. Sinänsä kyllä ihan simppeli homma, mutta kyllä sitä aina pitää vastustaa.

Ensimmäisenä kun olin öljyjä laskemassa niin proppu oli jostain syystä ihan saakelin jumissa (ei vieläkään irti) ja sehän meni siinä äheltäessä ja vääntäessä ja naputellessa ihan päin naisen sukupuolielintä. Öljyt sitten laskin toista kautta pihalle.

Ilmanputsarit ja muut kun sai irti niin työskentely tilat oli todella hyvät pulttien vääntelyyn ja letkujen irroitteluun. Nämä kolme pulttia jotka ovat pakosarjasta kiinni turbossa olivat sinänsä ok mutta yksi pultti oli väännetty ilmeisesti väärälle kierteelle kun ei napsahtanutkaan nätisti auki kuten kaksi muuta vaan napsahti vasta sitten kun meni poikki, saatana.

Mutterit jotka pitävät Downpipeä ja turboa yhdessä olivatkin sitten vähän ahtaammat. Alin pultti oli oikeastaan aika saatanallinen. Piti pieneen räikkään laittaa taittokappale ja vääntövaraa oli sen jälkeen about 3cm/yksi naksahdus räikästä. Sen yhden pultin kanssa ähelsin ruhtinaalliset tunnin verran kun vitutti ja vastusti valmiiksi ja alkoi olemaan pimeää. Tuon pultin jälkeen lähdin kotiin nukkumaan jolloin kello oli kaksitoista yöllä ja nyt väsyttää töissä perkele.

Tänään sitten toivon mukaan koko solmu lähtee irti ja pääsee tutkailemaan mitä näkyy ja mitä on rikki.

Todennäiköisesti tuohon tulee tilalle ihan perus k03 jollen nyt jollain ihmeellä löydä pikaisesti k04:sta tai gt28r:ää jolloin projektista paisuukin muuta kuin pelkkä turbon korjaus.

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 10.8.2006 22:15

Mitäs suuttimet ylipäätään maksaa jos niiden osto on edessä turbon vaihdon yhteydessä?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.8.2006 0:57

No nyt on turbo vaihettu. Oli alkuperäses se läppä meny poikittain siihe aukkoon (heh). Eli normi k03 heilahti paikalleen. Itseasiassa aika kiltti operaatio oli tuo ja varsin nopeat toimitukset onneksi oli nii sai kaikki heitellä rauhas paikalleen.

Sitä vain nyt pimeällä ilmalla ihmettelin, (kai tyhmyyttäni) että kun oikein kävin vedättämässä ja testaamassa ahtamista, sitten tulin parkkiin ja katoin konehuoneeseen niin helakan punasena oli solmu. Onko se ny ihan normaalia? Kuitenki sielä nesteitä kiertää sisuksissa. Lämmöt pysy kokoajan kiltisti tuossa 90 asteen tietämillä muuten.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 16.8.2006 7:37

Tommonen pieni kuristin pyörii niin saakelin kovaa ja pakolämmöt on korkealla(varsinkin lastutetussa). Eli ei ole mikään ihme jos polkemisella punasena pakopesä ja downpipe käy.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 16.8.2006 8:22

Tommonen pieni kuristin pyörii niin saakelin kovaa ja pakolämmöt on korkealla(varsinkin lastutetussa). Eli ei ole mikään ihme jos polkemisella punasena pakopesä ja downpipe käy.


Kiitoksia tiedosta. Voi huokasta helepotuksesta ja polkea lisää, eiköhän se siitä sitten taas hajoa ajallaan :) Kyllä se garretin gt28r tai k04 olis seuraavaksi vaihdettava, noita pakosarjoja -ja suuttimia kyseisille vehkeille vaan tuntuu löytyvän täältä niin pirun huonosti, kun ei tuota kieltä osaa ihan moitteetta.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 16.8.2006 8:42

Muistat vaan sen jälkikäytön aina niin se ahdin kestää vähän kauemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa