Eli ongelmana Passatin (`96, AGG) flektin hämärä toiminta. Flektillä on nykyään tapana rueta pyörimään aina, kun ajon jälkeen sammuttaa auton. Tarkemmin ottaen heti, kun katkaisee virrat lähtee flekti pyörimään. Jos laittaa virrat takaisin päälle lakkaa pyörimästä.
En ole tarkalleen ottanut aikaa kauan pyörii, mutta aika tarkasti noin 10 minuuttia hurraa ja sitten sammuu. Vielä vähän aikaa sitten ei tehnyt tuota ihan aina, mutta nyt on ruennut tekemään. Yleensä ajon jälkeen on mittarissa normaalilämmöt (90) jolloin lähtee pyörimään heti kun katkaisee virrat, mutta jos vaikka vain siirtää autoa jonkun lyhyen matkan, jolloin lämmöt ei ehdi nousta normaaliin, voi mennä hetken aikaa minuutti pari kunnes lähtee pyörimään ja pyörii aina melko tarkasti sen öbaut 10 minuuttia.
Ajossa flekti toimii ihan niinkuin pitääkin, eli pitää lämmöt normilukemissa jne.
Lämpötilaanturit on molemmat vaihdettu, eli syyläristä ja ylävesiletkusta, mutta ei vaikutusta asiaan. Kun flekti lähtee ajon jälkeen pyörimään voi molemmista lämpötilaantureista ottaa pistokkeet irti, mutta flekti pyörii silti. Mikä sitä oikein ohjaa?
Flektin toiminta (Passat `96)
Valvoja: ffp jäsenet
Tuskin on turhaa, koska kyseisen yksilön on todettu "toimivan" esim. näin:
Auto seisoo varjossa viikon, laitetaan käyntiin ja siirretään 3 metriä, sammutetaan. Tämän seurauksena puhallin pyörii 10 minuuttia.
Kenties tämä ei alkuperäisessä vian kuvauksessa tullut riittävän selvästi esille, eli se pyörii aina, moottorin lämpötilasta riippumatta.
Auto seisoo varjossa viikon, laitetaan käyntiin ja siirretään 3 metriä, sammutetaan. Tämän seurauksena puhallin pyörii 10 minuuttia.
Kenties tämä ei alkuperäisessä vian kuvauksessa tullut riittävän selvästi esille, eli se pyörii aina, moottorin lämpötilasta riippumatta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa