Flektin toiminta (Passat `96)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

Flektin toiminta (Passat `96)

ViestiKirjoittaja J.N » 14.7.2006 12:15

Eli ongelmana Passatin (`96, AGG) flektin hämärä toiminta. Flektillä on nykyään tapana rueta pyörimään aina, kun ajon jälkeen sammuttaa auton. Tarkemmin ottaen heti, kun katkaisee virrat lähtee flekti pyörimään. Jos laittaa virrat takaisin päälle lakkaa pyörimästä.
En ole tarkalleen ottanut aikaa kauan pyörii, mutta aika tarkasti noin 10 minuuttia hurraa ja sitten sammuu. Vielä vähän aikaa sitten ei tehnyt tuota ihan aina, mutta nyt on ruennut tekemään. Yleensä ajon jälkeen on mittarissa normaalilämmöt (90) jolloin lähtee pyörimään heti kun katkaisee virrat, mutta jos vaikka vain siirtää autoa jonkun lyhyen matkan, jolloin lämmöt ei ehdi nousta normaaliin, voi mennä hetken aikaa minuutti pari kunnes lähtee pyörimään ja pyörii aina melko tarkasti sen öbaut 10 minuuttia.

Ajossa flekti toimii ihan niinkuin pitääkin, eli pitää lämmöt normilukemissa jne.

Lämpötilaanturit on molemmat vaihdettu, eli syyläristä ja ylävesiletkusta, mutta ei vaikutusta asiaan. Kun flekti lähtee ajon jälkeen pyörimään voi molemmista lämpötilaantureista ottaa pistokkeet irti, mutta flekti pyörii silti. Mikä sitä oikein ohjaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.7.2006 12:34

Siellä on imusarjan nurkilla anturi joka haistelee jälkikäytön tarvetta. Sillä yritetään estää kuumaa pakosarjaa haihduttamasta bensaa pois tukista.

J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 14.7.2006 12:56

Noniin. Tämähän selvisikin sitten tällä. Uusi antero meni tilaukseen ja ongelma lienee lopullisesti korjattu ensi viikolla.

Kyllä olisi taas paljon päänvaivaa säästynyt, jos olisi tuollaisen anteron olemassaolosta ollut tietoinen... :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.7.2006 13:05

Turhaan sä sitä vaihdat, ihan oikeinhan se tuntuu toimivan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.7.2006 15:12

Tuskin on turhaa, koska kyseisen yksilön on todettu "toimivan" esim. näin:
Auto seisoo varjossa viikon, laitetaan käyntiin ja siirretään 3 metriä, sammutetaan. Tämän seurauksena puhallin pyörii 10 minuuttia.
Kenties tämä ei alkuperäisessä vian kuvauksessa tullut riittävän selvästi esille, eli se pyörii aina, moottorin lämpötilasta riippumatta.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.7.2006 21:09

Jaa no siinä tapauksessa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa