Golffi kävi viikko sitten ohjelmoinnissa Karalalla ja siihen piti tulla 140Kw ja vääntöjen nousta myös.
Autosta ei irronnut kuin n.120Kw. Sitä tutkien ja ohjeita kaivaten..
Vikamuisti näyttää, että Imusarjapaineen säätöraja ylittynyt, satunnainen.
Käytin auton äsken ST-Motorsin Dynossa ja selvisi, että 3500rpm kohdalla tehoihin tulee piikki, joka menee 1.1 Bariin ja tämän jälkeen lyö tehoja alas. Nähtävästi menee varaohjelmalle.. Muuten ahdot pysyttelee 99%:ssa.
Kyseisessä 3500rpm kohdalla ajossa auto nykäisee helvetisti, kun kaasun on polkaissut pohjaan!
Muutenkin autossa on pientä nykimistä havaittamissa. MAF, By-pass ja ilmanlämpötilananturi on vaihdettu 2 viikkoa sitten.
Mikähän voisi olla vikana, onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Voiko ohjelma olla viallinen vai autossako vika?
Vaihdan bensan nyt ensimmäisenä 98E:hen ja vaihdan myös ilmansuodattimen virtaavammaksi.. Pitäisikö olla vapaavirtasuodatin tai mitä muut olette vaihtaneet ohjelmoinnin jälkeen autoihinne?
Golf 1.8T Ahtopaine piikki, apua
Valvoja: ffp jäsenet
Otappa nyt vaan ihan suosiolla yhteyttä siihen Mikaan ja kerrot kuinka auto oireilee. Häneltä saat varmasti asiantuntevaa vinkkiäkin ensisijaisiin toimenpiteisiin ennen kuin aletaan ohjelmointivirhettä etsimään. Voihan sekin olla, etenkin, jos olet ns. custom-ohjelman siihen halunnut maksimi tehotavoite mielessä. Tuntuu kyllä kaukaa haetulta, koska toi 140kw tulee ihan standardi-ohjelmalla perus 1,8T:hen.
Voisin veikata N75:sta eli ahtopaineen säätöventtiiliä. Tosin ei noilla veikkauksilla oikein mitään tee. :)
Voisin veikata N75:sta eli ahtopaineen säätöventtiiliä. Tosin ei noilla veikkauksilla oikein mitään tee. :)
Katsoppas tarkasti läpi kaikki letkut, jotka liittyvät turboon ja sen säätämiseen. Siis nämä N75:lta turbolle ja ohjausboksille kulkevat letkut. Itselläni juuri samanlaiset oireet korjaantuivat parin murtuneen letkun vaihdolla.
Oma autoni tosin on tuo 2.5 tdi Caravelle, mutta eiköhän murtunut letku aiheuttane samanlaisia ongelmia 1.8 T koneessakin.
Linkki, jossa ohjeita vian etsimiseen (tosin taas tdi vehkeisiin, mutta parempi katsoa kuin katua):
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75959
Muistahan kertoa kun ongelma löytyy...
Oma autoni tosin on tuo 2.5 tdi Caravelle, mutta eiköhän murtunut letku aiheuttane samanlaisia ongelmia 1.8 T koneessakin.
Linkki, jossa ohjeita vian etsimiseen (tosin taas tdi vehkeisiin, mutta parempi katsoa kuin katua):
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=75959
Muistahan kertoa kun ongelma löytyy...
Ohjelmamuutoksen jälkeen ainoa oikea menovesi on 98E, muuta en ainakaan itse ole uskaltanut nakutuksen pelossa käyttää. (Tämä tieto on kyllä kaikilla ohjelmamuutoksia tekevillä pajoilla, luulisi että myös Karalalla...)
Ja tuo piikki mitä mainitsit on juuri oikeassa paikassa ja oikean kokoinen (omassa Golfissani 1.25bar), jotta saisit haluamasi 140kW irti 1.8T:stä.
Pieni nykäisy, jalkaa kaasulta nostettaessa, kuuluu asiaan ohjelmamuutoksen jälkeen
Ja tuo piikki mitä mainitsit on juuri oikeassa paikassa ja oikean kokoinen (omassa Golfissani 1.25bar), jotta saisit haluamasi 140kW irti 1.8T:stä.
Pieni nykäisy, jalkaa kaasulta nostettaessa, kuuluu asiaan ohjelmamuutoksen jälkeen
Oon ajellu 98:lla viimeisen kuukauden ja käynyt läpi alipaineletkut, mutta niissä ei näytä olevan vuotoja. FIN-Turbossa ei ahtimessa uskottu olevan vikaa ja auto ei kiihtyis kuulemma yhtään hyvin, jos putkisto olisi tukossa..
Vaihdoin tilalle myös uuden N75:sen, mutta sillä ei ollu vaikutusta.
Auto kiihtyy hemmetin hyvin, kun painaa kaasua kevyesti, mutta kun kaasun survaisee pohjaan 2500rpm:n jälkeen esim. 3 vaihteella tai suuremmalla, niin se kiihtyy hyvin sinne 3500rpm:ään asti, mutta sitten ahdot laskee äkillisesti ja kiihdytys lähtee taas uudestaan mutta vikaohjelmalla... Toi ei ole normaalia.
Kun kaasun nostaa ja auto nytkähtää, niin se on tottakai normaalia.
Vaihdoin tilalle myös uuden N75:sen, mutta sillä ei ollu vaikutusta.
Auto kiihtyy hemmetin hyvin, kun painaa kaasua kevyesti, mutta kun kaasun survaisee pohjaan 2500rpm:n jälkeen esim. 3 vaihteella tai suuremmalla, niin se kiihtyy hyvin sinne 3500rpm:ään asti, mutta sitten ahdot laskee äkillisesti ja kiihdytys lähtee taas uudestaan mutta vikaohjelmalla... Toi ei ole normaalia.
Kun kaasun nostaa ja auto nytkähtää, niin se on tottakai normaalia.
Autosta ei irronnut kuin n.120Kw
hä? mulla oli vakio ohjelmalla 125kw ja 230nm eikä ollu muita muutoksia silloin ku bsr:n 2,5" catback (karalan penkki).
ootko kokeillu paineistaa ahtoputkia, jos jossain on vuoto?
poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon imuputkeen (ilman putsarilta lähtevään) ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään...
tämä ainakin on yks tapa...
0.5 - 1bar, ku laittaa ilmaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
ja se katalysaattori on helppo tarkastaa, että onko se tukossa... lampda vaan irti ja siihen lambdan tilalle joku patentti että saa letkun siitä painemittarille... muistaakseni normi vastapaine on jotain 0.3bar jos enemmän niin sitten on katti tukossa. kokeile vielä ottaa akun kenkä n.15min irti jos siellä on jotain vikakoodeja niin ne nollaantuu...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa