Rupes tuo kolpero pitämään ääntä jokin aika sitten liikkeelle lähdettäessä sekä kakkosella ja reilusti painaen kolmosellakin. Klunk klunk kuvannee ääntä parhaiten ja tuntuu pehvassakin tuo nytkähtelynä. Myllynä on väkivahva 66kW 1.9tdi (ALH).
Kaikki muu pyöränakselilla pyörivä on kokeiltu paitsi oikea sisempi vetonivel (vaihdan ensi viikon alusta senkin kun yksi varmasti ehjä on irrallisena niin eipä tuo iso vaiva ole) ja vaihdeloota. Jos on loota niin mitähän siellä on rikkipoikki?
Jos menee tosiaan loota (ENJ) vaihtoon (stana) niin käykö kuinka vaikeasti 6-lovinen tilalle? Vastaavat 5-loviset tietenkin menevät heittämällä varmaankin.
Mistäs tollanen vaihtoloota sitten kannattaisi hommata?
Saako lootaan osia muualta kuin marmoritiskiltä - meinasin vaan, että sen vanhan vois korjata sit ja myydä niin kuittais osan tappiosta ees.
EDIT: Kyseessähän on tietenkin 02J-tyypin loota
Klunks klunks-ääni pienillä vaihteilla
Valvoja: ffp jäsenet
Äkkiä tuntus että voipi olla se moottorin etukumi rikki, kerta kun nytkähtelee persauksiinki. Mulla se on rikki, ja aina kun löysää kaasun ja kiihdyttää niin pieni klonksahus ja nytkähtää persauksiin.
Helppo testata kun laitat käsijarrun päälle ja ykkösellä nytkyttelet ja kaveri kahtoo kuinka se kone sielä heilahtelee.
Helppo testata kun laitat käsijarrun päälle ja ykkösellä nytkyttelet ja kaveri kahtoo kuinka se kone sielä heilahtelee.
Tuossa meidän 1.6:ssa on ollut uudesta asti sellainen "vika", että esim. 1- ja 2-vaihde "tahmaa" jonkun verran ja kiihdytettäessä ja siirryttäessä moottorijarrutukseen vaihdekeppi heilahtaa oikein kunnolla. Muutenkin vaihdekaavio tuntuu epämääräiseltä. Tuota mainitsemaasi "klonk"-ääntä voi havaita myöskin. Mittarissa on nyt 45 tkm.
Entäpäs kun vastaavasta 114tkm ajetusta kuuluu kytkin pohjassa "rullatessa" jatkuvampi klonklonklonk ääni, ja jarrutuksen jälkeen kun kiihdyttää niin kuuluu yksi klonk.
Vasen tukikumi vaihdettu koska antoi eniten periksi, mutta ei auttanut ja uusikin antaa yhtä paljon myöten.
Missä vika, vetoniveletkö?
Edit.
EI.
Vaan pyörän pulttien kiristäjässä, olin meinaan aikas löysälle jättäny pultit, momenttiavainta kun en omista.... vielä.
Vasen tukikumi vaihdettu koska antoi eniten periksi, mutta ei auttanut ja uusikin antaa yhtä paljon myöten.
Missä vika, vetoniveletkö?
Edit.
EI.
Vaan pyörän pulttien kiristäjässä, olin meinaan aikas löysälle jättäny pultit, momenttiavainta kun en omista.... vielä.
No niin. Oma moka syynä. 30tkm meni pulteilla löystyä jakohihnarempan jälkeen eli oikea moottorin kannake pääsi elämään. Kiristin pultit ja nyt taas mennään. Vielä kun ton jumpsuttavan takalaakerin jossain välissä jaksaisi hoitaa kuntoon...
Momenttiavainta en minäkään omistanut silloin kun jakopään rempan tein - nykyään löytyypi ja sillä on hyvä nu kiristysten loput tehdä.
Momenttiavainta en minäkään omistanut silloin kun jakopään rempan tein - nykyään löytyypi ja sillä on hyvä nu kiristysten loput tehdä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa