g2 pyyhkijät yms. kysymyksiä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Racinghart
-

g2 pyyhkijät yms. kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Racinghart » 3.6.2006 21:05

Elikkä auto on vm89 golf 1.8gt mihin on vaihdettu 16v kr kone. Autossa on ykspyyhinsysteemi ja ainoastaan nopein nopeus toimii pyyhkijässä, ja pyyhin lopettaa pyyhkimisen siihen kohtaan mis katkasee. ois kiva saada muutki nopeudet toimimaan... mistä vois vikaa hakea? onko pyyhkijöiden rele sulaketaulussa? mikä niistä? Mikäs on muovinen laatikko n.10X10cm pyyhkijän moottorin vieres mihin tulee alipaineletkuja, ja siin on säätöpotikka?

Anagonda
-

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.6.2006 21:45

Ainakin vanhemmilla sähköillä ja mielestäni myös uudemmilla niin itse pyyhkijän vivusta palaa/likastuu johtimet niin että ei skulaa kuin välillä. Mulla oli about vastaava ongelma ja sekin korjaantu itse vivun vaihdolla. Mutta tosiaan noista uusista sähköistä en osaa sanoa varmaksi, mutta on niistäkin foorumeilla ollut juttua.

cool blue
-

ViestiKirjoittaja cool blue » 3.6.2006 22:18

Ei se muovinen loota ainakaan pitäisi pyyhinsysteemiin liittyä ellei ole jälkeenpäin asennettu.
Siellä missä muutkin releet ovat pitäisi olla pyyhkijöidenkin rele. Pitäisi naksua jos sormella kokeilee releen kupeesta.
Jos se pelaa niin pyyhkijän moottorin nopeudet voi testata irroittamalla sen ja kytkemällä suoraan akusta. Noi jos pelaa niin jäljelle jäisi pyyhkijän viiksi, jonka voi testata yleismittarin kanssa.Sieltä todennäköisesti löytyy se nasta mihin tulee aina 12v sekä suurin nopeus kytkettäessä 12v. Joihinkin niistä viereisistä pitäisi tulla myös 12v eri pyyhkijän asennoissa.
Nuo kun on kaikki testattu ja ei pelaa niin sitten voi yleismittarin kanssa testata piipparilla yksitellen johdot läpi. Eli tällä tavoin löytyy katkokset johdoissa.
Sitten loppukin keinot ainakin multa, meinaan mullakin on noi kaikki OK ja silti ei pelaa kuin 1-nopeus.
Mulla on aivan uusi rele ja viiksi mut ei auta. Ilmeisesti sulake/relerasiassa jotain häikkää.Sieltä löytyi sulaneita liittimiä.
No huomenna vedän uudet johdot suoraan viikseltä uusille normaaleille releille ja siitä moottorille.Loppuu ongelmat siihen tai sitten ei :-)
Niin joo,oma peli on toi Caddy, mutta ei nuo ole liiemmin muuttuneet 1:en korimallista 2:een muutettaessa.

Vilikko
-

ViestiKirjoittaja Vilikko » 4.6.2006 17:40

Mulla taas ei toimi viive, eikä pyyhkiät pysähdy alas vaan jää siihen asentoon missä ne nyt sattuu olemaankin kun sammutan pyyhkiät. Onkohan moottorissa jokin rajakytkin tai vastaava, joka sammuttaa moottorin pyyhkiöitten tullessa ala-asentoon? Olen jo vaihtanut uuden releenkin, mutta sama jatkuu yhä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”