Corrado G60 syö öljyä enemmän kuin ohjekirja sallii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Corrado G60 syö öljyä enemmän kuin ohjekirja sallii

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.6.2006 23:44

Eli nyt on toi Corro alkanu syömään viimeaikoina öljyä, tuntuu että saa lisätä litran öljyä aina yhdellä tankkauksella. Kun kylmänä starttaa niin pöläyttelee sinistä savua, lämpimänä ei enää. Kun avaan tyhjäkäynnillä öljynkorkin niin siitä tulee kauhee puhallus, mutta kun nostan kierroksia niin se loppuu, normaalia?

Maahankaan se öljy ei näytä valuvan niin onko minulla tässä kentien kansiremontti käsillä? Ohjurin kumit? Vai voiko G-Lader kadottaa sen öljyn johonkin? Laaderi on 2kk sitte ostettu Dopilta..

Öljynä käytän Rallyformulaa, pitäiskö tohon paksumpaa pistää?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 3.6.2006 0:24

Jos huohotus putkesta (tai öljytilasta) tulee savua saattaa männänrenkaat olla väljähtänyt ja mikäli se oikein puhaltaa niin silloin se puskee painetta öljytilaan, joka johtuu vielä varmemmin männänrenkaden viallisuudesta. Käynnistyksen yhteydessä jos puhaltaa savut on se taas viite kuluneista venttiilivarsien kumeista, melkeimpä vois aloittaa mittaamalla puristuspaineet sylintereistä...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.6.2006 16:49

Ostin tommosen kympin equus mittarin, se ei ylttänyt laturin takaa ykköspyttyyn, kakkos ja kolmospyttyyn en saanu sitä kunnolla kii, se lens aina irti kahen metrin kaarella 8.2bar taulussa, mutta 4. pytty anto van 4.1bar.

Kuinka todennäköistä on, että männänrengas vaurioituu yhdessä sylinterissä? Vaikuittas ennemminkin kansivialta, jäähdytinvedessä ei ole öljyä seassa, joten venttiilivika?

Suosituksia semmosesta puristuspainemittarista, joka sopii kunnolla tohon tulpanreikään?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.6.2006 17:43

Voihan toi nelospytty ainakin vuotaa venttilistäkin.

Otat venakopan auki ja katsot ne ohjurin kumit läpi. Suht helppo homma ensikertalisellekin. Kantta EI tarvi irroittaa. Itse onnistuneesti viime syksynä suoritin homman. Venajousen lyttyyn painamiseen tarvit jonkin erikoistyökalun. Suht helppoa touhua näin ylioppilaallekin vm. 95. Kuhan työkalut yleensä pysyy kädessä.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 4.6.2006 14:28

laita sinne nelospyttyyn vähä öljyä ja mittaa paine uudestaan jos paine kasvaa, niin silloin on männänrengas paskana, mut jos ei kasva on venttiilissä ohivuoto...

edit: vaikuttaa muuten aika käytännölliseltä puristuspainemittarilta :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.6.2006 19:33

Joo semmone equus mitä sitte näköjää pitää pitää kii ku starttaa. Öljyä lisäsin korkillisen mutten ollut havaitsevinani paineiden kasvua. Öljyn menekki senkun kasvaa kasvamistaan niin turha sitä kai tässä on enää arpoa vaan kansi irti.

Onko kellää suosituksia kansipajoista välillä tre-helsinki. Tammerdieselistä ajattelin ainakin käydä kysymässä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa