kakkoskoppasen golfin pakkivaihteen lukitus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

kakkoskoppasen golfin pakkivaihteen lukitus

ViestiKirjoittaja mkaskine » 31.5.2006 11:49

Eli mitenkäs tuo lukitus toimii tuossa kakkoskoppasen gti golffin latikossa?
Nyt pakki menee päälle ilman kepin painallusta, pakille siirrettäessä tuntuu kyllä pieni "pykälä" mutta menee todella helposti vahingossa päälle.

Onkos helppo vai paha vika korjata?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.5.2006 13:09

Kato kepin juureen niin näet.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 31.5.2006 13:44

ota keskikonsoli, nuppi ja pussi irti niin sinne pitäis olla suorat näkymät... mulla on siinä ainakin sellainen muovinen hela joka menee taitetun pellin alle joka lukitsee pakin... veikkaan että se muovi on paskana....

mkaskine
-
Viestit: 46
Liittynyt: 27.6.2005 10:41

ViestiKirjoittaja mkaskine » 31.5.2006 13:53

kiitoksia nopeista vastauksista, pitääpä tänään nypätä nuo auki.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 31.5.2006 16:17

tuon korjaaminen onkin hankalampaa... vanhassa polossa ('84) oli sama vika ja se korjattiin purkamalla koko vaihdetalo pois ja sinne mihin kepin "alapääkuula" nyt osuu niin lisättiin, oiskohan ollu jäykempi jousi tai sitten jotain sinne jousen alle, jotta keppi nousisi ylemmäs ja tällöin tuo muovi otti normiasennossa siihen metalliläppään kiinni ja toimi siis kuin pitäiskin.
Polosta joutu purkamaan sen koko talon siksi koska tuo vaihdekeppi ei muutoin suostunut tulemaan pois sieltä vaihdetalosta, eli vaihdelaatikosta kiinnikkeet irti ja purkamaan (auton pohjasta päin)... toivonmukaan tuossa gti:ssä on jollain tavoin fiksumpi systeemi (vaikka kyllä vähä epäilen :\)

rrock
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 10:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja rrock » 1.6.2006 10:43

Purku on alakautta.

T.P.L
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.5.2005 16:29

ViestiKirjoittaja T.P.L » 1.6.2006 12:31

Jep, ja pakoputki + lämpösuoja pitää irrottaa/löysätä..

Samalla jos purkaa ne vivustot niin kannattaa uusia kaikki mahdolliset nivelet/helat sinne, ei maksa paljoa "marmoritiskiltä" ostettuna, ja vaihteensiirrosta tulee kuin uusi jälleen!

Make H.
-
Viestit: 32
Liittynyt: 24.4.2006 18:38

ViestiKirjoittaja Make H. » 1.6.2006 17:06

Omassa -84 vuojen kakkos golffissa (1.8) oli sama ongelma, oli helppo korjata eikä tarvinnu kuin ottaa vaihdekepin pussi ja nuppi sekä kehikko pois, sitten sen kepin alapään kuulan päällä oleva levy pois ja tunki sinne kuulan alle nippusiteitä että se ei ollu enään väljä, sit takas levy päälle ja laitto vielä niihin konehuoneen puolella oleviin palloniveliin ohutta muovia sinne kuppiin ettei hölkänny niin tuli kuin uusi vaihteistosta taas, eikä tarvinu purkaa mitään alakautta ;)!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa