vento td takajarruprobleema (rumpujarrut)
Valvoja: ffp jäsenet
vento td takajarruprobleema (rumpujarrut)
Nyt iski ongelmaksi takajarrut. Apparin puoli pitää ihan hyvin, mutta kuskipuolella ei eloa läheskään niin paljon (siis on kuitenkin vähän).
Vaihdoin jarrukengät justiinsa ja ei auttanut. Mitenkäs se nyt on sen alp-venttiilin kanssa, jos apparin puoli pitää ja kuskin puoli ei, voiko se silloin olla jumissa? Ei omasta mielestäni, mutta kysyn silti :D
Sylinteri ei ole jumissa kuskin puolella, ja kaikki liikkuu ja on laitettu niinkuin pitää. Mutta vielähän siihen jää se, että voiko se sylinteri olla jotenkin muuten paska?
Hiekkatiellä kun pikku vauhdista polkasee jarrut lukkoon, menee kaikki muut suhona, mutta kuskin puoli ei. Samoten käsijarrukin, ellei kiristä huomattavasti enemmän kuin apparin puolta.
Itse tulin jotenkin siihen tulokseen, että sylinterihän se ei siellä liiku, mutta tiedä sitten oikeasti, että miten on.
Niin juu, ja ilmattu on!
Vaihdoin jarrukengät justiinsa ja ei auttanut. Mitenkäs se nyt on sen alp-venttiilin kanssa, jos apparin puoli pitää ja kuskin puoli ei, voiko se silloin olla jumissa? Ei omasta mielestäni, mutta kysyn silti :D
Sylinteri ei ole jumissa kuskin puolella, ja kaikki liikkuu ja on laitettu niinkuin pitää. Mutta vielähän siihen jää se, että voiko se sylinteri olla jotenkin muuten paska?
Hiekkatiellä kun pikku vauhdista polkasee jarrut lukkoon, menee kaikki muut suhona, mutta kuskin puoli ei. Samoten käsijarrukin, ellei kiristä huomattavasti enemmän kuin apparin puolta.
Itse tulin jotenkin siihen tulokseen, että sylinterihän se ei siellä liiku, mutta tiedä sitten oikeasti, että miten on.
Niin juu, ja ilmattu on!
Viimeksi muokannut edisoni, 30.5.2006 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No toi teksti nyt on vähän ristiriitainen... otsikossa on rumpujarrut ja tekstissä puhut jarrupalojen vaihdosta. Oletan, että tarkotat kuitenkin jarrukenkiä. No anyway jos käyttöjarru ja käsijarru eivät kumpikaan pidä niin ei se sylinteri ole silloin jumissa ja senhän saa varsin helposti tarkistettua. Eipäilen, että siellä heikompi tehosella puolella on jäänyt säätö vaan niin kauaksi että sylinterin liikevara ei riitä. Tai sitten se sylinteri on vuotanut jarrunestettä läpi kitkapinnoille milloin jarru ei pidä enään mitään. Ota rumpu pois ja tarkista nuo nyt ensiksi.
Noniin, nyt on sitten vaihdettu sylinteri sinne kuskin puolelle. Nyt se edes yrittää lukkoon hiekkatiellä polkaistaessa, mutta silti se apukuskin puoli on tehokkaampi ja reilusti.
Käsijarrun saa ottamaan tasaiseen, kunhan kirii sitä heikomman puolen vaijeria hiukka enemmän.
Mistäs nyt kannattaa ettiä? Pitääköhän nyt syventyä siihen jarrupaineen säätimeen?
Ei taida ihan noilla jarruilla vielä leimasetä laittaa leimaa paperiin ;)
Eli kaikki ideat on nyt tervetulleita...
Käsijarrun saa ottamaan tasaiseen, kunhan kirii sitä heikomman puolen vaijeria hiukka enemmän.
Mistäs nyt kannattaa ettiä? Pitääköhän nyt syventyä siihen jarrupaineen säätimeen?
Ei taida ihan noilla jarruilla vielä leimasetä laittaa leimaa paperiin ;)
Eli kaikki ideat on nyt tervetulleita...
Nyt on vaihdettu uudet rummutkin. Ei pidä vieläkään.
Mitäs sitten kannattaa tehdä?
Voikos tonne heikomman puolen automaattikehintään tehdä jonkun zydeemin, että se kehisi sitä hiukka enemmän kuin toista? Meinaa että Tuli mieleen, kun siinähän se jousi vetää sitä kiilamaista metallipalaa sinne väliin, niin vaihtaisi siihen hiukka tiukemman jousen?
Kaikki hyvät ideat edelleen tervetulleita!
Kurdi muuten; Luuletko tosiaan, että vikaa en voi itse todeta, jos kerta vejän liinat kiinni ja toinen puoli tulee suhona ja toinen ei. Eikös tuossa nyt aika selvä vika ole, kun se toinen puoli on RADIKAALISTI TOISTA MYÖHEMMÄSSÄ TILANTEESTA RIIPPUMATTA!
Mitäs sitten kannattaa tehdä?
Voikos tonne heikomman puolen automaattikehintään tehdä jonkun zydeemin, että se kehisi sitä hiukka enemmän kuin toista? Meinaa että Tuli mieleen, kun siinähän se jousi vetää sitä kiilamaista metallipalaa sinne väliin, niin vaihtaisi siihen hiukka tiukemman jousen?
Kaikki hyvät ideat edelleen tervetulleita!
Kurdi muuten; Luuletko tosiaan, että vikaa en voi itse todeta, jos kerta vejän liinat kiinni ja toinen puoli tulee suhona ja toinen ei. Eikös tuossa nyt aika selvä vika ole, kun se toinen puoli on RADIKAALISTI TOISTA MYÖHEMMÄSSÄ TILANTEESTA RIIPPUMATTA!
quote: Voikos tonne heikomman puolen automaattikehintään tehdä jonkun zydeemin, että se kehisi sitä hiukka enemmän kuin toista? Meinaa että Tuli mieleen, kun siinähän se jousi vetää sitä kiilamaista metallipalaa sinne väliin, niin vaihtaisi siihen hiukka tiukemman jousen?
Tuolla saat sen vaan laahaamaan, ei hyvä.
Se työsylinteri ei nyt saa painetta jostain syystä, eli ennen sitä olevissa paineosissa, säätimessä tai pääsylinterissä on jotain jumissa.
Kai tuossakin käsijarru on vaijerilla ja mekaanisella vipuhässäkällä?
Tällöin ei jarrunestepaine ole käyttävä voima ja käsijarrun kyllä pitäisi toimia ok.
T
Tuolla saat sen vaan laahaamaan, ei hyvä.
Se työsylinteri ei nyt saa painetta jostain syystä, eli ennen sitä olevissa paineosissa, säätimessä tai pääsylinterissä on jotain jumissa.
Kai tuossakin käsijarru on vaijerilla ja mekaanisella vipuhässäkällä?
Tällöin ei jarrunestepaine ole käyttävä voima ja käsijarrun kyllä pitäisi toimia ok.
T
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa