A4 -96, onko syytä huoleen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jh79
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.7.2003 12:44

A4 -96, onko syytä huoleen?

ViestiKirjoittaja jh79 » 29.5.2006 18:09

Tulipa sitten hankittua Audi. Taival ei kyllä hyvin alkanut, koska n. 100:n ajokilometrin jälkeen syttyi öljyn merkkivalo. Auto oli laskenut öljyt alleen ilmeisesti hiljalleen, koska öljyä oli vielä jäljellä tikun alarajaan, mutta osa oli valunut auton alle (ehkä desin pari).

Ei muuta kuin auto hinaukseen liikkeen pihaan ja odotellaan tuomiota.
Mitäs luulette, onkohan tuossa suuriakin remontteja vielä tiedossa tuon öljyvuodon ja mahdollisten muiden vikojen vuoksi??
Alustasta ei ainakaan vielä kuulunut mitään kolinoita (tukivarret) ja muutenkin kyyti oli oikein miellyttävää (kunnes se katkesi :))

Muutamia muitakin huomioita autosta kuitenkin tein: Ajonestossa ehkä vikaa, käynnistyi pääosin hyvin, mutta ei ihan joka kerralla. Auton ollessa paikoillaan on 1 ja peruutusvaihteen päälle saaminen useinmiten hankalaa. Vaihteet menee kuitenkin päälle jos käyttää jotain muuta vaihdetta päällä ja yrittää sitten uudelleen ja ykkönen menee päälle moitteettomasti kun auto on liikkeessä. Kestääkö saksantuonti lapin talvisia kelejä??? Auton on ollut viimeisen vuoden suomessa, mutta ei ole tietoa onko tehty mitään talvivarusteluja (ainakin lohkolämppäri löytyy).

Auto on ostettu liikkeestä ja ainakin tuon öljyvian korjaavat mukisematta.
Niin joo ja auto on tosiaan 1.8, ajettu 146tkm. huollot tehty ajallaan huoltokirjan mukaan.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 29.5.2006 22:14

öljyn merkkivalon EI pidä syttyä jos öljyä on tikun alamerkkiin.jos valo palaa niin sehän sanoo että ei tarpeeksi/liikaa painetta.anturi tai sitten vakavampaa.....

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 29.5.2006 22:25

Tossahan on se anturi aikalailla heikko kohta.. Omaan juuri vaihdettu, paineella tursotti mustaa kultaa sieltä jostain.

jh79
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.7.2003 12:44

ViestiKirjoittaja jh79 » 30.5.2006 8:34

Pitääpä odotella sitten liikkeen diagnoosia... Hemmetti ku auto on toisella puolen suomea ja pitäs saada se torstaiksi kuntoon, että sais sen kotiin... No minkäs teet.

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 30.5.2006 10:23

Ajonesto temppuilee ainaki meidän talouden nelosessa. Saattaa joutua pahimmillaan viis kertaa yrittään käynnistystä, silloin ku se on tosi pahalla päällä se vekotin :) Eikä siinä vissiin oo sillai mitään konkreettista vikaa...Tai sit me ei oo jaksettu vaan korjata/perehtyä siihen...Tai sit mie en vaan tiiä, että mikä siinä on ;)

Ja noista vaihteista, sanoisin että ostettu ominaisuus. En tiiä kaikista Audeista, mutta meillä tekee tuo nelonen ja kolmonen ihan samaa. Ei meinaa ykkönen mennä millään päälle ku on lähössä esim aamulla töihin...Ja pakkasella se vasta tuskaista onki, ainaki kolmosessa :) Mut ku käyttää kytkintä ylhäällä (ehkä jopa kahdesti) niin kyllä se sitte menee päälle. Ja tämäkin on kyllä satunnaista kenkkuilua...Viime talvena ku oli niitä reilun kolmen kympin pakkasia, niin tuntu vaihteet siltä, ettei autossa ois kytkintä ollenkaan, ne piti melkein runtata päälle ja pahalta tuntu...Mut kaverit valitti samaa ja ne edustaa muita merkkejä...

Pakin kanssa on joskus ongelmia, mut aina ne päälle menee kuitenki loppujen lopuksi. Pakin kanssa taitaa olla muissaki automerkeissä hiukkasen ongelmia joskus...Ainaki kylmällä kelillä...

Jos siitä lohkolämppäri löytyy niin kyllä se sitte kestää nää Lapin talvet ihan mallikkaasti :) Mulla on Ruotsista tuotu auto ja siinä ei edes ollut lohkolämppäriä ku itelle sen ostin...Ja hyvin se ainaki viime talven taisteli :D Se oli kuitenki ollu viis vuotta jo Suomessa.

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 31.5.2006 7:19

Olisikohan aika vaihtaa vaihteistoöljyt jos alkaa talvella temppuilla?

LeeNa
-
Viestit: 76
Liittynyt: 28.2.2006 11:18

ViestiKirjoittaja LeeNa » 31.5.2006 14:30

Voishan tuo olla tietty ihan aiheellista...Ne on kyllä vaihdettu muistaakseni edellisessä huollossa...Enpä mee nyt vannomaan...

Mutta tarkoitin nyt tuollaisia reilun kolmenkympin pakkasia...Kyllä ne muutki autot alkaa prakaamaan niin kylmässä kelissä :D Ja se on satunnaista kenkkuilua...

jh79
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.7.2003 12:44

ViestiKirjoittaja jh79 » 31.5.2006 21:10

Audista oli ilmeisesti mennyt öljynpaineanturi kuten murtsi mainitsikin. Voisko joku kertoa tyhmälle, miten tuo anturin rikkoontuminen saa öljyt tulemaan pihalle ku ite en oo mikään automekaanikko :)
Huomenna tulis audi kotiin vaimokkeen ajamana, toivottavasti kestää perille saakka :D

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 1.6.2006 1:01

Sieltä jostain anturin osien välistä se öljy pääsee tulemaan, minulla tuli vain "paineellisissa" tilanteissa, eli esim. radalla.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 1.6.2006 1:06

Kytkin alkaa olla loppu, jos vaihteet meinaa mennä silmään. Kannattaa vaihtaa, ettei mene laatikkokin.

Wolsu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.2.2005 21:50

ViestiKirjoittaja Wolsu » 1.6.2006 20:03

Kytkin alkaa olla loppu, jos vaihteet meinaa mennä silmään. Kannattaa vaihtaa, ettei mene laatikkokin.
Tuskimpa nyt kuitenkaan kytkin loppu on, todennäköisempää näin kokeilematta on, että kytkin akselilla on likaa joka takerruttaa kykin levyä tai akseli on kuiva. Lika tulee normaalista kytkimen kulumsesta.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 1.6.2006 22:42

kyllä 98 ocussakin ykkönen temppuilee kun valuttaa vapaalla pysähyksiin ja sitten yrittää ykköstä. aina auttaa kun käyttää kakkosella tai kolmosella ja sitten taas ykkösellä. pakki ei yllättäen temppuile oikeastaan koskaan. edesmenneessä borassa oli tapana vitosen takertua päälle melko tiukasti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa