Tulipa sitten hankittua Audi. Taival ei kyllä hyvin alkanut, koska n. 100:n ajokilometrin jälkeen syttyi öljyn merkkivalo. Auto oli laskenut öljyt alleen ilmeisesti hiljalleen, koska öljyä oli vielä jäljellä tikun alarajaan, mutta osa oli valunut auton alle (ehkä desin pari).
Ei muuta kuin auto hinaukseen liikkeen pihaan ja odotellaan tuomiota.
Mitäs luulette, onkohan tuossa suuriakin remontteja vielä tiedossa tuon öljyvuodon ja mahdollisten muiden vikojen vuoksi??
Alustasta ei ainakaan vielä kuulunut mitään kolinoita (tukivarret) ja muutenkin kyyti oli oikein miellyttävää (kunnes se katkesi :))
Muutamia muitakin huomioita autosta kuitenkin tein: Ajonestossa ehkä vikaa, käynnistyi pääosin hyvin, mutta ei ihan joka kerralla. Auton ollessa paikoillaan on 1 ja peruutusvaihteen päälle saaminen useinmiten hankalaa. Vaihteet menee kuitenkin päälle jos käyttää jotain muuta vaihdetta päällä ja yrittää sitten uudelleen ja ykkönen menee päälle moitteettomasti kun auto on liikkeessä. Kestääkö saksantuonti lapin talvisia kelejä??? Auton on ollut viimeisen vuoden suomessa, mutta ei ole tietoa onko tehty mitään talvivarusteluja (ainakin lohkolämppäri löytyy).
Auto on ostettu liikkeestä ja ainakin tuon öljyvian korjaavat mukisematta.
Niin joo ja auto on tosiaan 1.8, ajettu 146tkm. huollot tehty ajallaan huoltokirjan mukaan.
A4 -96, onko syytä huoleen?
Valvoja: ffp jäsenet
Ajonesto temppuilee ainaki meidän talouden nelosessa. Saattaa joutua pahimmillaan viis kertaa yrittään käynnistystä, silloin ku se on tosi pahalla päällä se vekotin :) Eikä siinä vissiin oo sillai mitään konkreettista vikaa...Tai sit me ei oo jaksettu vaan korjata/perehtyä siihen...Tai sit mie en vaan tiiä, että mikä siinä on ;)
Ja noista vaihteista, sanoisin että ostettu ominaisuus. En tiiä kaikista Audeista, mutta meillä tekee tuo nelonen ja kolmonen ihan samaa. Ei meinaa ykkönen mennä millään päälle ku on lähössä esim aamulla töihin...Ja pakkasella se vasta tuskaista onki, ainaki kolmosessa :) Mut ku käyttää kytkintä ylhäällä (ehkä jopa kahdesti) niin kyllä se sitte menee päälle. Ja tämäkin on kyllä satunnaista kenkkuilua...Viime talvena ku oli niitä reilun kolmen kympin pakkasia, niin tuntu vaihteet siltä, ettei autossa ois kytkintä ollenkaan, ne piti melkein runtata päälle ja pahalta tuntu...Mut kaverit valitti samaa ja ne edustaa muita merkkejä...
Pakin kanssa on joskus ongelmia, mut aina ne päälle menee kuitenki loppujen lopuksi. Pakin kanssa taitaa olla muissaki automerkeissä hiukkasen ongelmia joskus...Ainaki kylmällä kelillä...
Jos siitä lohkolämppäri löytyy niin kyllä se sitte kestää nää Lapin talvet ihan mallikkaasti :) Mulla on Ruotsista tuotu auto ja siinä ei edes ollut lohkolämppäriä ku itelle sen ostin...Ja hyvin se ainaki viime talven taisteli :D Se oli kuitenki ollu viis vuotta jo Suomessa.
Ja noista vaihteista, sanoisin että ostettu ominaisuus. En tiiä kaikista Audeista, mutta meillä tekee tuo nelonen ja kolmonen ihan samaa. Ei meinaa ykkönen mennä millään päälle ku on lähössä esim aamulla töihin...Ja pakkasella se vasta tuskaista onki, ainaki kolmosessa :) Mut ku käyttää kytkintä ylhäällä (ehkä jopa kahdesti) niin kyllä se sitte menee päälle. Ja tämäkin on kyllä satunnaista kenkkuilua...Viime talvena ku oli niitä reilun kolmen kympin pakkasia, niin tuntu vaihteet siltä, ettei autossa ois kytkintä ollenkaan, ne piti melkein runtata päälle ja pahalta tuntu...Mut kaverit valitti samaa ja ne edustaa muita merkkejä...
Pakin kanssa on joskus ongelmia, mut aina ne päälle menee kuitenki loppujen lopuksi. Pakin kanssa taitaa olla muissaki automerkeissä hiukkasen ongelmia joskus...Ainaki kylmällä kelillä...
Jos siitä lohkolämppäri löytyy niin kyllä se sitte kestää nää Lapin talvet ihan mallikkaasti :) Mulla on Ruotsista tuotu auto ja siinä ei edes ollut lohkolämppäriä ku itelle sen ostin...Ja hyvin se ainaki viime talven taisteli :D Se oli kuitenki ollu viis vuotta jo Suomessa.
Tuskimpa nyt kuitenkaan kytkin loppu on, todennäköisempää näin kokeilematta on, että kytkin akselilla on likaa joka takerruttaa kykin levyä tai akseli on kuiva. Lika tulee normaalista kytkimen kulumsesta.Kytkin alkaa olla loppu, jos vaihteet meinaa mennä silmään. Kannattaa vaihtaa, ettei mene laatikkokin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa