Bensaongelmat? Golf 3

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Outi
-
Viesti:

Bensaongelmat? Golf 3

ViestiKirjoittaja Outi » 19.5.2006 7:29

Kyselin jokin aika sitten apua tällaiseen ongelmaan: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58533
Eilen vaihdettiin hall-anturi ja tähän mennessä on vaihdettu siis myös lisäksi bensapumpun rele ja puola.
Illalla sitten lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan urakalla, niin kolmosvaihteella auto hyytyi jälleen. Oli kuitenkin sen verran "kylmä" auto, että lähti kolmannella starttauksella käyntiin.

Eli melko varmastihan siinä on bensapuolella jotain vikaa. Mutta mitä ihmettä?!
Useampi satanen on jo palanut turhaan osien vaihtoon, eikä vieläkään auta >:(

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 20.5.2006 13:23

Luin tuon edellisen topiccisi läpi, ja bensapuolelta on jäänyt yksi vika huomaamatta, nimittäin itse bensapumppu.. Kolmoskorisissa aika yleinen vika.
Seuraavan kerran kun hyytyy/ei meinaa lähteä käyntiin, niin laita kaveri hakkaamaan tankkia auton alta samalla kun itse starttaat (tai toisinpäin;)) Joka tapauksessa, koputtelun/hakkaamisen aiheuttama tärinä saattaa herättää pumpun taas henkiin.. Tähän astisista vioista osa on lähtenyt käyntiin kyseisen käsittelyn jälkeen. Mikään ei ole kyllä ollut vastaava kun sulla, että toimis vaan "kylmänä", mutta kannattaa koittaa..

[Edit] jos satut olemaan yksin liikkeellä niin tao ensin tankkia ja sitten starttaa, vaikka auto oliskin vielä lämmin.. Parhaiten onnistuu kuitenkin kun tankkia hakataan samalla kun startataan..

Putko
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.5.2006 13:46

Eikös tuossa kuulu pumpun pyörähtää kun laittaa virrat päälle, eli sen pitäisi kuulua jos se pyörii.

Outi
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Outi » 20.5.2006 19:38

Onkohan bensapumppu kallis näissä Volkkareissa? Yksi autoharrastaja (tosin jenkkipuolelta) puhui 300 eurosta.. =/

Mites tuo sytkämoduli, sitä korjaamon miehet veikkailee..?

opa
-

ViestiKirjoittaja opa » 20.5.2006 19:51

No riippuu siitä kumpi pumppu on uusinta listalla.jos nyt kolmosessa on sama systeemi ku kakkos golffissa.Eli auton alla on siirtopumppu joka on kallis mut hajoo harvemmin ja sit tankin sisällä on imupumppu joka hajoo helpommin ja kustansi mun mielestä varaosana n.30 ekeä.

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 21.5.2006 15:36

Kolmos golffissa mun tietääkseni vaan yks pumppu, tankin sisällä.. toimii imu- ja siirtopumppuna.. Samassa rytäkässä vielä poltoainemittarin anturi, mutta sen sai muistaakseni erikseen.. Pumppu voi olla kalliskin, en osaa sanoa tarkkaa hintaa, mutta VOI olla ~300€ paikkeilla..:/
Kokeile tosiaan seuraavan kerran jos hyytyy ni kopistella tankkia, pumppu voi (jos siinä on vikaa) herätä henkiin kopistelusta..

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”