Moottorin tunnistus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mäyrä
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.5.2006 0:50

Moottorin tunnistus

ViestiKirjoittaja Mäyrä » 18.5.2006 0:55

Minulle kaupattiin vanhaa 80 audia jossa on myyjän mukaan uudempi 1.8 litranen golffin kone.Alkujaan auto ollut 1.3 moottorilla.Koneen stanssattua koodia ei näy ollenkaan ja lohkossa olevat valumerkit hiottu pois. Miten voin varmistua kantta irrottamatta mikä kone siellä pellin alla pöhisee. Ajamaan sillä ei pääse rikkinäisen laatikon takia...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.5.2006 17:26

eikös se ole melko omituista että on merkinnät hiottu pois?
Jos se moottori on 2koppasesta golffista, niin 1.6:n ja 1.8:n molemmissa lohkoissa on kirjoitelma 1.8, joten tuo ei varmista sitä asiaa...
jos tuo ylläoleva moottoriarvaus oli väärä, niin mistäs "uudemmasta" golffista kone on? II/III?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.5.2006 18:44

Ei kai se omituista ole. Eipähän pistä insinööriä silmään sieltä ja voipi ajella muutoskatsastamatta...

Mäyrä
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.5.2006 0:50

ViestiKirjoittaja Mäyrä » 18.5.2006 19:38

Eikö muka audin 1.3 vs golffin 1.8 ole muuta eroa ku lohkon merkinnät??
Vastauksia mielellään privaan...

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.5.2006 20:07

tuosta audin 1.3:sta en paljoa tiedä, mutta oletan sen olevan saman kaltainen vanhempien 1.3 (polot, golffit II....) volkkareiden kanssa, eli läpi hengittävä. II koppasen golffin 1.6/1.8 kone hengittelee samalta puolelta. kolmos koppasesta en tiedä...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 18.5.2006 20:12

Sehän siinä hauskaa onkin kun ne on hyvin pitkälti samanlaisia päälle päin. Audin 1,3 ei ole sama kuin pikku-volkkareissa vaan perustuu samaan lohkoon kuin isommatkin. Kaasuttimesta sen saattaa erottaa, 1,8 koneissa varmaan pääasiassa Pierburgin 2E2 ja 1,3:ssa Keihin. Tosin 1,8 koneissakin on Keihiniä...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.5.2006 20:19

1.3 on varmaan yksikurkkuinen kaasari?

Työnnä joku sopivan pitkä joustava muovitikku tulpanreijästä pyttyyn ja mittaa noin isku, tiedät ainakin onko 1.3 tai 1.8

Mäyrä
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.5.2006 0:50

ViestiKirjoittaja Mäyrä » 18.5.2006 20:52

Joo, tarttee oikein ajan kanssa perehtyä tutkimaan sitä...

Mäyrä
-
Viestit: 4
Liittynyt: 18.5.2006 0:50

ViestiKirjoittaja Mäyrä » 22.5.2006 17:59

Kansi pois ja kyl siellä oli 81mm männät eli 1.8 todennäköisesti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa