laakereitten kiristys?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

badpenny
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2006 11:24

laakereitten kiristys?

ViestiKirjoittaja badpenny » 10.5.2006 11:28

elikkäs en ole mikään automekanikko, mutta eilen laitoin uudet laakerit etupyörään ja kiristin sen keskipultin niin kireelle ku mahdollista, mutta silti on renkaassa melkoinen klappi ja jarrut tuntuu oudoilta myös... onko mitään tehtävissä?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.5.2006 11:37

Jaah, mihin autoon ?

badpenny
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2006 11:24

ViestiKirjoittaja badpenny » 10.5.2006 11:46

nissan micra -85

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.5.2006 15:24

Luultavasti joku vähemmän VAG-foorumi osaisi auttaa paremmin...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.5.2006 15:28

Onhan täälläkin kaksi micraa projektiosastolla. Kai jompikumpi heistä osaa neuvoa?

Edit: toinen olikin justy

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 10.5.2006 16:30

Ei taida etupäässä auttaa vaikka vedät kuinka kireälle, josko jotain nuuta väljää?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.5.2006 16:32

Ootko varma ettei mitään osaa jääny laittamatta? Kaveri just vaihto mitsubishi galanttiin etulaakerin niin kun sen kiristi täysille niin se hankas johonki vastaan. Se lopuksi kiristi täysiä ja löysäs ja kiristi sen jälkeen pelkällä hylsyllä. Eikös siinä pidä ollakkin pieni klappi?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 10.5.2006 16:48

^ Siinä Galantissa olikin ilmeisesti takaveto, eli etulaakerit samaa tyyppiä kuin esim. perusvolkkarin takalaakerit. Niissä kuuluukin olla välystä, mutta ETUvetoisen etulaakereissa ei.

badpenny: mites sen Micran etulaakerit sait vaihdettua? Eikös siinäkin tarvita prässiä että saa laakerin paikalleen etunapaan? Vai onko ihan erilainen systeemi kuin etuvetoisissa yleensä?

kumikaksonen
-
Viestit: 148
Liittynyt: 6.10.2003 19:54

ViestiKirjoittaja kumikaksonen » 10.5.2006 17:15

^Kyllä kai se tähän mennessä on mennyt ilman prässiä myöskin ns normi etuvetoisiin. Laakeri pakkaseen pariksi tunniksi ennen operaatiota on ainakin itsellä toiminut hyvänä apuna tuossa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.5.2006 19:26

^^ Ihan etuveto galantista on kyse. Sielä oli 2kpl kartio laakereita.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 10.5.2006 20:46

Jokaisesta etuveto korimallin galantista kokemusta ja missään ei ole ollut välystä etulaakereissa! Takalaakereissa kyllä on yleensä pieni välys.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.5.2006 21:13

^Mä en tiedä että jättikö se kaveri sinne välyksen:) Tiedätkö että mitenkä ne pitää oikea oppisesti kiristää? Tuntu se kaverin asentaminen siltä että en taida sen kyytiin mennä:)

badpenny
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2006 11:24

ViestiKirjoittaja badpenny » 11.5.2006 10:24

no niin sanoinhan etten ole automekaanikko, nyt se on kunnossa.. olin meinaan laittanut toisen laakerista väärinpäin ja kun olin jyskyttänyt sitä moskalla niin se laakeri oli menny paskaks.. no ei se paljoa maksanut 24€.a... olis pitänyt heti viedä ammattilaiselle, mut se korjaaja sanoskin et kannattaa aina edes yrittää:)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 11.5.2006 10:28

vain tekemällä oppii, eriasia on sitten kannattaako kaikkea edes oppia...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa