vm.90 Audi 80 2.0E ruiskusta..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

vm.90 Audi 80 2.0E ruiskusta..

ViestiKirjoittaja TET » 6.5.2006 17:06

Ihan jos joku vois vähän valistaa, olis tuollainen vm.2.0E Audi 80 tiedos ja kiinnostaa et onko tuollainen ykspisteruisku toimiva härpäke, mitä tyyppivikoja niis on?Ja onko nuita typ.89 perus ruisku malleja varustettu myös nelipisteruiskulla?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 7.5.2006 10:13

Alipainevuotoja, joista kyllä selviää vaihtamalla letkut uusiin. Ruiskun rungon ja imusarjan välissä oleva kumilaippa on kulutustavaraa, vanhetessaan hapertuu ja ratkeaa > vuotoa ja huonoa käyntiä. Kaasuläppäpotentiometrejä näistä on myös hajonnut, mutta en osaa sanoa onko se varsinainen tyyppivika. Bensanpaineensäädin kerää helposti vettä, talvella ongelmia (käy rikkaalla kylmänä), tästä ongelmasta on ffp-foorumillakin ollut juttua.

Muuten kestävää perustekniikkaa, näitä Boschin MonoMotronicceja ja sen edeltäjiä MonoJetronicceja on eurooppalaisissa autoissa käytetty melkein joka merkissä. Hyvä polttoainetalous ja yksinkertainen rakenne, mutta viripotentiaalia ei oikein ole jos sitä haluaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa