lohkojen erot pg<->kr sekä mistä ne erottaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

lohkojen erot pg<->kr sekä mistä ne erottaa

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 3.5.2006 23:28

Eli käykö osat jos kasaisi kr lohkolla ja kangilla+männillä(2mm laesta pois), muut osat tulis ilmeisesti tosta pg koneesta tohon ympärille, siis kyseessä tietenkin turbotus operaatio.

Mistä tunnistaa että mikä lohko tai kansi on kyseessä kun ei varma mistä toi nykyinen risa kone kasattu..

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 4.5.2006 10:30

Siis ymmärsinkö okein, että meinasit käyttää kr:n mäntiä? Miks et laittais pg:n mäntiä? En oo kyllä varma mihin puristukset tippuis siinä tapauksessa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 4.5.2006 12:23

eiks se kannattais tehdä pg lohkolla, kangilla ja männillä ja kr kannella? :)

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 4.5.2006 13:05

Ainakin lohkon kyljessä on merkintä kumpi on..

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 4.5.2006 13:05

tällähetkellä huonot pg:n männät nykyisessä koneessa mutta olisi hyväkuntoinen kr koneenlohko ja männät tallilla, ei tarttis ostaa uusia mäntiä..

bbr-racing
-
Viestit: 48
Liittynyt: 7.6.2005 23:19

ViestiKirjoittaja bbr-racing » 4.5.2006 13:06

missä kohti?

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 4.5.2006 13:53

Muistaakseni vesipumpun lähistöllä

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 4.5.2006 15:50

Taitaa puristukset tippua liian alas, jos vaan laittaa pg lohkoon 16v kannen.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 4.5.2006 15:54

Tunnisteet löytyy kolmospytyn kohalta. Helpoiten erottaa siitä löytyykö jakopään puoleisesta päästä "luukku". Vain PG ja 1H koneissa on moinen.

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 1.8.2006 22:10

Joku voisi varmaan kertoa miten toi 16v kannen asennus onnistuu tuohon g60 (PG) lohkoon? Mitä muutoksia joutuu tekemään jos haluaa toimivan kokonaisuuden remmiahtimenkaa. Tästä on luultavasti kirjoitettu paljpn juttua ja kohta tulee viestejä että search on keksitty. Niin linkkejä voi kyllä laittaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2006 23:17


Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 2.8.2006 11:28

Niin mitkäs suuttimet tossa limited edition golffissa on???

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 2.8.2006 16:26

Onko jollain ihan käytännön kokemuksia siitä kun on laittanut 16v kannen g60 koneeseen?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.8.2006 18:21

-Lohkosta plaanataan pois 2mm -> puristussuhde 8:1
-kr:n apuakseli ja hihnapyörä (tai muutos pg:n akseliin)
-kr:n kampuran hihnapyörä
-kr:n jakohihna
-mäntiin pienet kolot imuvenoille
-imusarjaan muutos sähkösuuttimille+suutintukki
-vesiletkumuutokset jne jne

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 4.8.2006 19:51

Kiitos Dona.

Tietämätön
-
Viestit: 121
Liittynyt: 1.8.2006 22:03

ViestiKirjoittaja Tietämätön » 9.8.2006 22:02

Semmonen asia tuli mieleen että kumpi olisi parempi/fiksumpi/halvempi tapa tehdä ahdettu moottori. Käyttää pg koneen alakertaa ja asentaa siihen 16v kansi vai sitten ostaa kokoneinen kr tekniikka? Kestääkä tollanen kr kone esim 250hp tehoja ilman että sitä avaa ja vähän parantelee?

Erityisesti odotan Donalta vastausta mutta muutkin laittaa vaan kommenttia ja tietoa kokemusten perusteella.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.8.2006 8:22

pg alakerralla ja 16v kannella paketti sentään jo kestää jotain.
16v alakertaan joudut jo vahvistamaan tuolle tehollekkin taikka sitten kokeilet ja elät pelon vallassa notta milloin se laukeaa. 16v mäntien kesto tuntuu olevan aivan kummallinen ja vaihtelevan päivittäin.
Toisella ne ovat kestäneet 350hv sovelluksissa ja toiset saavat ne rikki jo pienelläkin virittämisellä.
Itselläni on juurkin tuo Pg16v yhdistelmä.

Parhaita vaihtoehtoja alakertaan olisi(tai monesti käytetty) PO-metallin H-profiili kiertokanget ja seuraksi wisecon männät. Sitten kesto löytyykin jo mukavasti.
Kaikki tietysti saa paskaksi jos yrittää.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 16.9.2006 19:20

suosittelen kasaamaan pg:n alakertaan 16v kannella.tosiaan nuo jo edellä mainitut muutokset joutuu tekemään ja uusilla laakereilla kun kasaa.itsellä on 16v ahdettu pg:alakerralla ja matalalla puristus-suhteella.kyllä siitä voimaa saa ja kestää kun polttoaine ja sytytys puoli on kunnossa.mulla noita ohjaa megasquirt


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa