Jarrujen päivitys Poloon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

Jarrujen päivitys Poloon

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.4.2006 14:19

Tulee jossain vaiheessa tarvetta saada vähän tehokkaammat jarrut tohon Poloon. Nykyiset jarrut on kooltaan 256x20mm ja jakona on 4x100. Saakohan tuohon helposti 280x22mm levyt, niitä saisi ainakin 4x100 jaolla? Meneekö tuolloin vaihtoon myös jarrusatulat, ainakin jonkinlaiset adapterit nykyisiin jarrusatuloihin lienee tarpeen?

Homma lähti siitä kun aloin kattoo Aten powerdiskien ja Ferodon palojen hintaa. Hyötyä niistäkin saa, mutta tuskin vastaa jarrujen halkaisijan suurentamista.

Tietääkö kukaan, eikös tommosia swäppejä oo tehty mm. Golf kakkosiin kun on laitettu vastaamaan G60:sen alustaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.4.2006 14:33

kävisköhän tähänkin ibizasta brembot?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.4.2006 15:45

Tässä haettiin edullista jarrujen päivitystä. Ei sulla Kim.kouvo ois brembojen asennukseen tarvittavia osanumeroita, niin voisin tarkistaa miten kallis projekti noiden laitto olisi?

edit. Tietääkö kukaan sopiiko tämä teksti Polon tapauksessa:

http://ffp-motorsport.com/tuning/11inbrak.php

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.4.2006 16:19

Mulla samanlainen päivitys menossa Golffiin ja onnistuu myös Pooloon

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.4.2006 20:55

Onko toi Putko mutua vai ihan fakta? Kattelin varaosanumeroita noihin polon satuloihin, niin ei käy yks yhteen yhdenkään G2 tai G3:sen kanssa.

Pitäisi varmaan mennä tonne seatclubin sivuille kysyy, kun toi auto on kuitenkin cordoba volkkarin logoilla.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.4.2006 22:32

Ainaskin Cordoban olka-akselit näyttää samalle kuin golffin.
Viikon päästä tiedän sanoa että sopiiko ne sinne...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.4.2006 22:39

Itseänikin kiinnostaa tämä. kun saat swapin tehtyä niin kerrothan muillekin mitä siihen käytännössä tarvitsi.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.4.2006 22:45

Volvon satulat olis muuten neli mäntäiset ja taitas käydä nekin reikiä viilaamalla kiinni.. meinasin niitä myös mallailla paikalleen kun puran jarrut osiksi.
Tuolla yllä olevalla listallä sen pitäis onnistua.(ne olka-akselit on samat)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.4.2006 13:49

Hieno juttu. Pitää alkaa keräämään osia kasaan. Jos jollakin on ylimääräisenä tommosiin 280x22:siin etujarruihin sopivan girlingin satulat, niin vois tarjota mulle privalla.

Uskon todellakin että vakiot 280 levyt ja ferodon palat riittää mun Poloon lähelle 180hp:n tehoihin asti...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.5.2006 12:13

Lainataas taasen topiccia, onko tuonne polo/ibiza/cordoba etujarruihin olemassa parempia satuloita? Eli jos pitäytyis alkuperäisessä levyn halkaisijassa (256x20), mutta laittaisi tehokkaammat satulat? Vai onko ihan kuolleena syntynyt aatos?

Taustalla ajatuksena jousittamattoman massan säästö.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa