Öljyn lauhdutin G2 16v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

Öljyn lauhdutin G2 16v

ViestiKirjoittaja jekku » 28.4.2006 17:44

Minkälaisia bolt on sarjoja on myynnissä ja missä? lähinnä se liitos kappale kiinnostaa.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 28.4.2006 17:52

Itekki oon miettiny samaa juttua. Jenkeissä muutamat yritykset myy ihan hyllytavarana sellasta käikälettä joka tulee suodattimen ja lauhduttajan väliin ja siinä on meno- ja paluuliittimet letkuille.

Näissä 16v:ssä kun noi öljynlämmöt on niin älyttömän korkeet kesäsin.

Jos ei muuten natsaa, niin pitäskö laittaa kimppatilaus jenkkeihin? Ite oisin ainakin mukana. Esim: 130 USD
http://www.usrallyteam.com/images/oilco ... mo_big.jpg

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.4.2006 18:43

Lauhduttimista tiedä....
Mutta 1 korisissa Gti golffeissa on bolt-on jalka 1.8/1.6 koneisiin.
Tai Audin 1.6td koneissa on myös termostaatilla varustettu suodattimenjalka. Kallis jos ostaa kaikki osat VW tiskilta. Toi audin jalka on vino, eli pitää katkaista laipan juuresta ja hitsata uudestaan kiinni. Hitsaus maksoi paikallisessa firmassa huimat 10€.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.4.2006 19:06

Mulla itseasiassa on sellainen suodattimen jalkaan tuleva käikäle jolla sais sen öljysyylärin kiinni tuohon koneeseen. Tai kuulemma on, en sitä ole itse edes nähnyt mutta isäukolle just siitä soitin ja jossain se pitäis olla tallessa. Toistaiseksi ei ole tullut soviteltua tuota kiinni sen takia kun sopiva lauhdutin on puuttunut. Nyt tosin olis sellanenkin tuolla kotosalla.

Tosiaan näissä 16 venasissa tuntuu kesäkuumilla öljyt lämpiävän aika reippaasti.
Viimeksi muokannut Eemeli, 28.4.2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 28.4.2006 19:06

"Voileipä"-ulosottopala...vaikkapa Hot Carsilta, 52 eekua.
Samaa palikkaa saa muualtakin... mahdollisesti jopa hieman edullisemmin.

Niin joo... Jäähdytin jäähdyttää, lauhdutin tekee jotain ihan muuta...
Viimeksi muokannut jii_bee, 28.4.2006 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.4.2006 19:07

saahan sellasen välilaipan kierrelähdöillä ihan tarvikekaupastakin

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 28.4.2006 20:29

Oliskohan tollanen jäähdytin, vaikka se hot carsin 24 rivinen 70 x 279mm, ihan passeli 8v vapariin 150-160hp? Vai mitäs luulette, tarttisko ollenkaan?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.4.2006 21:00

Eiköhän se riitä.

Mulla näyttäs olevan Audissa saman kokoinen öljynjäähdytin kuin I Gti:ssä, tehoeroa vaatimattomat 120 hv vakiona. Suunnilleen samaa kokoa kuin toi hotcarsin 70x279

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 29.4.2006 1:14

Nonnii löytyyhän noita suomestakin. Täytys vaan melkein ton lähdön olla sellai termostaatillinen, ni ei tarvis talvella puljailla sen kanssa.

Ainahan siitä on hyötyä, että saa öljynlämmöt pidettyä kurissa. Useimmissa öljyissä kun voitelu ominaisuudet huononee jo 110 asteessa aika paljon.

Kaverilla seisoo tallissa 200 volvon öljykenno. Se vaikutti ihan sopivan kokoselta ja niitä saattas löytyä ihan hyvään hintaanki käytettynä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2006 1:23

Useimmissa öljyissä kun voitelu ominaisuudet huononee jo 110 asteessa aika paljon.
Pieni epäilyksen varjo lankeaa sanomasi ylle; Eikö sylinterin seinämissä lämpö ole jo sitä luokkaa että siellä ei sitten öljy toimisikaan?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 29.4.2006 1:53

Siis toimiihan se öljy niinkauan kun se on nestemäisessä muodossa, mutta voiteluominaisuuksien luulis olevan parhaillaan siinä 100 asteen korvilla. Sen jälkeenhän se alkaa mennä jo liian ohueks.

Auttaakohan toi "öljysyyläri" muuten veden ylikuumenemiseen paljoa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2006 2:05

Eikös ohut öljy = hyvä öljy? Menee joka rakoon ja kiertää helposti?

Jossain järjellisissä rajoissa tietty...

Öljynjäähdyttimellä poistettu moottorin lämpö on tietty moottorista pois että kai se jotain vaikuttaa :)

Mä laitoin aikanaan leveimmän jäähdyttimen mitä mulle tohon sai kun se öljynjäähdytys on se sellanen "lämmönsiirrin" eikä jäähdytin. Öljyn huippulämmöt putos reilu kymmenisen astetta.

Vaikka olihan se alkup. jäähdytin jo ulkoisesti(kin) aika tukossa.

Ehdotan että porukka vaihtaa veden jäähdyttimen (leveämpään?) ensin ja vaivaa päätään sitten vasta jos lämpöä on silti vielä liikaa.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 29.4.2006 9:51

Nyt alkaa tää keskustelu alkaa muistuttaa niitä erityis olympialaisia, joten eiköhän jätetä tähän.

Oishan se tietysti fiksu alottaa siitä syyläristä, mut ois tollai kuitenki vähän makeempi siel konehuoneessa. :) Vielä jos laittas teräspunosletkut.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.4.2006 11:53

Mikäs on sellanen normaali / hyvä öljynlämpötila ?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.4.2006 12:16

Olisko se sellaiset 93-100. Ainakin tuollaisella välillä mulla vaihtelee normaalisti, riipppuen kelistä ja ajonopeudesta. Jos menee yli 100 asteen niin alkaa jo nesteidenlämpö nousta vähän korkealle. Joku 110 alkaa oleen sellanen maksimi missä alan jo huolestumaan, että kaikki ei ole kohdallaan.
Viimeksi muokannut Eemeli, 29.4.2006 12:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.4.2006 12:19

Oisko 90-110°C hyvä? Muistelisin jostain lukeneeni että 120-130°C on jo liikaa.
Omassa kotterossa pysyy öljynlämmöt 90-95°C välillä, max lämmöt mitä on ollu, oli dynossa 98°C. Vaparina oli 95-115°C.
Tosin vapariin verratuna nyt on TD:n syyläri, isompi öljypohja+termostaatti ohjattu öljynjäähdytin, joka aukeaa vasta 110°C. Ennen öljyä meni vajaa 4l nyt 1l enemmän.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 29.4.2006 13:31

Uskoisin, että sylinterin seinämätkään eivät ihan kovasti sitä sataa astetta ylitä, paitsi palotilan puolella, missä öljy ei ole kovin toivottu asia muutenkaan. Lilluuhan siinä jäähdytysvesi ympärillä, eikä senkään lämpötila voi kovasti sataa astetta ylittää.

Öljyllä on sikäli vaativa tehtävä moottorissa, että ei riitä vaikka se "menee joka paikkaan ja voitelee" vaan esmees kampiakselin kaulan ja laakeriliuskan välissä öljykalvon on oltava riittävän vahva pitääkseen nuo kaksi pintaa erillään, myös jatkuvassa iskumaisessa kuormituksessa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 29.4.2006 14:22

Meidän tapauksessa viritetyssä KR koneessa nesteen lämpö pysyy normaalina kunnon syylärillä ja toimivalla termarilla. Mutta oljyn lämpö huitelee normaali kaupunki ajossa 110-117 astetta. En tiedä onko anturissa tai golffin ajotietokoneessa vikkaaa mutta tuntuu aika kuumalta. Ja sehän on tosiasia että öljy notkistuu kuumetessaan ja se vaikuttaa öljynpaineisiin kielteisesti.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.4.2006 14:32

Olenkohan ihan hukassa kun ajattelen, että tuollaiset vähän hinnakkaammat (laadukkaamat) öljyt ei mene niin helposti kuumassa liruksi ja näin ollen säilyttävät voitelukykynsäkin paremmin?
Sellaisen havainnon kyllä olen tehnyt että noi Castrolit mitä nyt käytän tossa koneessa pysyvät n. 5-10 astetta viileimpinä verrattuna esim Helixiin ja Teboil Diamondiin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 29.4.2006 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.4.2006 14:34

kyllähän niiden öljyjen ominaisuuksissa on eroa

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 30.4.2006 21:58

En tiedä asiasta enempää, mutta ainakin omassa öljynlämpö on kesällä kaupunkiajossa siinä 140 asteen nurkilla ja mitään ongelmia en ole havainnut...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.4.2006 22:18

Aika kovat lukemat makella.

Viittaisko johonkin anturivikaan, vai tosissaan 140°C?

Toi jormiksen huippulämpöjen lasku johtui todennäköisesti suuremman jäähdyttimen aikaan saamasta kylmennästä jäähdytinnesteen virtauksesta lämmönvaihtimeen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.5.2006 10:38

Jaa että 140.... Ei kyllä oikein voi pitää paikkaansa. Tai mistä minä tiedän mutta mulla kun kone keittää ennen kun öljynlämmöt ehtii 130 asteeseen. Tämäkin on tullut testattua. Täytyy melkein joku anturivika olla masiinassa.

Landman
-
Viestit: 323
Liittynyt: 27.7.2003 22:10

ViestiKirjoittaja Landman » 1.5.2006 11:22

lauhuttimen saa siihen suodatin jalkaan sellasella kappaleella josta tuleelähdöt letkuille. Mulla oli sellanen ja muistaakseni ostin sen hotcarssilta. Kuva taitaa olla vieläkin tuolla kotisivulla http://personal.inet.fi/koti/jani.engelberg on sellanen kuva jossa paljon muutakin golf jetta osaa. Tulee kiinnisuodattimen ja jalan väliin...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.5.2006 12:28

Kuva Audin jalasta, tossa on antureiden välissä on turbolle öljylähtö ja päädyssä on vielä yksi paikka anturille/öpainemittarille. Ja tohon saa vielä sen alkuperäisenkin "lämmönvaihtimen" kiinni jos haluaa.

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 1.5.2006 13:10

Joo, no ei toi sinänsä mua kiinnosta ku vehkeet pelittää ihan normaalisti (toistaiseksi) ni olkoon mitä lukemia tahansa :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 8.5.2006 21:43

Tänään kävin ostamassa jäähdyttimen itelle. Ostin samalla tollasen Mocalin valmistaman termostaatillisen sandwitchin. Tulipa mieleen vaan sellanen kysymys, että pitäskö toi jotenkin ilmata ennenkun käynnistää, koska toi letkuineen imee kuitenkin aika paljon öljyä ja se öljy lähtee kiertämään kunnolla sinne kennoon vasta kun se on lämmenny? Onko kellään kokemuksia?

Kuva

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.5.2006 22:25

Ei ole kokemusta, mutta lorauttaisin jäähdyttimen täyteen öljyä asennuksen jälkeen

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.5.2006 22:32

Mites sitten öljynvaihdossa? Niinku että tuoltakin pitäis saada öljy vaihdettua...

Entäs ku termostaatti on kiinni kylmänä niin pitääkö letku avata öljynvaihdossa?

Hankalia ovat :|

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.5.2006 22:35

Mitäs toi termari sulkee, menon vai paluun vai kummankin?

Jos sulkee esim menon niin eiköhän sieltä valu öljyt öljypohjaan jos on asennettu tarpeeksi ylös

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 8.5.2006 23:28

H. Jormalainen: irrotatko kannen ja öljypohjan öljynvaihdossa?

Edittiä. Siis aiempi kysymys tarkoitti lähinnä sitä, että kun on paha tietää paljon öljyä pitää lisätä, niin kannattaa varmaan täyttää se etukäteen.

Edit. pipo esa: termari sulkee suoran öljynkierron kun lämmöt nousee, eli öljy pääsee jäähdyttäjään koko ajan, mutta kiertää tietysti lyhyempää reittiä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 9.5.2006 0:33

daivari mistäs hommasit noi kamppeet?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.5.2006 1:26

Osat on autoracingiltä. Letkut käyn hakemassa jostain hydrauliikka liikkeestä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.5.2006 2:47

H. Jormalainen: irrotatko kannen ja öljypohjan öljynvaihdossa?
Nyt en ymmärrä...

Miten noi liittyy öljynjäähdyttimen tyhjentämiseen?

Tosin en mä ymmärtänyt tota kiertoakaan.... Pitäsköhä jo mennä nukkumaan...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.5.2006 8:32

Öljy menee sieltä missä on vähiten vastusta, elikkä suurin osa öljystä ei kierrä jäähdyttimen kautta. Venttiili alkaa öljyn lämmön mukaan sulkee suoraa kiertoa jolloin enemmän ja enemmän öljyä menee jäähdyttimen kautta.

Hieno nimi tuolle venttiilille on Thermo Bypass.

Toimiiko muuten Ykkösmurun GTI:ssä oleva öljynjäähdyttimen termostaattiventtiili samanlailla?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.5.2006 10:19

H. Jormalainen: Siis tarkotin tolla vaan sitä, että jäähän sitä öljyä moottoriin monta desiä, vaikka kuinka pitkään valuttais öljypropusta. Ikinä ei saa kaikkea ulos, joten ei toi paljoa haittaa, kun siihen lisää vielä jäähdyttimellisen.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 9.5.2006 12:07

daivari: Mitähän oli hintaa (noin suurimpiirtein) tuolla öljynjäähysetillä? Ilman letkuja siis.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.5.2006 12:25

Kennot:

http://www.autoracing.fi/tuotteet/Setrab.php

Ryöstölaippa termarilla 74€

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.5.2006 13:36

Letkut kävin hakemassa tänään. Hintaa tuli liittimineen 27e.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.5.2006 13:57

No joha selvis mullekin! (sama pää kesät talvet, ni tämmöstä tapahtuu)

Eihän moottoriin paljoa jää kun purkamisen jälkeinen öljyntäyttömäärä on muistaakseni omassa desin tarkkuudella sama mitä öljynvaihdossa suodattimineen.

Eli tuo jäähdytin pitäis saada sellaseen asentoon että se valuu tyhjäks? Vai onko se sitten paha jos se pitää täyttyä joka käynnistyksellä aina uudestaan?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 9.5.2006 15:12

Mäki mietin just tota, että jos sen pitäs joka käynnistyksellä täytyy uudestaan, ni siinä menee aika pitkään enneku se on täynnä. Ajattelin, että asennan sen suunnilleen samalla korkeudelle ton suodattimen kanssa ja kattoo sitten miten se toimii.

Ei tossa pitäs mitään ongelmia tulla, kun esim. volvoissa se jäähdytin on muistaakseni alhaalla puskurin takana. Eikä siihenkään tarvii ikinä puuttua sen kummemmin.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 17.5.2006 20:53

Tänään asentelin jäähdyttimen paikalleen. Asensin sen syylärin eteen, niin että flektin vaikutus kohdistuu siihenkin. Yllättävän paljon se imi öljyä. Laitoin öljyt ylärajalle ja käytin auton kuumaksi, niin öljyt oli alarajalla.

Ylikuumenemis onglema ratkesi ainakin toistaiseksi. Annoin auton käydä tyhjäkäyntiä noin 10min ja vedenlämmöt kävi kovimmillaan 108 asteessa, kun ennen nous yli 110 asteeseen, jonka jälkeen oli pakko sammuttaa kone. Öljynlämmöt ei noussu kertaakaan yli 110 asteen, kun ennen ne kävi 120 asteessa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.5.2006 21:50

Mistäs toi öljyn lämpö mitataan? Jos lisäjäähdyttimen paluun läheltä niin vääristääkö se sitten lukemia?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.5.2006 2:15

Jaa. Oisko se öljynlämmön anturi kannessa. Siellä on ainakin niitä antureita useempi.

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 18.5.2006 15:53

Kannessa se on, siellä pakosarjan puolella oik.yläkulmassa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.10.2007 9:38

Kaivetaas ikivanha topic esille.

Onko kuvia öljynjäähdytin asennuksista mk2:ssa?

Pitäis omaan laittaa öljynjäähdytin ja mietinnässä on nyt mihin sen mahduttais, kun pitäis löytyä tila myös isolle syylärille ja coolerille ja kaikki romut pitäis mahtua konehuoneen puolelle kun on pikkupuskurit.

Voisko öljynjäähdyttimen mahdollisesti laittaa vaakatasoon auton alle ja johtais sille ilmaa jonkunlaisella ilmanohjaimella?

Entä jäähdyttimen koko, että onko isompi parempi jos kennon laatu on kummassakin tapauksessa sama?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 26.10.2007 16:04

Voisko öljynjäähdyttimen mahdollisesti laittaa vaakatasoon auton alle ja johtais sille ilmaa jonkunlaisella ilmanohjaimella?

Toi kuulostais hyvälle mut se on vaan aika arassa paikassa saamaan kiviä siellä auton alla.
Ja itellä on pohjakosketuskin jo mahdollinen jos sinne vielä jonku öljyn jäähdyttimen laittaa =)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.10.2007 16:09

Eikös kakkosessakin ole tilaa laittaa öljynjäähdytin oikein päin jompaan kumpaan alakulmaan? Tekee vaikka jonkinlaisen skuupin ohjaamaan sitä ilmaa.

S2 audissa on sitten samankokinen kennon kuin ykkös golfissa.

Mulla on golfiin tulossa setrabin kenno joka on melkein kolme kertaa suurempi kuin alkuperäinen ja sen joutuu sijoittaa hieman taaemmas konehuoneessa ja ohjaaman ilman sille.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.10.2007 16:29

Toi kuulostais hyvälle mut se on vaan aika arassa paikassa saamaan kiviä siellä auton alla.


Mulla oli ajatus tehä rosterinen pohjapanssari koko koneen ja vaihteiston alle, niin sillä estyis noi kiveniskut. No tietty jos siellä on joku skuuppi imemässä ilmaa jäähdyttimelle, niin voihan sinne kiviäkin lentää.

Eikös kakkosessakin ole tilaa laittaa öljynjäähdytin oikein päin jompaan kumpaan alakulmaan? Tekee vaikka jonkinlaisen skuupin ohjaamaan sitä ilmaa.


En oikeen muista miten siellä on tilaa ja riippuu tietenkin millaisen syylärin sinne laittaa. Täytyy tutkailla...
Eteen puskurin taakse se ei ainakaan mahdu, kun se tulee jo ihan täyteen coolerista ja syyläristä.

Aattelin tollasta Mocalia, et täytyy sovitella jos sais ton suurimman noista mahtumaan sinne.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.10.2007 17:20

Meinasin että tekee hiekkapeltiin aukon mitä kautta ilma pääsee kennolle.

Tai hommaat orkksi 16v etuspoilerin missä on jäähdytyskanavat jarruille ja johdat toisen jäähdyttimelle

EreZ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.9.2004 12:17

ViestiKirjoittaja EreZ » 26.10.2007 21:34

Itellä on setrabin öljynjäähdytin ja kun viime talvena kävin letkut teettään paikallisessa hydrauliikka kaupassa niin myyjä meinas jäähdyttimen hinnan kuultuaan, että ois kannattanut heiltä kysyä jäähdytintä koska oisivat kuulemma hommanneet vastaavan huomattavasti halvemmalla.
En tiiä mitä ne siel ois sit maksanu, mut kannattaa varmaan kysellä myös hydrauliikka tarvikkeita myyvät liikkeetki läpi jos on jäähdytintä ostamassa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 27.10.2007 20:43

Luulen et laitan kennon pitkittäisen runkopalkin alle niin että se osoittaa maata kohden. Siinä tuntui olevan sen verran tilaa että siihen vois saada jonkun 15x30cm jäähdyttimen. Siellä pyöränkotelossa ois ollu tilaa ehkä 10x20cm kennolle.

kannattaa varmaan kysellä myös hydrauliikka tarvikkeita myyvät liikkeetki läpi


Toi on kyllä ihan totta, että noissa on aina tuninki-lisää mukana, et täytyy käydä kyselemässä sieltäkin.

Tuolla aikaisemmin kun on linkki tohon hotcarsin öljynulosottopalaan, niin lähteekö sieltä kokonaan pois se mötikkä suodattimen alta ja toi tulee tilalle?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 27.10.2007 20:51

Tuon pitäisi tulla se nestejäähdyttimen ja suodattimen väliin, näin ainakin niissä parissa autossa missä olen lähdön jäähdyttimelle nähnyt.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.10.2007 22:22

Mä meinasin kyllä jättää tuon lämmönvaihtimen pois.

Kuinkas siinä suodattimen kiinnityksessä mittä riittää jos lämmönvaihdin ja tuo öljyn ulosotto on siinä välissä? Vai saako pidemmällä kierteellä olevia?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.10.2007 9:55

Mä meinasin kyllä jättää tuon lämmönvaihtimen pois.


Mä jättäisin myös mielellään ton alkuperäisen mokkulan pois, niin sais taas muutaman mahdolisen vuotopaikan karsittua pois.

Onko sulla tietoa, et voiko öljynulosottopalan laittaa suoraan ton lämmönvaihtimen tilalle?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.10.2007 12:34

Donalla näyttäs olevan ilman lämmönvaihdinta, mutta en tiedä mikä suodatin jalka sillä oli

http://img402.imageshack.us/my.php?imag ... 005mg5.jpg

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.10.2007 17:25

Onko tossa 1.8t:ssä muutenkaan sellaista lämmönvaihdinta mitä 16V:ssä?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 28.10.2007 17:27

On, mutta eikös donalla ole 16v lohko?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.10.2007 18:47

Lohkosta en tosiaan tiedä, kuvasta vaan katoin et on 20V kansi.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.11.2007 20:57

Löytyykö jostain niin lyhyttä tota öljynsuodattimen keskiputkea, et vois jättää kokonaan pois ton alkuperäisen nestejäähdyttimen ja tulis pelkästään toi sandwich-ulostulo? Vai pystyiskö tota vaan lyhentämään ja tekis uudet kierteet?

Kuva

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.12.2007 19:25

Jatketaan yksinpuhelua, eli mk1:n öljynsuodattimen keskiputki sopii tohon ja sitä käyttämällä sai dumpattua sen alkup. jäähdyttimen.

KuvaKuva

seku
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.11.2007 10:37

Myyty

ViestiKirjoittaja seku » 9.1.2008 17:50

Myyty
Viimeksi muokannut seku, 7.6.2018 20:29. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 9.1.2008 20:39

Lainaan vähän topiccia..
Oon itte laittamas g60 corroon öljy jäähyä mut toi ryöstölaippa on hiukka hakusessa, osaako joku sanoa mikä noista moposportin laipoista käy g60:piin ja onko noi termarilliset hyviä?

Linkki:
Moposport

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.1.2008 21:25

Jatketaan yksinpuhelua, eli mk1:n öljynsuodattimen keskiputki sopii tohon ja sitä käyttämällä sai dumpattua sen alkup. jäähdyttimen.

Miks se vakio vesijäähy piti poistaa välistä? Liikaa vuotokohtia muuten?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 9.1.2008 22:42

Miks se vakio vesijäähy piti poistaa välistä? Liikaa vuotokohtia muuten?


Niin ei kai siihen muuta syytä ollu, kun että saa vähän yksinkertaistettua vesiletkuja, ym. Ja onhan se mötikkä aika rumakin. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa