Huomioitavaa KR:ää remontoidessa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

Huomioitavaa KR:ää remontoidessa?

ViestiKirjoittaja Golfster » 28.4.2006 11:39

Tarkoitus olisi vaihtaa siis -88 g2 gti:n moottoriin kaikki tiivisteet ja samalla huoltaa koko mylly.Mitä sellaisia seikkoja/heikkouksia KR:ssä siis on, mitä tulisi ehdottomasti vaihtaa/tarkistaa. Onko koneen purussa ja kasaamisessa mitään erityistä huomioitavaa tai projektia helpottavaa ettei näin ensikertalaisena KR:n kimpussa tuhoaisi koko laitosta?Tekeeköhän nuilla tarviketiivistesarjoilla (n.180e/koko moottori) mitään vai kannattaako saman tien kysellä alkuperäisiä?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 28.4.2006 12:55

Korjausopas on ihan kannattava hankinta, maksaa itsensä takaisin helposti. Jakohihnan + kiristinrullan vaihto, kannen tarkastaminen/korjauttaminen, virranjakajan tiivisteen vaihto, kiertokangen laakerit ja runkolaakeritkin vois vaihtaa samaan syssyyn kun koneen laittaa osiksi. Öljypumppu kannattaa myös tarkastaa kulumisen varalta. Noi nyt ainakin itse tekisin jos koneen osiksi pistäisin.

Varmaan porautukseen ja uusiin mäntiin et investoi, mutta mittaa männänrenkaiden katkosraot ja männänrenkaiden välykset rengasurissa ja putsaa rengasurat karstasta.

Kasattaessa muista uudet kannenpultit ja kampuran hihnapyörän pultti, ajoituksen kanssa kannattaa olla huolellinen. Muuta nyt ei juuri tule mieleen, ja noi kaikki edellisetkin selviäis korjausopasta selaillessa.

Tarviketiivistesarjoihin en ota kantaa :)

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 30.4.2006 11:49

Itsellä ei ole kokemuksia, mutta mitä lueskellut niin ainakin Victor Reinzin tiivisteet ovat kehuttuja / alkuperäislaatua. Itseasiassa lötköön semmonen tällähetkellä tilauksessa :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.4.2006 12:08

Apuakselin laakerit kannattaa tarkistaa myös. Kestävät yleensä ~300-400tkm kunnes ovat murusina öljypohjassa

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 30.4.2006 22:25

Eikös noissa apualeksin laakerien saannissa ollu jotakin ongelmaa? Männänrenkaat kannattais vaihtaa jos osiks meinaa koneen laittaa.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 30.4.2006 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.4.2006 22:30

Koskeeko tuo ongelma myös muita koneita?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.4.2006 22:54

Samanlaiset laakerithan ne noissa kaikissa "isolohkoissa". Ainakin useissa dieseleissä ja yhdessä 2,0 16Vssä on tullu vastaan rikkinäisiä laakereita. Öljynpainevalo alkaa palaan tyhjäkäynnillä kun menee lopullisesti rikki.
Tarvikemyyjät on ainakin halunneet myydä koneistamattomia laakereita. Pitäisi itse koneistaa oikean kokoiseksi asennuksen jälkeen... Onneksi jostain paikoista saa valmiitakin.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 1.5.2006 18:12

missä sellaisia korjausoppaita myydään ja mihin hintaan?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.5.2006 18:17

Haynesin oppaita myyvät ainakin HongKongit sekä Motonet, hintaa kirjalla ~25e.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 1.5.2006 20:59

Tai kirjastota löytyy kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa