Alustasarjaa IV Golffiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vmassive
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.4.2006 18:57

Alustasarjaa IV Golffiin

ViestiKirjoittaja vmassive » 24.4.2006 19:15

Nyt kesärenkaat alle heitettyäni alkoi kauhistuttaa tuo aukko takana renkaan ja lokarin välissä, eli pitäisi saada tuota traktoria vähän lähemmäs tietä. Kyseessä on siis -98 vuosimallin nelosgolffi, jossa tällä hetkellä on vielä vakioalusta. Korin balanssikin näyttää varsin hullunkuriselta, kun etupää on jo melkein riittävän lähellä rengasta, mutta perä on reilusti ilmassa. Myös vauhdissa auto pompottaa melkolailla jos tiessä on korkeuseroja, joten vakaampi ajotuntumakin olisi hakusessa, tosin kivireellä en halua mielelläni ajella.

Yritin foorumilta etsiskellä juttua noista budjettiluokan säädettävistä alustasarjoista, varsinkin FK Highsportista, mutta eipä paljon mitään löytynyt. FK Highsporttihan irtoaisi aika halvalla kotiinkuljetettuna kitupiikki.net :stä hintaan 589e. Onko kellään kokomusta ko. sarjasta? Tekeekö sillä mitään, vai kannattaisiko ennemmin laittaa tuokin raha kunnon kiinteään alustasarjaan ja unohtaa nuo säädettävät, ellei sitten ole varaa KW Var. 1 :een tai kalliimpaan?

Muutenkin asioihin perehtymättömänä kaipaisin vähän neuvoja alustan valinnassa. Aivan tonttiin ei autoa tarvitse saada, mutta vähän ulkonäköä ja ajo-ominaisuuksia olisi tarkoitus parannella. Nykyiset jouset ja iskaritkin taitaa olla aika valmiit, joten tässä kuukauden sisään ennen katsastusta pitäisi varmaan asialle tehdä jotain. Renkaina siis tällähetkellä on 225/45/R17 ja tuollaisina ainakin tämän kesän pysyvät. Enskesänä voisi sitten alle katsella fiksua 18-tuumaista.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 24.4.2006 19:47

No jos kunnollisen haluat tuohon hintaan, niin kiinteä esim. KW -35mm on tuota hintaluokkaa, ja ajomukavuus on sporttinen ja tarpeeksi napakka.

Katso vaikka projektiosastolta mun auton kuvat (vaikka onkin Bora, mutta osviittaa), niin näet minkä verran se tiputtaa.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 24.4.2006 20:08

mulla on audissa fk highsport säädettävä eikä mitään pahaa sanomista ole ollut!

vaikka auto onkin aika alas säädetty niin on ajo-ominaisuudet kohdallansa! eli pelkkiä positiivisia kokemuksia täältä!

vmassive
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.4.2006 18:57

ViestiKirjoittaja vmassive » 25.4.2006 21:05

Kiitoksia vinkeistä!

Tällä hetkellä varteenotettavimmilta vaihtoehdoilta lähes samaan hintaan ovat oikeastaan FK Highsport ja Lowtecin edullisin coilover. Kumpihan näistä olisi se oikea valinta, vai onko laadulla, ajotuntumalla tai kestolla paljonkaan eroa?

Timzy
-
Viestit: 60
Liittynyt: 4.2.2005 18:30

ViestiKirjoittaja Timzy » 15.5.2006 8:21

Mulla on sama auto ja sama ongelma eli hinta/laatusuhteeltaan hyvä säädettävä alusta ois haussa nii kertokaa toki joku viisas mikä kannattaa laittaa? Ja kertokaa joku samalla mistä irtoaa KW:n satsi halvimmalla jos semmosen joutuu laittaan?!?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 15.5.2006 15:43

Ite sain halvimman tarjouksen kw variante1 doc powerilta!

vmassive
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.4.2006 18:57

ViestiKirjoittaja vmassive » 16.5.2006 12:06

Itse päädyin lopulta halpikseen, eli FK Highsporttiiin. Tilasin kitupiikki.net :stä ja pitäisi olla matkalla suomeen ja tulee ilmeisesti tällä viikolla tai ensiviikon alusta.

Kirjoittelen kokemuksia kun saan tolpat alle.

Ko. kaupasta saa myös KW Variante -sarjaa varsin kohtuulliseen hintaan.

Timzy
-
Viestit: 60
Liittynyt: 4.2.2005 18:30

ViestiKirjoittaja Timzy » 17.5.2006 16:27

Juu kyselin KW Var1:stä Doc Powerilta nii hinta ois 950€ ja kitupiikillä ilmeisesti 859€. Ei varmaan oikeen löydy enää halvemmalla ku tuolta kitupiikiltä ku se hinta muodostuu kattomalla http://www.kwshop.de:stä hinta ja siitä 20€ pois jos yli 800€ ja 10€ pois jos alle 800€. Ilmeisesti pitää tuolta kitupiikiltä laittaa tilaukseen kunhan on varaa... :)

vmassive
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.4.2006 18:57

ViestiKirjoittaja vmassive » 23.5.2006 18:53

Noniin, eilen saapui setti kotiovelle. Varsin pätevän näköinen paketti ainakin, ainoana miinuksena tietysti se, että minkäänlaista manuaalia tai pienintäkään havainnollistavaa ohjetta ei paketista löytynyt. Tosin eiköhän nuo pitäisi aika heittämällä alle mennä.

Huomenna kun ehdin ne asentelemaan, niin voin muutaman kommentin niistä jakaa. Vielä pitäisi vaan löytää paja joka säädättäisi Tampereella kulmat kohtuu edullisesti.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 23.5.2006 19:10

kannattaa tuo lukaista läpi ennen alle "heittämistä"... mulla meni KW:n setin kanssa koko lauantai päivä erinäisten asioiden kanssa vääntäessä eikä oikeastaan edes suurempia ongelmia ollut. johonkin se aika vain tuhraantu...

mutta nyt on tontissa ja kulmien säätelyn jälkeen varsin mukava päästellä niin että näillä pakkasilla on mopokin saanut olla parkissa... =)

kulmat kävin säädättämässä Vianorilla ja mopon eturengastyön kanssa lasku oli jotain 100e:n pintaan tosin ei tuo tunnin työstä kauhean edulliselta kuullosta.

vmassive
-
Viestit: 49
Liittynyt: 24.4.2006 18:57

ViestiKirjoittaja vmassive » 2.6.2006 17:13

Kiitokset janipetterille loistavasta linkistä! Noi ohjeet kun silmäili ennen hommaa, niin koko asennus hoitui reilussa tunnissa - siitäkin huolimatta että joku oli tuhonnut viimekerralla takaiskareita asentaessaan yhdestä reiästä kierteet.

Nyt on siis FK :n setti alla, kulmat säädetty ja leima papereissa. Kyllä nyt on kiva ajella ja kurvailla. Auton tuntuma muuttui aivan erilaiseksi. Onhan tuo FK :n sarja vähän pintakova, mutta miellyttävämpi se on kuitenkin loppupeleissä ajaa kuin vakioalusta. Ihan tyytyväinen olen hankintaani.

Katsastuksestakin auto meni mukisematta läpi. Merkkasivat vain rekisteriotteeseen alustan vaihdetuksi ja mittasivat keskiöstä mitan lokarin alimpaan kohtaan. Oli vielä mukava katsastusmies kun merkkasi pari senttiä liian vähän paperiin, joten varaa on vielä laskeakkin. Tosin auto on jo nyt niin tontissa, että eipä sitä paljon ole varaa enää laskea. Ensimmäisen kerran kun etupään laski tunkilta alas, niin eivät edes renkaat päässeet kunnolla kääntymään, eli ainakin säätövara minulle noissakin riitti ;)

Kulmat säädätin Hatanpään Autohuollossa ja hintaa tuolle nelipistesuuntaukselle tuli 50e. Tosin säädön yhteydessä vaihdettiin myös oikean raidetangon pää, muttapääsin koko hommasta 120 eurolla. Katsastuksesta riistivät Nokian katsastuskonttorilla 123 euroa.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 2.6.2006 21:47

Paljonko sulla on mitat lokarin reunasta vanteen keskiöön?

Timzy
-
Viestit: 60
Liittynyt: 4.2.2005 18:30

ViestiKirjoittaja Timzy » 2.6.2006 22:22

Mitä muita osia mun kannattaa/pitää vaihtaa samalla jos laitan sen KW Var1:en (puslia/laakereita/koiranluita tms.)?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 2.6.2006 22:34

Hanki ainakin säädettävät koiranluut tai mieluiten kw vakaaja!
Diisselissä on kai paksummat vetarit kun 1,6 bensa joten vakaajaa raapii vetariin.
Mulla 1,6 bensa ja mitat lokarin kaarista vanteen keskiöihin 32,5cm ja vakio koiranluut!

Timzy
-
Viestit: 60
Liittynyt: 4.2.2005 18:30

ViestiKirjoittaja Timzy » 3.6.2006 0:21

Onko nuo pakollisia laittaa samalla jos en meinaa laskea autoa ku korkeintaan jotai 30-50mm? Ku alkaa menee pikkusen liian kalliiksi jos pitää vielä monta sataa tollaseen vakaajaan laittaa... Jos se menee siihen että pitää reilusti yli kk:n palkka latoa tiskiin että saa auton lähemmäs maata nii saa nähä jääkö laittamatta koko alustasarja :(

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 3.6.2006 18:48

Kyl varmaan 40 mm voit huoletta madaltaa! Tilasin fk koiranluut! Maksavat muistaakseni 79 euroa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 4.6.2006 13:54

Mä en laittanut säädettäviä koiranluita tai vaihtanut vakaajaa ja nyt on alkuperäseen madallusta ehkä tuon 40mm verran eikä ota mihkään kiinni. Mut pitää hankkia varmaan noi koiranluut niin saa välistä heittää ihan tonttiin... mistäs noita saa edullisimmin?

Eipä noiden asentaminen ole hankalaa jälkeenpäinkään, taitaa saada koiranluut vaihdettua vaikka renkaatkin olis paikallaan...

ei tullut mitattua tuota alkuperäistä korkeutta niin mitä lokarista renkaan keskiöön on mittaa vakio tai GTi alustalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa