Onkos täällä ollut juttua joskus noista halvoista turboista?
Ostin taannoin tommosen GT28R ahtimen autooni. Sain sen lopulta kiinni ja kokeilin eilen, 100m ja laakerit selvänä -> siipi otti kiinni kompurapesään -> akseli väänty ja siivet piloille.
Purettiin se sen kaverin kanssa jolta sen ostin (oli uusi, käyttämäytön) ja huomattiin että siellä oli myös vettä kulkeutunut öljytilaan.
"Kiinan" Garretti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Ahdinta oli uitettu kyllä öljyssä joka suunnasta ja koneeseen oli starttaamalla pyöritetty useempia kertoja öljynpaineet ennenkun se edes lähti käymään, öljyletku oli uutta teräspunosteflonletkua kunnon liittimillä ja pesty ja puhallettu puhtaaks.
Auto kävi paikallaan yli puoli tuntia säätelyn takia ja siitä vaihdettiin sen jälkeen vielä öljyt ennen ensimmäistä testilenkkiä. Öljyt oli mobilin 5w50.
On noita ennenkin tullu laiteltua. Ahtimen tyyppikilvessä luki Garrett GT28 ja NISSAN, mutta pesät oli "blankkoja" ei lukenu mitään.
Ei ikinä enää mitään kiinalaista mikä sisältää pyöriviä tai kovaa liikkuvia osia.
Soitin pro-turboonkin ja kysyin onko kokemuksia, vastaus oli että ON, ihan kuraa. Ei kuulemma sovi mikään varaosa, yleensä porukka saanu ne jo rikki ennen kun on päässy edes ajamaan.
EDIT: Ja kaiken kruunaa se, että vesitilan ja laakeripesän välissä ei ole mitään tiivistettä, vaikka sinne on porattu laakeripesän kannen ruuveille reijät läpi asti vesitilaan. Pelkkä kierre ei kyllä pidä vettä pois öljytilasta vaikka aika pienet kierteet onkin.
Auto kävi paikallaan yli puoli tuntia säätelyn takia ja siitä vaihdettiin sen jälkeen vielä öljyt ennen ensimmäistä testilenkkiä. Öljyt oli mobilin 5w50.
On noita ennenkin tullu laiteltua. Ahtimen tyyppikilvessä luki Garrett GT28 ja NISSAN, mutta pesät oli "blankkoja" ei lukenu mitään.
Ei ikinä enää mitään kiinalaista mikä sisältää pyöriviä tai kovaa liikkuvia osia.
Soitin pro-turboonkin ja kysyin onko kokemuksia, vastaus oli että ON, ihan kuraa. Ei kuulemma sovi mikään varaosa, yleensä porukka saanu ne jo rikki ennen kun on päässy edes ajamaan.
EDIT: Ja kaiken kruunaa se, että vesitilan ja laakeripesän välissä ei ole mitään tiivistettä, vaikka sinne on porattu laakeripesän kannen ruuveille reijät läpi asti vesitilaan. Pelkkä kierre ei kyllä pidä vettä pois öljytilasta vaikka aika pienet kierteet onkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa